25 بوکسوری که راهی زندان شدند؛ از مایک تایسون تا آنتونی جاشوا + ویدئو

در این گزارش به بررسی وضعیت مشهورترین بوکسور های تاریخ جهان که به جرم قتل راهی زندانی شدند خواهیم پرداخت.
کدخبر (179844) 25 اردیبهشت 1402 | ساعت 17:00
0 524
در این گزارش به بررسی وضعیت مشهورترین بوکسور های تاریخ جهان که به جرم قتل راهی زندانی شدند خواهیم پرداخت.

به گزارش سرخ نیوز، تاریخ ورزش بوکس با ورزشکارانی گره خورده که مدتی را در زندان سپری کرده‌اند، از بوکسوری که به خاطر پرونده ساختگی راهی زندان شده تا گنگسترهایی که خود را میان ورزشکاران جا کرده بودند. در میان بوکسورهایی که سابقه حضور در زندان داشته‌اند بوکسورهایی با سابقه قهرمانی در دسته‌های وزنی مختلف دیده می‌شود که حین دوران مبارزه یا پس از آن راهی حبس شده‌اند و بوکسورهایی هم در این لیست حضور دارند که پس از حضور در زندان، به بوکس علاقه‌مند شده‌اند. همراه ما با باشید با این لیست 25 نفره ؛


جک جانسون

جک جانسون در فاصله سال‌های 1908 تا 1915 قهرمان جهان در دسته سنگین وزن بود. جک هم در درون و هم در بیرون از رینگ وضعیت خوبی داشت. او ماشین‌های گرانقیمت سوار می‌شد، با زیباترین دختران سفیدپوست معاشرت می‌کرد و زندگی پر زرق و برقی داشت. شکست دادن جانسون در درون رینگ کار ناممکنی بود. در سال 1912 جک جانسون به اتهام خروج از مرز به‌همراه زنی که همسرش نبود مجرم شناخته شد. البته بعدها مشخص شد که این پرونده ساختگی بوده است. اما و به‌هرحال جانسون با حکم یک سال زندان روبرو شد. هرچند که اجرای این حکم تا زمان از دست رفتن کمربند قهرمانی او (شکست در سال 1915 برابر جس ویلارد) به تعویق افتاد.

آنتونیو سروانتس

سروانتس در فاصله سال‌های 1972 تا 1976 و همچنین در فاصله سال‌های 1977 تا 1980 صاحب کمربند WBA در دسته ولترویت بود. اما این بوکسور کلمبیایی پس از پایان دوران حرفه‌ای خود به مصرف مواد مخدر رو آورد. اگرچه سروانتس مرد ثروتمندی بود اما خرج سنگین مواد مخدر در نهایت کار دستش داد و سرمایه‌اش ته کشید. آنتونیو سروانتس در ادامه چندین بار راهی زندان شد و مجموعا مدت هجده ماه را در پشت میله‌ها سپری کرد. او سرانجام توانست مصرف مواد مخدر را کنار بگذارد و به زندگی معمولی بازگردد.

راکی گرازیانو

گرازیانو در فاصله سال‌های 1947 تا 1948 قهرمان جهان در دسته میان وزن بود. این مشت‌زن آمریکایی در سال 1942 به خدمت ارتش درآمد و در جریان همین خدمت نیز بود که مشتی را حواله یک افسر ارتش نمود. راکی پس از آن نیز برای مدتی از چنگ قانون گریخت اما در نهایت با وعده بخشش مجازات خودش را تسلیم کرد. گرازیانو در طول عمر خود مجموعا هجده ماه را در زندان سپری کرد.

کارلوس مونزون

کارلوس مونزون در فاصله سال‌های 1970 تا 1977 صاحب کمربند WBA در دسته میان وزن بود. مونزون همچنین در دو برهه (فاصله سال‌های 70 تا 74 / فاصله سال‌های 76 تا 77) کمربند WBC این دسته وزنی را نیز در اختیار داشت. او حتی پس از بازنشستگی خود نیز همچنان یکی از چهره‌های محبوب برای رسانه‌های آرژانتینی بود. کارلوس علاوه بر رسانه‌ها در نزد زنان نیز از محبوبیت بالایی برخوردار بود. او در سال 1988 همسر سابق خود را به قتل رساند. مونزون با حکم 11 سال حبس مواجه شد که البته تنها 6 سالش را پشت سر گذاشت. او در سال 1995 در مسیر بازگشت به زندان تصادف شدیدی کرد و پس از آن بود که ادامه حبس او بخشیده شد.

