رولی وینکلار ، سلطان فیگور عضلات سه سر؛ مصدومیتی که غول هلندی را خانه نشین کرد

یک مصدومیت سنگین برای رولی وینکلار، این غول بدنسازی اهل هلند را خانه نشین کرد.
کدخبر (179702) | 23 اردیبهشت 1402 | ساعت 10:04
0 291
رولی وینکلار ، سلطان فیگور عضلات سه سر؛ مصدومیتی که غول هلندی را خانه نشین کرد
یک مصدومیت سنگین برای رولی وینکلار، این غول بدنسازی اهل هلند را خانه نشین کرد.

به گزارش سرخ نیوز، رولی وینکلار هنوز در مورد بازنشستگی رسمی خود تصمیمی نگرفته و مشخص نیست در چه وضعیتی قرار دارد. او در پادکست اخیر «The Menace» که با حضور دنیس جیمز، میلوس سارسف و کریس کورمیر ضبط شده، در مورد مصدومیت‌ها، مصرف پروتئین و اینکه آیا در آینده به صحنه رقابت‌ها باز خواهد گشت یا نه، گفت و گو کرده‌اند. رولی وینکلار از جمله بدنسازانی بود که با توجه تراکم ماهیچه‌های سه بعدی، اندازه و عضلات سه سر برجسته خود، به سرعت در مسابقات بخش آزاد بدنسازی مردان شناخته شد و توجه کارشناسان را به خود جلب کرد. این بدنساز هلندی در رقابت با چهره‌های برجسته و سرشناس دنیای بدنسازی توانست خودش را اثبات کند و مجموعا ده بار در مسابقات مستر المپیا حضور پیدا کرد. قطعا طرفداران بدنسازی از شنیدن اینکه رولی وینکلار چشمگیرترین و بزرگترین عضله سه سر را در تاریخ بدنسازی دارد، شگفت زده خواهند شد اما تعجب نخواهند کرد. عضلات سه سر رولی به قدری بزرگ بود که توانست تعریف جدیدی از بزرگی عضلات در حرفه بدنسازی داشته باشد. رولی وینکلار، سلطان فیگور عضلات سه سر / مصدومیتی که غول هلندی را خانه نشین کرد عضلات سه سر رولی حتی زمانی که بازوهای او در حالت استراحت هستند، حجیم است. با این حال او به خوبی می‌داند که چگونه عضلات سه سر خود را با فیگورهای چشم نواز نشان دهد. چه در حالتی که فیگور می‌گیرد و چه در حالتی که بازوهای خود را به صورت دست روی سینه قرار می‌دهد، رولی عضله سه سر بی نظیری دارد که او را به عنوان یکی از بهترین‌ها در این عرصه متمایز می‌کند. وینکلار در سال 2018 بهترین عملکرد خود در مستر المپیا را ثبت کرد؛ جایی که در اولین فراخوان شاون رودن فقید را کنار زد. او در نهایت سوم شد اما جایزه قهرمان مردمی مستر المپیا را نیز دریافت کرد. رولی وینکلار که به خاطر فعالیت‌هایش همیشه مورد احترام بوده، در آخرین مسابقه‌ای که شرکت داشت، به مقام نهم مسابقات رومانی پرو 2021 رسید.

