گلزن این بازی بزرگ کیست؟ / رکورد مهاجم پرسپولیس در بازی های قهرمانی

پرسپولیس فقط یک بازی تا قهرمانی هشتم در لیگ برتر فاصله دارد و برای رسیدن به این هدف باید پنجشنبه نساجی را از پیش رو بردارد.
کدخبر (180443) | 24 اردیبهشت 1402 | ساعت 15:02
0 74
گلزن این بازی بزرگ کیست؟ / رکورد مهاجم پرسپولیس در بازی های قهرمانی
پرسپولیس فقط یک بازی تا قهرمانی هشتم در لیگ برتر فاصله دارد و برای رسیدن به این هدف باید پنجشنبه نساجی را از پیش رو بردارد.

به گزارش سرخ نیوز، پرسپولیس شاید با مساوی هم قهرمان شود (احتمالش در حال حاضر کم است) اما این تیم خوب می داند برای اینکه با اطمینان رکوردش در تعداد قهرمانی را بهبود ببخشد باید سه امتیاز را از قائمشهر بدست آورد. کار سختی که متکی به گل زدن مهره‌های تهاجمی تیم است. پرسپولیس می‌داند که باید در این بازی خیلی زود به گل برسد چون بار سنگین استرس قهرمانی و رسیدن اخبار بازی رقیب از کرمان می تواند جدال هفته آخر را بسیار دشوار و خطرناک کند.

یحیی در انتظار تمام‌کننده‌های گلزن

با این وجود یحیی گل محمدی چشم به توانایی بازیکنان تهاجمی تیم برای رسیدن به دروازه حریف خواهد داشت. در بازی های اخیر زوج آل کثیر و امیری در خط حمله بازی کرده اند و ترابی و صادقی در گلزنی و گلسازی موفق عمل کرده اند. باید دید یحیی در این بازی چه ترکیبی را به بازی می فرستد اما بعید است که تغییر عمده ای در تیم برنده هفته های اخیر ایجاد شود هرچند اگر تیم به گل نرسد تعویض های تهاجمی در خط حمله می تواند راهگشا باشد.

در بین بازیکنان پرسپولیس حاضر در لیست تیم برای بازی روز حساس روز آخر، وحید امیری کاپیتان تیم و مهدی عبدی بازیکنانی هستند که زدن گل قهرمانی را تجربه کرده اند. امیری یکبار و عبدی دوبار این شانس را داشته اند که در مهمترین بازی فصل برای تیم گلزنی کنند.

رکورد جالب عبدی

مهدی عبدی مهاجم 24 ساله پرسپولیس یک آمار جالب از خودش در این زمینه به جا گذاشته است. او یکبار در لیگ نوزدهم و یکبار هم در لیگ بیستم یکی از گلهای قهرمانی تیم را زده است کاری که علی علیپور هم در دو فصل نوزدهم و شانزدهم انجام داده است.

پرسپولیس روز سوم مرداد 99 در مسجدسلیمان میهمان این تیم بود تا با یک برد در چهار هفته مانده به پایان قهرمانی را به دست بیاورد. در این بازی ابتدا علی علیپور با یک ضربه سر در دقیقه 39 پرسپولیس را پیش انداخت و سپس در همان ابتدای نیمه دوم مهدی عبدی بازی را دو صفر کرد. پرسپولیس در ادامه یک گل خورد اما با همین دو گل جام قهرمانی را برای چهارمین بار پیاپی به دست آورد.

عبدی در لیگ بیستم و آخرین قهرمانی پرسپولیس هم برای تیم گلزنی کرد. او در آخرین هفته این دوره و در بازی برابر پیکان در ورزشگاه شهرقدس در دقیقه 9 بازی اولین گل را زد تا سیزده دقیقه بعد با گل نوراللهی این تیم از قهرمانی در همان نیمه اول خیالش راحت شود.

البته علی علیپور هم مثل عبدی دوبار در بازی های قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر گل زده است. علیپور در لیگ شانزدهم و در اولین قهرمانی پرسپولیس با برانکو، در هفته بیست و هفتم و در بازی برابر ماشین سازی در همان ثانیه 31 دروازه حریف را باز کرد. سپس مهدی طارمی در دقیقه 79  یک ضربه پنالتی را به تور چسباند تا قهرمانی های متوالی پرسپولیس در لیگ برتر آغاز شود.

دیگر بازیکن پرسپولیس که سابقه گلزنی در بازی قهرمانی را دارد وحید امیری است. در لیگ هفدهم و در بازی برابر پدیده که بازهم پرسپولیس میهمان بود و در دقیقه 77 این بازی امیری روی پاس صادق محرمی تک گل بازی را زد تا تیم را به قهرمانی برساند.

اولین گل قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر را ابراهیم اسدی روز هفتم خرداد 1381 و با یک ضربه سر در آخرین دقایق وارد دروازه فجرسپاسی کرد.

شش سال بعد و در هفتمین دوره لیگ برتر پرسپولیس و سپاهان در هفته آخر به مصاف هم رفتند. ابتدا محسن خلیلی برای پرسپولیس در دقیقه 17 و سپس احسان حاج صفی در دقیقه 30 برای سپاهان گل زدند و در دقیقه 96 سپهر حیدری آن گل جالب را به ثمر رساند.

در لیگ هجدهم این ماریو بودیمیر بود که در شهر جم و با پاس مهدی ترابی در دقیقه 40 دروازه پارس جم را باز کرد تا پرسپولیس با همین گل در هفته سی ام رقابت ها توانست جام قهرمانی را بگیرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...