سانی لیستون

سانی لیستون یکی بزرگترین بوکسورهای تاریخ در دسته فوق سنگین وزن است. لیستون در یک خانواده بسیار پرجمعیت به‌دنیا آمد و در کودکی همواره کتک‌های مفصلی از پدر خود می‌خورد. این کتک‌ها زخم‌هایی را بر روی بدن او برجای گذاشت که تا پایان عمرش نیز همراهش بود. لیستون در سن سیزده سالگی و درحالیکه همیشه در مدرسه مورد تمسخر قرار می‌گرفت سرانجام قید تحصیل را زد و در جستجوی شغل برآمد. او پس از اینکه دید پولی که درمی‌آورد کفاف زندگیش را نمی‌دهد رو به اعمال خلاف قانون آورد. لیستون در سال 1950 در حین دزدی توسط پلیس دستگیر شد و با حکم پنج سال زندان مواجه شد. در زندان بود که سانی لیستون تمرینات بوکس خود را آغاز نمود. استعداد شگرف او در بوکس حتی باعث شد که با تخفیف جرم نیز مواجه شود. لیستون در سال 1952 از زندان آزاد شد و پس از سپری کردن یک سال در سطح آماتور، سرانجام وارد سطح حرفه‌ای بوکس شد. سانی لیستون در سال 1964 مبارزه‌ای را با محمد علی کلی انجام داد و توسط اسطوره لگدمال شد. لیستون در مبارزه مجدد نیز در همان راند اول توسط محمد علی ناک اوت شد. جسد سانی لیستون در سال 1971 در منزلش پیدا شد. علت مرگ به‌طور رسمی ایست قلبی اعلام شد. گفته می‌شد که لیستون هروئین مصرف می‌کرده و روی بازوهایش اثرات سوزن به چشم می‌خورده است. با این حال هیچ سرنگی در خانه او یافت نشده بود.

استبان ده خسوس

ده خسوس در فاصله‌ سال‌های 1976 تا 1978 صاحب کمربند WBC در دسته سبک وزن بود. این بوکسور پورتوریکویی پس از پایان دوران حرفه‌ای خود شروع به مصرف مواد مخدر کرد. او در سال 1980 درحالیکه تحت تاثیر مواد مخدر بود مرتکب قتل یک پسر هجده ساله شد. استبان به حبس ابد محکوم شد اما تنها 9 سال را در زندان گذراند. او در سال نهم حبس خود بر اثر ابتلا به بیماری ایدز درگذشت.

برنارد هاپکینز

هاپکینز صاحب کمربند قهرمانی جهان در دو دسته وزنی مختلف بود. او اولین بوکسوری بود که توانست صاحب هر چهار کمربند اصلی بوکس شود. او همچنین توانست عنوان بهترین مبارز سال را نیز به سیاهه افتخارات خود اضافه کند. هاپکینز در فیلادلفیا به دنیا آمد و در خیابان بزرگ شد. برنارد وقتی فقط سیزده سال داشت جای چندین زخم چاقو بر بدنش دیده می‌شد. او در سن هجده سالگی به زندان افتاد. برنارد هاپکینز در زندان به بوکس علاقه‌مند شد. او پس از گذراندن پنج سال حبس سرانجام در سال 1988 از زندان آزاد شد. وی سپس به دین اسلام گروید و کارنامه‌ خود را در بوکس حرفه‌ای آغاز نمود. هاپکینز در اولین مبارزه خود در سطح حرفه‌ای متحمل شکست شد. او سرانجام در سال 1995 و در سومین تلاش خود برای کسب کمربند توانست به عنوان قهرمانی جهان دست یابد. او پس از آن رکورد فوق‌العاده 19 دفاع موفق از کمربند را به‌ثبت رساند. او با شکست دادن فلیکس ترینداد و اسکار دلا هویا توانست تمام عناوین قهرمانی دسته میان وزن را مال خود کرد. برنارد هاپکینز در سال 2011 موفق شد با شکست ژان پاسکال کمربند WBC دسته نیمه سنگین وزن را نیز مال خود کند. او سپس با شکست تاوریس کلود صاحب کمربند IBF دسته نیمه سنگین وزن شد و پس از آن هم بیبوت  شومنوف را شکست تا کمربند WBA این دسته وزنی را نیز به نام خود بزند.

