بازی های هفته آخر از نظر اهمیت/ کرمان و قائمشهر سرخ ، سیرجان نارنجی

هفته آخر لیگ برتر فوتبال ایران در حالی روز پنجشنبه برگزار می‌شود که شش مسابقه از 8 بازی آن جذابیت‌های ویژه‌ای دارند.
کدخبر (181141) | 26 اردیبهشت 1402 | ساعت 13:48
0 57
بازی های هفته آخر از نظر اهمیت/ کرمان و قائمشهر سرخ ، سیرجان نارنجی
هفته آخر لیگ برتر فوتبال ایران در حالی روز پنجشنبه برگزار می‌شود که شش مسابقه از 8 بازی آن جذابیت‌های ویژه‌ای دارند.

به گزارش سرخ نیوز، در آخرین هفته از رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران که به‌طور همزمان برگزار می‌شود، سه مسابقه بسیار مهم دیده می‌شود. مسابقاتی که سرنوشت‌ساز هستند و در آن‌ها، سرنوشت قهرمان و سقوط‌کننده‌ها مشخص می‌شود. اما بازی‌های جذاب دیگری در لیست هفته سی‌ام وجود دارد که علاقمندان خاص خودشان را خواهند داشت.

رقابت های مهم هفته سی ام لیگ برتر خلیج فارس

  1. مس کرمان - سپاهان: درست است که سرنوشت قهرمانی در گرو بازی قائمشهر رقم است اما از نظر درجه اهمیت، بازی مس کرمان - سپاهان، مهم‌ترین مسابقه هفته است؛ چراکه علاوه‌بر اهمیت نتیجه آن در قهرمانی سپاهان، بازی حیاتی برای ماندن یا سقوط مس کرمان است.
سپاهان باید در این بازی برنده شود اما کار سختی دارد. آن‌ها اجازه لغزش ندارند و باید سه امتیاز را بگیرند و چشم به امتیاز دادن پرسپولیس داشته باشند. در آن سو، این مسابقه برای مس، مرگ و زندگی است. مس در صورت برد در این بازی می‌تواند یک فصل دیگر بماند. آن‌ها در سال‌های گذشته، همواره در کرمان حریفی سخت برای سپاهان بوده‌اند.
  1. پرسپولیس - نساجی: بازی کلیدی لیگ بیست و دوم را پرسپولیس باید با حضور هواداران پرشور نساجی در ورزشگاه وطنی برگزار کند.
شاگردان یحیی، تنها به یک برد برای کسب هشتمین قهرمانی نیاز دارند. حریف این تیم، نساجی اما خیالش از بابت ماندن در لیگ برتر راحت است. این تیم در صورت گرفتن سه امتیاز از پرسپولیس و نتیجه نگرفتن ملوان و پیکان می‌تواند یکی دو پله در جدول و نهایتاً تا رتبه یازدهم بالا بیاید. بازی های هفته آخر از نظر اهمیت
  1. گل گهر - صنعت نفت: صنعت نفت فاصله زیادی تا سقوط به لیگ یک ندارد.
آن‌ها باید گل گهر زخم خورده را که می‌خواهد لیگ برتر را مقابل چشم طرفدارانشان با برد به پایان برساند، به پیروزی برسند. کاری سخت که انجامش به‌تنهایی کارگشا نیست و آبادانی‌ها باید چشم و گوششان به کرمان باشد. جایی که مس باید مقابل سپاهان مدعی امتیاز از دست بدهد. صنعت به انگیزه و قدرت سپاهان امیدوار است اما اول باید خودش از تیمی که دنبال جایگاه پنجم است، امتیاز بگیرد.
  1. استقلال - تراکتور: نتیجه این بازی برای دو تیم، تأثیری در جایگاهشان در جدول ندارد اما بازی استقلال و تراکتور، یک بازی کلاسیک در فوتبال ایران است که همیشه مهم است؛ حتی اگر یک بازی دوستانه باشد.
دو تیم بزرگ که در هر مسابقه برای برد و راضی کردن هواداران پرشمارشان، به زمین می‌روند و همین بازی به‌ظاهر بی‌اهمیت از نظر جدولی را تبدیل به یکی از مسابقات مهم هفته آخر می‌کند. این یک جدال همیشه حیثیتی است که ویژگی‌های تاریخی جدال استقلال و تراکتور، آن را تبدیل به مسابقه‌ای مهم در لیست بازی‌های هفته آخر کرده است.
  1. فولاد - آلومینیوم: دوتیم رده‌های هفتم و هشتم لیگ برتر، در حالی به مصاف هم می‌روند که در ابتدای فصل، انتظارها نسبت به عملکرد آن‌ها بالاتر بود.
شاید کمتر کسی فکر می‌کرد فولاد برای حضور در رتبه هفتم بجنگد و یا آلومینیوم، که از نظر مالی و امکانات یکی از بهترین باشگاه‌های ایران است و دو فصل است ترکیب فنی‌اش را حفظ کرده، جایی در میان تیم‌های بالای جدول نداشته باشد. اما این اتفاق افتاده است و بازی آلومینیوم و فولاد که در اهواز فینالی است که برای پایان بردن فصل در رتبه هفتم برگزار می‌شود. بازی های هفته آخر از نظر اهمیت
  1. ذوب آهن - هوادار: ذوب آهن با سه امتیاز اختلاف نسبت به هوادار و با 35 امتیاز، در رده نهم قرار دارد.
این تیم باید از جایگاهش که توسط هوادار تهدید می‌شود، دفاع کند. هوادار 32 امتیازی است و با یک برد، به‌واسطه نتیجه بازی رفت، می‌تواند جای ذوب آهن را بگیرد. دو تیم اما ازسوی تیم‌های دیگر، هیچ تهدیدی را احساس نمی‌کنند. از نظر جدول شاید کم‌اهمیت‌ترین مسابقه هفته آخر، بازی پیکان برابر مس رفسنجان باشد. پیکان باید برای حضور فصل آینده در لیگ برتر آماده شود و نهایتاً و در صورت پیروزی در این بازی و عدم نتیجه گیری ملوان در دیگر بازی غیرمهم هفته برابر نفت مسجد سلیمان، می‌تواند یک پله صعود کرده و بازی‌ها را در رده یازدهم به پایان برساند. نفت به لیگ آزادگان سقوط کرده و ملوان فعلاً در رده دوازدهم است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...