اولین مبارزی که مایک تایسون را شکست داد / اتفاقی که هیچ کس انتظار آن را نداشت!

مایک تایسون در مبارزات خود برای اولین بار از جیمز داگلاس شکست خورد.
کدخبر (179667) | 23 اردیبهشت 1402 | ساعت 18:41
0 2180
اولین مبارزی که مایک تایسون را شکست داد / اتفاقی که هیچ کس انتظار آن را نداشت!
مایک تایسون در مبارزات خود برای اولین بار از جیمز داگلاس شکست خورد.

به گزارش سرخ نیوز، مایک تایسون در دهه 1980 و 1990 محبوب‌ترین بوکسور جهان به‌حساب می‌آمد. او به جوان‌ترین بوکسوری در تاریخ تبدیل شده بود که به قهرمانی دسته سنگین‌وزن دست پیدا کرده بود. سرعت، چابکی و قدرت تایسون، او را به شکست‌ناپذیرترین بوکسور در تاریخ این حرفه تبدیل کرده بود. اما با این حال، شکست می‌تواند حتی برای بزرگترین مبارزان تاریخ نیز اتفاق بیافتد. مبارزان بسیار کمی وجود دارند که بدون حتی یک شکست، از این حرفه کناره‌گیری کردند که از آن‌ها می‌توان به راکی مارسیانو، فلوید می ودر و حبیب نورماگومدوف اشاره کرد. شکست تایسون، شوک بزرگی را به جامعه بوکس وارد کرد. اولین مبارزی که مایک تایسون را شکست داد / اتفاقی که هیچ کس انتظار آن را نداشت!

دوران سخت مایک تایسون

تایسون در نیمه دوم دهه 1980 دوران سختی را تجربه کرد. رابطه او و رابین گیونز آشفته بود و ازدواج خوبی را تجربه نکرده بود. او همچنین دیگر با کوین رونی، مربی خود، کار نمی‌کرد و با بیل کلیتون، مدیربرنامه‌های خود، به مشکل خورده بود. با وجود تمام این آشفتگی‌های ذهنی، او با جیمز داگلاس در سال 1990 در توکیو مبارزه کرد. داگلاس به‌عنوان مبارزی که حریف سختی برای تایسون به حساب نمی‌آمد، وارد رینگ شد اما با قهرمانی دسته سنگین‌وزن، محل مبارزه را ترک کرد و مهم‌تر از همه، او به اولین مبارزی در تاریخ بوکس تبدیل شد که مایک تایسون را شکست داده است. داگلاس در آن زمان، در رتبه هفتم مبارزان سنگین‌وزن قرار داشت و قرار بود با مایک تایسون مبارزه کند. بسیاری بر این عقیده بودند که تایسون به‌راحتی کار داگلاس را تمام می‌کند و بعد از آن مقابل ایواندر هالیفیلد قرار می‌گیرد. داگلاس اتفاقات تلخی را تا مبارزه مقابل تایسون تجربه کرد؛ به‌طوری که لولا پرل، مادر او، بیش از سه هفته مانده به این مبارزه درگذشت و مادر فرزندش از مشکلات شدید کلیوی رنج می‌برد. او همچنین یک روز پیش از مبارزه با تایسون به آنفلونزا مبتلا شد. با وجود تمام سختی ها و دشواری‌هایی که داگلاس تحمل کرده بود، موفق شد تا تایسون را در دور دهم ناک اوت کند و اکتاویو میران داور این مبارزه، پایان این مبارزه را به نفع داگلاس اعلام کرد. داگلاس نتوانست در مصاحبه پس از مبارزه احساسات خود را کنترل کند و اظهار کرد که تنها کسی که به پیروزی او در این مبارزه باور داشت، مادرش بود؛ آن هم زمانی که هیچ شخص دیگری به او باور نداشت. این پیروزی، به‌عنوان یکی از بزرگترین پیروزی‌های او و یکی از بزرگترین شکست‌های تایسون، هیچگاه از یاد تاریخ نخواهد رفت. اولین مبارزی که مایک تایسون را شکست داد / اتفاقی که هیچ کس انتظار آن را نداشت!

مایک تایسون چطور از جیمز داگلاس شکست خورد؟

مایک تایسون و جیمز داگلاس در توکیو با یکدیگر رودررو شدند. بسیاری معتقد بودند که برنده این مسابقه قطعاً تایسون خواهد بود و داگلاس هیچ شانسی مقابل تایسون نخواهد داشت. با این حال، شروع این مبارزه تعجب بسیاری از بینندگان و گزارشگران این مبارزه را به‌همراه داشت. داگلاس در همان ابتدای مبارزه نشان داد که از تایسون نمی‌ترسد و از مشت‌های سریع و حرکت‌های مختلف استفاده می‌کرد تا فرصت حمله را از تایسون بگیرد. او در راندهای ابتدایی این مبارزه، مبارز برتر رینگ بود. تایسون در چند راند بعد، کنترل مبارزه را تا حدی به‌دست گرفت اما با این حال، داگلاس مانع از حملات تمام کننده تایسون می‌شد. داگلاس در دور پنجم، ضرباتی را به تایسون وارد کرد که باعث تورم چشم او شد. لی مرچنت گزارشگر این مبارزه گفت که این اولین باری است که تایسون در دوران حرفه‌ای خود دچار مشکل شده است. با این حال، تایسون نیز عقب نمی‌نشست و حتی در دور هشتم این مبارزه، ضربه آپرکات محکمی را به داگلاس وارد کرد که او را روی زمین انداخت. اما تایسون که از دور نهم ضربه دیده بود و بسیار خسته شده بود، در دور دهم از داگلاس شکست خورد. جیمز داگلاس در این راند با چهار ضربه پشت سر هم تایسون را روی زمین انداخت و او را شکست داد و به قهرمان جدید دسته سنگین وزن تبدیل شد. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...