آینده نامشخص رولی وینکلار

سؤالات پیرامون بازنشستگی رولی مدتی است که مطرح شده است. سال گذشته هواداران متوجه شدند که او از نظر فیزیک بدنی دچار تغییراتی شده و اندازه او کاهش یافته و همین باعث شد تا سایعاتی مبنی بر کناره گیری او از این ورزش در فضای مجازی شکل بگیرد. همچنین او به رقیب خود ویلیام بوناک کمک کرد تا برای حضور در مستر المپیا 2022 آماده شود. رولی وینکلار پس از یک عمل جراحی 5 ساعته کلاهک گرداننده مفصل شانه چپ، گفت که آینده او در بدنسازی نامشخص است. او گفت که روند بهبودی در تصمیم او برای بازگشت موثر خواهد بود. این در حالی است که وینکلار عنوان کرده که ممکن است هرگز هیکلی را که در دوران اوج خود داشته، دیگر بدست نیاورد. با این حال وینکلار برای ترک دوران حرفه‌ای ورزش خود آمادگی ندارد. رولی وینکلار، سلطان فیگور عضلات سه سر / مصدومیتی که غول هلندی را خانه نشین کرد رولی وینکلار در پاسخ به این سوال که آیا به طور رسمی بازنشسته شده، عنوان کرد
به این سوال نمی‌توانم پاسخ دهم. نمی‌خواهم بازنشسته شوم اما با توجه به مصدومیت‌هایی که دارم فکر می‌کنم نسبت به بازگشت دوباره به صحنه رقابت، کار بهتری انجام دهم.  من با خودم می‌جنگیدم تا تمرین کنم بنابراین من برای اینکه خوب به نظر برسم می‌توانم با خودم در تمرینات رقابت کنم اما برای بهترین بودن و آنچه که می‌خواهم، فکر می‌کنم هرگز دیگر بازگشتی در کار نباشد اما اگر بخواهم بگردم، اینبار باهوش‌تر عمل می‌کنم و عضلات، پمپ کردن و همه چیز را کنترل می‌کنم. درست بعد از عمل جراحی بود که من با وزنه‌های کم تمرین می‌کردم اما هنوز حس می‌کردم تناسب خودم را دارم. درست بعد از عمل جراحی بود که تصمیم گرفتم همه چیز را متوقف کنم. تلاش می‌کردم اما خوب پیش نمی‌رفت.
رولی وینکلار معتقد است که تمرینات سنگین او احتمالاً باعث آسیب دیدگی شانه شده است که او را از تمرین و رقابت باز داشته است:
نمی‌دانم به انگلیسی چیست؛ فکر می‌کنم مفصل کلاهک گرداننده شانه می‌شود. این مصدومیت شدید و درجه سوم پارگی عضله بود. این به دلیل همه آن سال‌هایی بود که در باشگاه تمرینات سخت و سنگینی را انجام می‌دادم. در سال 2020 یک عمل جراحی داشتم. پس از ان دوباره تمرین را شروع و آخرین بار در سال 2021 در یک رقابت شرکت کردم. دیگر دوست نداشتم غذا بخورم. دقیقا علتش را نمی‌دانم اما عاملی بود که در موقعیت بدی قرار بگیرم.
رولی وینکلار می‌گوید ترجیح می‌دهد خودش بدنسازی را ترک کند تا اینکه بخاطر مصدومیت مجبور شود تن به چنین کاری بدهد:
من هرگز شانسی برای انجام چنین کاری نداشتم. هیچ وقت فکر نمی‌کردم دوران ورزشم به این شکل تمام شود.
رولی وینکلار، سلطان فیگور عضلات سه سر / مصدومیتی که غول هلندی را خانه نشین کرد

رسیدن رونی وینکلار به اوج، با رژیم غذایی سنتی!

این بدنساز ۴۵ ساله معتقد است که او در سال ۲۰۱۸ در دوران اوجش قرار داشته و بهترین فرم خود را داشته است. وینکلار به مسابقات آرنولد کلاسیک ۲۰۱۸ اشاره دارد که توانست به بیش از 138 کیلوگرم برسد اما معتقد است کنار گذاشتن محدودیت اندازه بدنش هم نتوانست در این رقابت به او کمکی کند.
من بالاترین وزن دوران بدنسازی خود را در این مسابقات داشتم و فکر می‌کنم وزنم حدود 138 کیلوگرم بود. در آن زمان نمی‌توانستم وزنی بیش از این داشته باشم. من سنگین‌ترین بدنساز روی صحنه بودم اما هیچ بدنسازی از نظر فیزیکی مشابه من نبود. به همین خاطر بود که سنگین تر از آن نشدم.
رولی وینکلار در مورد پروتئین‌های رایج مصرفی خود جهت حفظ توده عضلانی‌اش هم صحبت کرد.
من در دوران آماده سازی همیشه ماهی می‌خوردم. یا دو کیلو مرغ می‌خوردم یا دو کیلو ماهی. پروتئین خاصی نداشتم و شیک‌های پروتئنی مصرف نمی‌کردم. برای صبحانه نیز تخم مرغ می‌خوردم.
این اولین باری نیست که رولی وینکلار درباره دوران حرفه‌ای خود صحبت می‌کند. این بدنساز هلندی با حضور در پادکست Gye Nyame ویلیام بوناک عنوان کرد که سیاست روی حضورش در مسابقات مختلف تاثیر گذاشته است. با این حال وی تصریح کرد که خروجش از مسابقات به دلیل مصدومیت شانه‌اش بوده است. هنوز هیچ چیز قطعی نشده اما به نظر می‌رسد رولی وینکلر به شدت در فکر بازگشت است. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...