اندرو تیت : آینده دنیا در دست اعراب است / تحلیل Top G از شرایط اقتصادی جهان

اندرو تیت دیدگاه جالبی در خصوص شرایط فعلی جهان و خصوصا کشورهای عربی دارد.
کدخبر (179670) | 23 اردیبهشت 1402 | ساعت 15:27
0 173
اندرو تیت : آینده دنیا در دست اعراب است / تحلیل Top G از شرایط اقتصادی جهان
اندرو تیت دیدگاه جالبی در خصوص شرایط فعلی جهان و خصوصا کشورهای عربی دارد.

به گزارش سرخ نیوز، پاتریک بت دیوید، کارآفرین و بنیانگذار پلتفرم آموزشی Valuetainment اخیرا در توئیتی بحثی را درباره چالش های جمعیتی و اقتصادی چین مطرح کرده و اندرو تیت، قهرمان سابق کیک بوسینگ دنیا که این روزها به عنوان یک تاجر و شخصیت رسانه ای شناخته می‌شود، در پاسخ به این توئیت، دیدگاه‌هایش را مطرح و در مورد جذابیت بالقوه دنیای عرب صحبت کرده است. توئیت های بت دیوید و تیت، به اهمیت روندها و چالش های مهم در اقتصاد جهانی اشاره دارد. بت دیوید به چالش هایی که چینی ها امروزه با آن مواجه هستند اشاره کرده؛ از جمله پیری جمعیت، کمبود جمعیت جوان، نرخ پائین زاد و ولد و نرخ خالص مهاجرت منفی که این فاکتورها می تواند بر سیستم تامین اجتماعی و مراقبت های بهداشتی این کشور و همچنین رشد اقتصادی چین تاثیرگذار باشد. از سوی دیگر از دید او، اتکای چین به واردات و مصرف گرایی باعث شده این کشور در برابر تغییرات اقتصادی جهانی و اختلالات تجاری آسیب پذیر باشد.

نظرات اقتصادی اندرو تیت

البته تیت دیدگاه دیگری دارد و بر این باور است که دنیای عرب می تواند مقصد جذابتری برای افراد ثروتمندی که به دنبال فرار از آنچه او انحراف و جنایت توصیف می کند، باشد. او بر این باور است که این احتمال وجود دارد که هجوم انبوهی از پول نقد از سوی افراد ثروتمند در منطقه، پیامدهای اقتصادی و اجتماعی زیادی به همراه داشته باشد. چالش های پیش روی چینی ها از نظر جمعیت شناسی و اقتصاد بسیار قابل توجه است و احتمالا به توجه و منابع پایداری برای رسیدگی نیاز خواهد داشت. با بالا بودن جمعیت افراد بالای 65 سال و کم بودن نرخ زاد و ولد در این کشور، چینی ها باید به دنبال راه هایی برای حمایت از جمعیت کهنسال خود باشند و در عین حال مردم را برای بهبود رشد جمعیت تشویق کنند. از سوی دیگر نرخ منفی خالص مهاجرت این کشور نیز چالش هایی را برای رشد اقتصادی چین در مواجهه با رقابت جهانی ایجاد خواهد کرد. تیت دراین باره گفته:
آینده در دنیای عرب است. من حتی یک فرد ثروتمند را نمی‌شناسم که به فکر فرار از انحرافات و جنایات نباشد.
او معتقد است که جذابیت بالقوه جهان عرب برای ثروتمندان، از پویایی درحال تغییری در قدرت جهانی اقتصاد خبر می دهد و باور دارد که در شرایطی که شرکت ها و افراد به دنبال ایجاد فرصت های جدید و درعین حال پناهگاه های امنی هستند، جهان عرب می تواند نقش مهمی را در اقتصاد جهانی ایفا کند. اندرو تیت: آینده دنیا در دست اعراب است از آنجا که تغییرات جمعیتی و اتقصادی در مناطق مختلف دنیا تاثیرگذار است، نظارت دقیق این روندها و درنظر داشتن پیامدهای بالقوه آنها در توسعه اقتصادی و اجتماعی اهمیت بالایی خواهد داشت.

دیدگاه جالب اندرو تیت در مورد کشورهای عربی

اندرو تیت در پادکست دین شو با الی، دیدگاه هایش را درباره امنیت کشورهای عربی مطرح کرده و گفته که اگر در یک کشور عربی خوابتان ببرد و یک میلیون دلار هم روی پاهایتان باشد، اتفاقی برای شما و پولتان نخواهد افتاد و تاکید کرده که کشورهای عرب امن هستند و تا زمانی که برای آنها احترام قائل شوید، به مشکلی برنخواهید خورد. او در عین حال درباره ناکامی برخی از کشورهای دموکراتیک در تحقق وعده های اجتماعی شان صحبت کرده و تاکید دارد که زندگی در یک جامعه دموکراتیک، لزوما آنچه جامعه مطرح می کند را تضمین نخواهد کرد. تیت در صحبتهایش بر مدنظر قرار دادن تفاوتهای ظریف و پیچیدگی های نظام ها و فرهنگ های سیاسی مختلف را در هنگام ارزیابی ایمنی و امنیت تاکید دارد و بر این باور است که از آنجا که شرکتها و افراد در دنیای به هم پیوسته ای حرکت می کنند، لحاظ کردن طیف وسیعی از فاکتورها، مثل ثبات سیاسی و هنجارهای فرهنگی، در ارزیابی فرصتها و ریسک ها اهمیت بالایی خواهد داشت. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...