نسیم حمید

نسیم حمید در طی دوران حرفه‌ای کوتاه خود در بوکس موفق به کسب کمربندهای WBO، IBF و WBC در دسته پر وزن شد. او در دوران بازنشستگی خود پس از وقوع یک سانحه رانندگی مدت 15 ماه را در حبس سپری کرد.

مایک تایسون

مایک تایسون نیازی به معرفی ندارد. او جوان‌ترین بوکسور تاریخ است که توانسته به عنوان قهرمانی در دسته سنگین وزن دست یابد. تایسون در کودکی و نوجوانی عادت به قلدری کردن در مدرسه داشت. او سرانجام به یک مدرسه مخصوص نوجوانان متخلف فرستاده شد و در آنجا با بابی استیوارت، مربی بوکس آشنا شد. تایسون به مدت دو سال زیر نظر او تمرین کرد تا اینکه استیوارت او را به نزد مربی افسانه‌ای بوکس یعنی کس دی آماتو فرستاد. مایک تایسون در همان یک سال و نیم اول دوران حرفه‌ای خود 26 مبارزه انجام داد و در سن بیست سالگی توانست با شکست دادن ترور بربیک و جیمز اسمیت به‌ترتیب صاحب کمربندهای WBC و WBA دسته سنگین وزن شود. اما موفقیت‌های مایک جوان در درون رینگ با رسوایی‌های او در بیرون رینگ همراه شد. به‌زودی تمام تیم‌ها او را بخاطر اعتیادش به الکل اخراج می‌کردند. مایک تایسون در سال 1990 متحمل یکی از مشهورترین شکست‌های تاریخ بوکس شد؛ در برابر جیمز داگلاس توقف ناپذیر. «مایک آهنین» در آستانه بازپسگیری عنوان قهرمانی خود بود که در سال 1991 به تجاوز متهم شد و مدت سه سال را در زندان سپری کرد. تایسون در بازگشت خود به روی رینگ فرانک برونو را شکست داد و دوباره به مقام قهرمانی جهان دست یافت. هرچند این جایگاه را به‌زودی و پس از دو شکست متوالی برابر اواندر هولیفیلد از دست می‌داد. در سال 2002 مایک تایسون دوباره در آستانه بدل شدن به بهترین بوکسور دنیا بود اما بی‌رحمانه توسط لنوکس لوئیس ناک اوت شد.

راکی لاکریج

راکی لاکریج در فاصله سال‌های 1983 تا 1985 صاحب کمربند WBA و در فاصله سال‌های 1987 تا 1988 صاحب کمربند IBF در دسته ولترویت بود. راکی پس از پایان دوران حرفه‌ای خود به هروئین معتاد شد. او در سال 1995 به جرم سرقت مسلحانه دستگیر و به تحمل چهار سال زندان محکوم شد.

جانی تاپیا

جانی تاپیا در طی دوران حرفه‌ای خود در دسته مگس وزن بوکس دو مرتبه کمربند WBO، دو مرتبه کمربند IBF و یک‌بار نیز کمربند WBA را به‌دست آورد. تاپیا هم پس از پایان دوران حرفه‌ایش معتاد به هروئین شد. او در سال 2009 و درحالیکه در وضعیت آزادی مشروط قرار داشت با نقض تعهدات خود راهی زندان شد. او مجموعا مدت هجده ماه از عمر کوتاه خود را در پشت میله‌ها سپری کرد.

