نگرانی‌های اندرو تیت و جیم کری درمورد آینده ترسناک: ربات‌ها روح ندارند!

از آنجایی که هوش مصنوعی روبه پیشرفت است، اما نگرانی‌هایی ایجاد کرده است که جیم کری و اندرو تیت به آن اشاره می‌کنند.
کدخبر (180616) | 25 اردیبهشت 1402 | ساعت 20:56
0 129
نگرانی‌های اندرو تیت و جیم کری درمورد آینده ترسناک: ربات‌ها روح ندارند!
از آنجایی که هوش مصنوعی روبه پیشرفت است، اما نگرانی‌هایی ایجاد کرده است که جیم کری و اندرو تیت به آن اشاره می‌کنند.

به گزارش سرخ نیوز، این روزها و در شرایطی که چشم‌انداز تکنولوژیک دنیا به‌سرعت درحال تحول است، نگرانی‌ها درباره آینده، رو به افزایش است. در این میان، افرادی هستند که از پیشرفت‌های رباتیک و هوش مصنوعی استقبال می‌کنند ولی برخی دیگر، نگران آینده‌ای مبهم و ترسناک هستند. نکته جالب توجه اینجاست که دو نفر با پیش‌زمینه‌های کاملاً متفاوت، دل‌نگرانی‌های مشابهی دارند: اندرو تیت و جیم کری که حرف اصلیشان این است که ربات‌ها روح ندارند. آن‌ها از جمله افرادی هستند که از عواقب احتمالی پیشرفت‌های بشر نگرانند.

نظر اندرو تیت و جیم کری درباره پیشرفت هوش مصنوعی

اندرو تیت، قهرمان سابق کیک بوکسینگ، که این روزها در قالب کارآفرین مشغول به فعالیت است و جیم کری، بازیگر و کمدین سرشناس دنیا، نگرانی‌هایشان را در این باره ابراز کرده‌اند. البته دل‌نگرانی‌های آن‌ها اصلاً بی‌اساس نیست؛ چراکه همانطور که هوش مصنوعی درحال پیشرفت و گسترش است، این امکان وجود دارد که در آینده ای نزدیک هوش مصنوعی، جای بسیاری از مشاغل را پر کرده و همین منجر به تغییرات و چالش‌های اجتماعی - اقتصادی فراوانی شود. به‌علاوه، در دنیایی که زندگی افراد بیش از حد به ماشین‌ها اتکا دارد، ممکن است ماهیت معنای انسانیت نیز به خطر بیفتد. اندرو تیت: آینده دنیا در دست اعراب است       اندرو تیت، از روزی می‌ترسد که جایگاه انسان‌ها در آن به کدهای QR منتهی شود. روزگاری که انسان‌ها از ارزش ذاتی خود بی‌بهره شده و ربات‌های بی‌روح دنیا را در دست بگیرند. او دراین رابطه گفته:
آینده رنج و بی‌عدالتی زیادی خواهد داشت؛ چراکه در آینده، هوش مصنوعی مثلاً جای نیروهای پلیس را خواهد گرفت. همه چیز تحت کنترل ربات‌ها خواهد شد و از آنجا که ربات‌ها روحی ندارند، واقعاً به مشکل برخواهیم خورد.
او به این نکته اشاره کرده که با درنظر داشتن این نکته که افسر پلیس، یک انسان است و ظرفیت همدلی دارد، تعامل و گفتگو با پلیس، فرصتی برای بحث و تفاهم فراهم خواهد کرد؛ چراکه پلیس می‌تواند در برخی شرایط، کوتاه بیاید. تیت ادامه داده:
آنچه می‌خواهم بگویم این است که آن‌ها کسانی را می‌خواهند که کورکورانه همه چیز را رعایت کنند. افرادی که به فکر خود هستند، باید تنبیه شوند.
در دنیایی که تحت سلطه ربات‌هاست، گفتگو و مذاکره، بیهوده خواهد بود و عملاً تعامل تبدیل به یک مبادله باینری می‌شود و تنها بحث بله یا نه مطرح خواهد بود. جامعه به تبعیت کورکورانه پاداش خواهد داد و ازسوی دیگر، کسانی که جرئت تفکر مستقل دارند، مجازات خواهند شد. از دید تیت، در این شرایط ارزش فردیت و تفکرات انتقادی کاهش خواهد یافت و بشر دربرابر قضاوت‌های بی‌احساس ماشین‌های بی‌روح، آسیب‌پذیر خواهد شد.

جیم کری و تائید نگرانی ها تیت

آینده‌ای را تصور کنید که در اتومبیل‌ها دیگر خبری از فرمان نباشد و کنترل رسیدن ما به مقصد، برعهده خود اتومبیل باشد. در مورد جرائم نقدی و مسائل انضباطی هم خودرو به‌صورت اتوماتیک، ما را به مرکز پلیس معرفی کند. وضعیت به گونه‌ای خواهد بود که ما راهی به جز تبعیت نخواهیم داشت. این انتقال قدرت و کنترل، از آینده‌ای حکایت دارد که در آن، انسان‌ها استقلال خود را به ماشین‌ها واگذار خواهند کرد و به خودی خود جایگاهشان را از دست خواهند داد. جیم کری در این رابطه گفته:
من این موضوع که هوش مصنوعی و ماشین‌ها در حال پیشی گرفتن هستند را دوست دارم. می‌دانید که اتومبیل‌هایی داریم که می‌توانند به‌صورت خودران حرکت کنند و در حال حاضر، این گزینه راحت‌تری است ولی به‌زودی، دیگر خبری از فرمان اتومبیل نخواهد بود و ممکن است همین خودرو شما را به ایستگاه پلیس ببرد. پس ما باید منتظر خیلی چیزها باشیم.
دقیقاً همانطور که جیم کری اشاره کرده، راحتی و سهولتی که در حال حاضر هوش مصنوعی در اختیار ما قرار می دهد، ممکن است چشم ما را برای دیدن عواقب احتمالی پیش روی این تکنولوژی ببندد. مهم است که در مورد پیامدهای آینده این مسائل فکر کنیم. به‌علاوه، باید درباره پذیرش واقعیتی که در آن اقدامات ما توسط ماشین‌های بی‌روح دیکته می‌شوند نیز بیندیشیم. بیشتر بخوانید

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
ویدئو های مرتبط
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...