5 قهرمانی و یک دنیا خاطره؛ اردیبهشت، ماه محبوب پرسپولیس!

پرسپولیس خاطرات خوشی از قهرمانی در دومین ماه سال دارد.
کدخبر (180714) | 25 اردیبهشت 1402 | ساعت 10:58
0 109
5 قهرمانی و یک دنیا خاطره؛ اردیبهشت، ماه محبوب پرسپولیس!
پرسپولیس خاطرات خوشی از قهرمانی در دومین ماه سال دارد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، پرسپولیس که قبل از تعطیلات نوروزی بازی مهم سال را به رقیب خود سپاهان واگذار و صدر را از دست داده بود، حالا مدعی اصلی کسب جام است؛ آن هم با بردن رقیب سنتی. این تیم ۶ هفته ای است که شکست نخورده تا آن هایی که ناامیدانه می گفتند سرخپوشان پایتخت باید با جام وداع کنند را حسابی شگفت‌زده کرده باشد.

گل محمدی و شاگردانش با شروع سال جدید به قول حافظ شیرازی، به واقع طرحی نو در انداختند و بنیان حریفان را برانداختند تا از رتبه سوم دوباره به صدر برسند. آن‌ها حالا نه تنها یک امتیاز بیشتر از سپاهان دارند، که با قهرمانی در این رقابت ها یک گام بیشتر فاصله ندارند. ۲۸ اردیبهشت پرونده رقابت های لیگ برتر بیست و دوم بسته می شود و پرسپولیس مقابل نساجی در این روز آخرین ۹۰ دقیقه فصل خود را برگزار خواهد کرد، به این امید که بتواند پس از ۱۵ سال تاریخ را برای هوادارانش تکرار کند. ناگفته نماند در این روز به یادماندنی شاگردان قطبی در یک دیدار حماسی با گل دقیقه ۹۶ سپهر حیدری تیم سپاهان را ۲-۱ شکست دادند و قهرمانی را در حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر خودی جشن گرفتند.

5 قهرمانی و یک دنیا خاطره؛ اردیبهشت، ماه محبوب پرسپولیس!

اما این تنها قهرمانی سرخپوشان در اردیبهشت ماه نیست و آن ها در سال های حیات پرافتخار خود جام های مختلفی را در دومین سال به دست آورده اند که مرور دوباره آن می تواند پرسپولیسی‌ها را به تکرار قهرمانی در بهار ۱۴۰۲ دلگرم سازد.

قهرمانی با دبل محمدخانی

اولین قهرمانی اردیبهشتی پرسپولیس در سی امین روز ماه و در سال ۶۲ رخ داد که با برتری ۴ گله مقابل راه آهن به دست آمد، تیمی که در آن سال ها به گربه سیاه سرخ ها شهرت داشت. در این بازی ناصر محمدخانی ستاره میدان بود و دبل کرد. عباس کارگر و مدافع راه آهن سایر گل های دیدار را به ثمر رساندند تا سرخپوشان قهرمانی مسابقات حذفی تهران را با ۵۵ هزار تماشاگر حاضر در آزادی جشن بگیرند.

قهرمانی با گل مدافع فقید

پرسپوليس ۴ هفته ابتدایی لیگ هشتم آزادگان را با یک شکست و یک تساوی آغاز کرد تا هواداران خیلی زود به مدیریت برای تغییر کادرفنی فشار بیاورند. ایوان مت کوویچ برکنار شد تا علی پروین پس از ۵ سال به خانه باز گردد و با غلبه بر رقیب سنتی در پایان فصل جام را در سیزدهمین روز اردیبهشت ۷۸ با تساوی یک- یک مقابل سایپا در هفته لیگ آزادگان نصیب سرخپوشان پایتخت کند. زنده‌یاد علی انصاریان گل قهرمانی پرسپولیس را از روی یک ضربه ایستگاهی به ثمر رساند.

5 قهرمانی و یک دنیا خاطره؛ اردیبهشت، ماه محبوب پرسپولیس!

کسب دوگانه با پروین

یک سال بعد و این بار در بیست و سوم اردیبهشت، سرخپوشان با شکست یک بر صفر تیم قدرتمند پاس در فاصله ۳ هفته به پایان موفق شدند قهرمانی لیگ نهم آزادگان را با ۷ اختلاف امتیاز نسبت به استقلال از آن خود کنند. بهنام سراج زننده تک گل این بازی خاطره انگیز بود. پرسپولیس که آن سال با غلبه بر استقلال در فینال جام حذفی توانسته بود برای اولین بار در تاریخ فوتبال خود دوگانه کسب کند،  در بازی رفت لیگ با وجود ۹ نفره شدن در دربی بی شکست ماند و در بازی برگشت رقیب سنتی را مغلوب کرد.

تاریخ سازی بودیمیر در جم

بیست و ششم اردیبهشت ۹۸ تیم‌ های پرسپولیس و پارس جنوبی جم در هفته پایانی لیگ برتر هجدهم به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان این دیدار پرسپولیس موفق شد برای سومین بار پیاپی جام را از آن خود کند. تک گل این دیدار را ماریو بودیمیر به ثمر رساند. این مهاجم کرواتی که نخستین گل لیگ برتری اش را با پیراهن سرخ می زد، با این اتفاق نام خود را در تاریخ این باشگاه جاودانه کرد. نکته قابل توجه اینجاست که پرسپولیس در آن فصل با برانکو پس از ۱۹ سال توانست همزمان قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی را جشن بگیرد.

5 قهرمانی و یک دنیا خاطره؛ اردیبهشت، ماه محبوب پرسپولیس!

پرسپولیس و اردیبهشت‌های خاطره ساز

سرخپوشان یک بار دیگر در آستانه تکرار این اتفاق قرار دارند و تقدیر این شده که باید دوباره در یکی از روزهای ماه زیبای اردیبهشت برای قهرمانی در لیگ برتر تلاش کنند. آیا تاریخ باز هم بار تکرار خواهد شد و پرسپولیس در روز ۲۸ اردیبهشت، خاطره لیگ هفتم را برای دوستدارانش دوباره تداعی خواهد کرد؟ پرسپولیس علاوه بر این ۵ قهرمانی خاطرات خوش زیادی از بازی در این ماه دارد که آخرین آن برد در دربی صدم با گلزنی عیسی آل کثیر بود. باید دید

آیا گل محمدی هم می تواند به مانند پروین و برانکو‌ قهرمانی لیگ و جام حذفی را به فاصله چند هفته کسب کند؟ گفتنی است که پرسپولیس پس از جدال با نساجی در قائمشهر، باید با تیم فوتبال هوادار در مرحله نیمه نهایی جام حذفی دیدار کند. این بازی ۴ خرداد سال جاری برگزار می شود.

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...