آدونیس استیونسن

آدونیس استیونسن در طی دوران حرفه‌ای خود مفتخر به کسب کمربند WBC در دسته نیمه سنگین وزن شد. استیونسن در هائیتی متولد شد و در سن هفت سالگی همراه با خانواده خود راهی آمریکا شد. او خیلی زود گرفتار جرایم خیابانی شد و در سال 1998 به جرم درگیری و تهدید به قتل مدت هجده ماه را در زندان گذراند. استیونسن در طی دوران حبس خود رو به ورزش بوکس آورد. او در این دوران یکی از همبندی‌های خود را در حین تمرین ناک اوت کرد و به کما فرستاد. آدونیس پس از آزادی از زندان سوگند خورد که دیگر هرگز مرتکب جرم نخواهد شد و کارنامه حرفه‌ای خود را در بوکس آغاز نمود. آدونیس استیونسن در سال 2013 با شکست چاد داوسون صاحب کمربند WBC در دسته نیمه سنگین وزن شد. این مبارزه برای او عنوان بهترین ناک اوت سال را نیز به ارمغان آورد و هنوز هم از آن به‌عنوان یکی از درخشان‌ترین ناک‌اوت‌های تاریخ بوکس یاد می‌شود. استیونسن کمربند خود را تا سال 2018 نیز حفظ کرد تا اینکه سرانجام در برابر الکساندر گوزدیک ناک اوت شد و مدتی طولانی را در بیمارستان سپری کرد. 25 بوکسوری که راهی زندان شدند؛ از مایک تایسون تا آنتونی جاشوا

جیمز اسکات

جیمز اسکات یکی از بهترین مشت‌زنان دسته نیمه سنگین وزن در طول تاریخ است. با این حال اسکات هرگز نتوانست به عنوان قهرمانی جهان دست یابد؛ چرا که همیشه در زندان بود. او تا سن 26 سالگی به جرم دزدی و درگیری و... مرتبا بین زندان و خیابان در رفت‌وآمد بود. اسکات کارنامه بوکس خود را نیز زمانی آغاز نمود که در وضعیت آزادی مشروط به‌سر می‌برد. او در آغاز کار خود چندین پیروزی متوالی کسب کرد که شماری از آن‌ها برابر قهرمانان سابق دنیا به‌دست آمدند. جیمز اسکات وقتی در آستانه کسب کمربند بود به جرم دزدی و قتل به چهل سال زندان محکوم شد. اسکات مایل بود کار خود را در بوکس ادامه دهد و تقاضا کرد تا مبارزه‌ای را برای او در درون زندان ترتیب دهند، که البته مورد موافقت قرار نگرفت. سرانجام و در ماه سی‌ونهم حبس او یکی از دوستان محمد علی کلی با نام مراد محمد مبارزه‌ای را برای اسکات در درون زندان ترتیب داد. او در این مبارزه پیروز شد و پس از آن شش مبارزه دیگر را نیز در درون زندان به انجام رساند که در تمام آنها نیز به پیروزی دست یافت. یکی از این مبارزات برابر ادی مصطفی، یکی از بهترین مشت‌زنان این دسته وزنی برگزار شد که از طریق شبکه HBO نیز به‌طور زنده پخش شد. جیمز اسکات در سال 1979 در آستانه برگزاری مبارزه بر سر کسب کمربند WBA بود اما مدیران مسابقات حاضر نشدند مبارزه قهرمانی را در درون زندان برگزار کنند. اینجا بود که اسکات انگیزه خود را از دست داد و پس از آن شکست‌هایش آغاز شدند. در سال 1981 دادگاه تجدید نظر حکم او مورد تایید قرار داد. او در سال 2005 از زندان آزاد و در سال 2018 نیز دیده از جهان فرو بست.

مایکل نان

مایکل نان پس از پایان دوران حرفه‌ای خود مدت 17 سال را در حبس سپری کرد. نان در سال 1982 در مسابقات دستکش‌های طلایی به مقام نخست دست یافت و این مقام را در دو سال بعدی نیز تکرار نمود. او پس از آنکه در مسابقات انتخابی المپیک متحمل شکست شد کار خود را در سطح حرفه‌ای ادامه داد و توانست در دو دسته وزنی نیز به عنوان قهرمانی دست یابد. نان عنوان قهرمانی دسته‌های میان وزن و ولترویت را از سال 1988 تا 1994 نیز حفظ نمود. مایکل نان در پایان دوران حرفه‌ای خود گرفتار اعتیاد و همچنین فروش مواد مخدر شد. او در سال 2002 در جریان یک معامله بزرگ اقدام به خرید یک کیلو کوکائین نمود، بدون اینکه بداند فروشنده آن مامور FBI است. او به تحمل 24 سال زندان محکوم گردید و در سال 2019 با بخشودگی ادامه حبسش از زندان آزاد شد.

