اسفندیار: چرا والیبالیست ها نباید‌ به اندازه فوتبالیست‌ ها پول بگیرند؟

ملی‌ پوش والیبال کشورمان گفت: نمی‌ گویم چرا فوتبالیست‌ ها اینقدر پول می‌ گیرند من می‌ گویم چرا ما نباید‌ اندازه فوتبالیست‌ ها بگیریم؟
کدخبر (180663) | 25 اردیبهشت 1402 | ساعت 06:47
0 111
اسفندیار: چرا والیبالیست ها نباید‌ به اندازه فوتبالیست‌ ها پول بگیرند؟
ملی‌ پوش والیبال کشورمان گفت: نمی‌ گویم چرا فوتبالیست‌ ها اینقدر پول می‌ گیرند من می‌ گویم چرا ما نباید‌ اندازه فوتبالیست‌ ها بگیریم؟

به گزارش سرخ نیوز، امیرحسین اسفندیار ملی‌پوش والیبال در مورد افزایش دستمزد بازیکنان در لیگ‌های والیبال اظهار داشت: ‌ مصاحبه‌ای خواندم که گفتند قراردادها نجومی شده است. دقیقاً بعد از خواندن این مصاحبه، میزان تورم به ذهنم آمد. کسی تورم را نمی‌بیند؟ ! چطور قرار است یک بازیکن 20 ساله که قرار است در آینده ازدواج کند، بچه‌دار شود، خانه و ماشین بخرد، خرج خودش و خانواده‌اش را در بیاورد؟ این بازیکن چطور باید به چیزهایی که می‌خواهد برسد؟ ملی‌پوش والیبال ایران ادامه داد: بازیکنی که می‌خواهد درآمد خوب داشته باشد، باید خارج از کشور برود و قرارداد دلاری ببندد. این کار برای خیلی‌ها ممکن نیست، شاید در تیم ملی 20 یا 30 درصد این شرایط را داشته باشند. یکی مجرد است، دوست ندارد تنها باشد و یکی متاهل است و همسرش دوست ندارد که برود. خیلی شرایط متفاوت است. من ورزشکار هستم و می‌بینم و می‌دانم که ما ورزشکاران چقدر سختی می‌کشیم. اسفندیار گفت: هیچ وقت نمی‌گویم چرا فوتبالیست‌ها اینقدر می‌گیرند و ما والیبالیست‌ها اینقدر. من می‌گویم چرا ما نباید‌ اندازه فوتبالیست‌ها بگیریم؟ مقوله‌ فوتبال جداست. فوتبال یک تجارت است اما چرا باید دستمزد ما، یک دهم فوتبالیست‌ها باشد؟ ! من رفقای فوتبالی زیادی دارم که با آن‌ها در ارتباط هستم. در فوتبال قرارداد بازیکن 16، 17 ساله دو سال پیش در یک تیم تهرانی 5 میلیارد بوده است. بالاترین قرارداد والیبال در سال گذشته 2. 5 یا 3 میلیارد بوده. چرا والیبال باید اینقدر عقب باشد؟ یک بازیکن باید شرایط آرمانی زندگی‌اش را چطور تأمین کند؟ زمانی که والیبال بازی می‌کند باید دنبال بیزینس برود؟ چرا نمی‌خواهید ورزشکار فقط فکر و ذکرش روی ورزش باشد؟ لژیونر فصل گذشته تیم ملی تصریح کرد: شرایط طوری شده که تورم زیاد است. قیمت‌ها مستقیم بالا می‌رود و هیچ وقت پایین نیامده و این، کار را سخت می‌کند. ما هم قبول داریم قیمت‌هایی که می‌گوییم بالاست اما نسبت به تورم، قیمت‌ها را بالا می‌بریم. وقتی قراردادمان صد میلیون تومان است، نمی‌شود 5 سال بعد هم قراردادمان همین‌قدر باشد. این در صورتی است که شرایط کشور هم ثابت باشد. وقتی شب می‌خوابیم، صبح بیدار می‌شویم و دلارِ 20 هزار تومانی می‌شود 50 هزار تومان، قرارداد یک میلیاردی هم باید 5 میلیارد شود که بتواند زندگی‌اش را بچرخاند. اسفندیار یادآور شد: من رقم‌هایی که بچه‌ها می‌گویند معقول است و غیرمعقول نیست. در فوتبال می‌بینید بازیکنی با 28 یا 30 میلیارد رفته اما الان 70 میلیارد برای سه فصل قرارداد دارد. والیبالیست نهایتاً اگر برای 3 فصل بخواهد سقف قرارداد را بگیرد، 9 میلیارد می‌شود. آن 70 میلیارد کجا و این 9 میلیارد کجا؟ خیلی اختلاف است. پس، عددهای مطرح شده در والیبال غیرمعقول نیست.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...