دوایت محمد قوی

دوایت محمد قوی در دهه هشتاد میلادی با عنوان سلطان ناک‌اوت‌های بی‌رحمانه شناخته می‌شد. مبارزه پانزده راندی او با اواندر هولیفیلد در سال 1986، گرچه با شکست دوایت همراه بود اما به عنوان یکی از بهترین مبارزات تاریخ بوکس به یاد آورده می‌شود. دوایت محمد قوی کارنامه خود در بوکس را به زندان مدیون است. او در سال 1973 به جرم سرقت مسلحانه به تحمل پنج سال زندان محکوم شد. قوی در زندان شروع به بوکس کردن نمود و پس از آزادی از زندان کارنامه حرفه‌ای خود را آغاز کرد. او رکورد 41 پیروزی و 11 شکست را به‌ثبت رساند و 25 بار حریفان خود را ناک اوت نمود. 25 بوکسوری که راهی زندان شدند؛ از مایک تایسون تا آنتونی جاشوا

دیگو کورالس

دیگو کورالس کارنامه حرفه‌ای خود را با رکورد شگفت‌انگیز 33 پیروزی متوالی آغاز نمود تا اینکه سرانجام در سال 2001 برابر فلوید می ودر متحمل شکست شد. مدت کوتاهی پس از این مبارزه بود که کورالس با اتهام آزار همسر باردار خود، ماریا روبرو شد. او اگرچه از عمل خود اظهار ندامت نمود اما در نهایت به تحمل چهارده ماه زندان محکوم گردید. دیگو کورالس پس از آزادی از زندان مجددا توانست به جمع برترین بوکسورهای دسته وزنی خود بازگردد. کارنامه کورالس در بوکس با تقابل جذاب او و کوبان جوئل کاسامایور و همچنین مبارزه‌اش با خوزه لوئیس کاستیلو در سال 2005 به یاد آورده می‌شود. مبارزه‌ای که به اعتقاد بسیاری از طرفداران بوکس یکی از بهترین مبارزات در تاریخ این ورزش است. دیگو کورالس در روز هفتم می سال 2007 و یک ماه پس از آخرین مبارزه خود، در جریان یک سانحه رانندگی در لاس وگاس جان خود را از دست داد.

دوی بوزلا

در سال 1982 یک بوکسور جوان و مستعد با نام دوی بوزلا به قتل یک پیرزن 92 ساله متهم شد و به تحمل حبس ابد محکوم گردید. او هرگز به ارتکاب این عمل اعتراف نکرد و 26 سال بعد از زندان آزاد شد. پرونده او مورد بازبینی قرار گرفته بود و بوزلا از اتهام خود تبرئه شد. به او غرامت 7.5 میلیون دلاری پرداخت گردید. دوی بوزلا در سال 2011 اولین و آخرین مبارزه حرفه‌ای خود در بوکس را در سن 52 سالگی به انجام رساند و پیروز شد.

تونی آیالا

تونی آیالا کارنامه حرفه‌ای خود را در سال 1980 آغاز نمود. او در سال آغازین کار خود در بوکس 22 مبارزه را به انجام رساند و در تمامی آن‌ها پیروز شد. آیالا در 19 مورد از این 22 مبارزه حریف خود را ناک اوت کرده بود. او به‌عنوان یکی از خوش‌آتیه‌ترین مشت‌زنان دنیا و ستاره نسل خود شناخته می‌شد. با این حال آیالا هرگز فرصت نیافت که بر سر کسب کمربند مبارزه کند. تونی آیالا در سال 1983 و در سن 20 سالگی به یک معلم جوان تجاوز کرد. آیالا پیش از آن دو پرونده مشابه نیز داشت و در دادگاه هم به مصرف مواد مخدر اعتراف نمود. او به تحمل 35 سال زندان محکوم شد. آیالا در سال 1999 و پس از تحمل 16 سال از حبس خود از زندان آزاد شد و کار خود را در بوکس پی گرفت. هرچند نه با کیفیت سابق. تونی پنج پیروزی را کسب نمود تا اینکه پس از ورود به خانه یک زن توسط او مورد تیراندازی قرار گرفت و گلوله‌ای به شانه‌اش اصابت کرد. آیالا در سال 2004 به جرم حمل هروئین و توزیع پورنوگرافی کودکان دوباره راهی زندان شد و در سال 2014 و پس از تحمل ده سال حبس بیرون آمد. جسد او یک سال بعد در یک باشگاه پیدا شد. علت مرگ تونی آیالا مصرف بیش از حد مواد مخدر اعلام شد.

آیک آیبیابوچی

آیبیابوچی در سال 1997 یکی از پردرآمدترین مشت‌زنان دسته سنگین وزن بود. او در این سال پسر پانزده ساله دوست‌دختر سابقش را ربود و در هنگام رانندگی به تیر چراغ برق خورد. در پی این اتفاق پسرک مجروح شد و بوکسور نیجریه‌ای 120 روز را در زندان سپری کرد. دو سال پس از این اتفاق آیبیابوچی به جرم تجاوز و آزار سه دختر جوان دستگیر شد. او ابتدا یک دوره درمان روانی را سپری کرد و سپس به تحمل بیست سال حبس محکوم گردید. آیک در سال 2015 از زندان آزاد شد.

کارلوس بالدومیر

کارلوس بالدومیر آرژانتینی تا مدت‌ها بوکسوری گمنام بود که در کشور خود به مبارزه می‌پرداخت. او در سال 2006 توانست زاب جودا، قهرمان جهان در دسته ولترویت را به‌شکلی تماشایی شکست دهد. بالدومیر با این پیروزی صاحب کمربند WBC این دسته وزنی شد. عملکرد درخشان او در بخش پایانی مبارزه باعث شد تا این پیروزی توسط مجله رینگ به‌عنوان شگفتی سال انتخاب شود. کارلوس بالدومیر در مبارزه بعدی خود از کمربندش دفاع نمود و آرتورو گاتی را ناک اوت کرد. اما در مبارزه بعدی برابر فلوید می ودر بود که کمربند خود را به بوکسور افسانه‌ای واگذار کرد. در سال 2016 کارلوس بالدومیر به جرم آزار جنسی دختر خود به تحمل بیست سال حبس محکوم گردید. او در دادگاه اعتراف کرد که از سن هفت سالگی دختر تجاوز به او را آغاز کرده بود.

کلیفورد اتین

کلیفورد اتین کارنامه حرفه‌ای خود در بوکس را در سال 2005 به پایان برد. اما نه به خواست خود بلکه بخاطر ارتکاب دزدی، آدم‌ربایی، سرقت ماشین و شلیک به مامور پلیس. او خودرویی را درحالیکه هنوز خانواده صاحب خودرو داخل آن بودند مورد سرقت قرار داد و در جریان تعقیب و گریز پس از آن به‌سمت یک مامور پلیس تیراندازی کرد. او به تحمل 160 سال زندان محکوم شد که البته در دادگاه تجدید نظر به 105 سال کاهش یافت! 25 بوکسوری که راهی زندان شدند؛ از مایک تایسون تا آنتونی جاشوا

ادوین والرو

ادوین والرو، قهرمان جهان در دسته سبک وزن در دوران جوانی خود درگیری‌هایی را با پلیس داشت. سپس وارد حیطه بوکس شد و برای مدتی از این درگیری‌ها دور بود. اما در نهایت نتوانست به سرشت گنگستری خود غلبه کند. والرو به‌طرز دیوانه‌واری به همسر خود مشکوک بود و سرانجام او را در خانه زندانی نمود. با این حال زن بیچاره به همسر خود وفادار ماند و حتی وقتی ادوین به پای او شلیک کرد به پلیس گفت که توسط یک موتورسوار ناشناس به او حمله شده است. یک سال پس از آن همسر ادوین والرو همراه با آثار گازگرفتگی بر روی بدن، دنده‌ی شکسته و ریه‌ی آسیب‌دیده بر اثر ضربه در بیمارستان بستری شد. اما در این مورد نیز او به دروغ گفت که از روی پله‌ها افتاده است. سرانجام مرد دیوانه در سال 2010 همسر خود را با سه ضربه‌ی چاقو به قتل رساند. با این حال ادوین والرو تنها چند ساعت را در حبس سپری کرد. او خود را به دار آویخت و به زندگی خود پایان داد.

یورگن برامر

سال‌ها طول کشید تا بوکسور آلمانی بیاموزد که چگونه باید بر خشم خود غلبه کند. او پیش از اینکه کار خود را در بوکس آغاز کند مدتی را در زندان سپری کرد. برامر در سال 1998 به جرم ضرب و جرح و سرقت به تحمل سه سال حبس محکوم شد. او سپس در سال 2002 بدون داشتن گواهینامه پشت فرمان نشست و یک سانحه رانندگی را رقم زد. مردی که در جریان این سانحه مجروح شده بود هنگامی که قصد داشت با پلیس تماس بگیرد توسط یورگن برامر مورد حمله قرار گرفت. برامر سپس از محل حادثه گریخت. او توانست تا برگزاری مبارزه کسب کمربند WBC از چنگ قانون بگریزد. برامر در این مبارزه پیروز شد و در مقام قهرمان جهان به تحمل 2.5 سال زندان محکوم گردید. مرد قلدر در سال 2005 از زندان آزاد شد و کارنامه حرفه‌ای خود را از سر گرفت. اما دوباره دردسرها از راه رسیدند. برامر ابتدا مردی که قصد داشت ماشین بوکسور آلمانی را بدزدد به‌شدت کتک زد و با بهانه دفاع شخصی از مجازات گریخت. او سپس زنی را در یک میخانه کتک زد و به تحمل شانزده ماه حبس دیگر محکوم شد. یورگن برامر در سال 2013 به مقام قهرمانی اروپا و سپس کمربند WBA دست یافت. او در سال 2016 توانست راب برنت، قهرمان جهان در دسته فوق میان وزن را شکست دهد.

آنتونی جاشوا

آنتونی جاشوا در سن بیست سالگی مدت دو هفته را در زندان ردینگ سپری کرد. او در حین یک درگیری خیابانی دستگیر شده بود. این حادثه تاثیر مهمی بر جاشوا گذاشت و او تصمیم گرفت بوکس را برای مدتی کنار بگذارد:
اگر قرار است در این ورزش به جایی برسم ابتدا باید بیاموزم که چگونه درست رفتار کنم.
آنتونی جاشوا در سال 2011 نیز یک‌بار دیگر دچار دردسر شد. پلیس درحالی او را دستگیر نمود که میزان بسیار زیادی ماریجوانا در اتومبیلش یافته بود. جاشوا در نتیجه این حادثه مدتی از تیم المپیک بریتانیا کنار گذاشته شد. هرچند سرانجام توانست به مدال طلای المپیک 2012 لندن دست یابد. آنتونی جاشوا در سال 2016 توانست با پیروزی برابر چارلز مارتین به کمربند IBF دسته سنگین وزن دست یابد. او در سال 2017 و پس از پیروزی درخشان خود برابر ولادیمیر کلیچکو دو کمربند WBA و WBO را نیز به این کمربند اضافه نمود. هرچند هرسه آنها را در ادامه به الکساندر اوسیک واگذار کرد.

رابین کارتر

در سال 1966 رابین کارتر و جان آرتیس به قتل سه نفر در جریان یک سرقت در ایالت نیوجرسی متهم شدند. اگرچه شواهد کافی در خصوص این اتهام وجود نداشت اما هردوی آنها مجرم شناخته شدند و به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم شدند. رابین کارتر سرانجام در سال 1985 از زندان آزاد شد. او بی‌گناه بود. در سال 1993 کمربند افتخاری WBC به کارتر اهدا شد و سپس نیز او را وارد تالار مشاهیر بوکس کردند تا از مرد بیچاره دلجویی کرده باشند. در سال 1999 فیلمی هالیوودی از زندگی رابین کارتر ساخته شد. این فیلم طوفان نام داشت و دنزل واشنگتن در آن عهده‌دار ایفای نقش رابین بود. ماجرای محاکمه رابین کارتر همچنین در ترانه طوفان اثر باب دیلن نیز به توصیف درآمد.

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...