قهرمان لیگ 4 ماه پیش مشخص شد / روزی که در ناکامی استقلال نقش داشت

شانزده تیم حاضر در رقابت های لیگ برتر بعد از حضور در یک رقابت طولانی 277 روزه، آخرین مسابقه این فصل را برگزار می کنند.
کدخبر (181173) | 26 اردیبهشت 1402 | ساعت 15:13
0 111
قهرمان لیگ 4 ماه پیش مشخص شد / روزی که در ناکامی استقلال نقش داشت
شانزده تیم حاضر در رقابت های لیگ برتر بعد از حضور در یک رقابت طولانی 277 روزه، آخرین مسابقه این فصل را برگزار می کنند.

به گزارش سرخ نیوز، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران مرداد سال گذشته آغاز شد و بعد از گذشت بیش از 9 ماه در آستانه به پایان رسیدن قرار گرفته است. هشت مسابقه هفته آخر دوره بیست و دوم روز پنجشنبه در شهرهای مختلف ایران برگزار می شود و سرنوشت قهرمان مسابقات و تیم های سقوط کننده نیز مشخص خواهد شد. پرسپولیس و سپاهان دو تیمی هستند که در این رقابت سخت شانس قهرمانی دارند، نفت مسجد سلیمان سقوط کرد و از میان مس کرمان و صنعت نفت آبادان نیز یک تیم به لیگ آزادگان خواهد رفت.

تیم های لیگ برتری در روزهای چهاردهم و پانزدهم دی ماه رقابت های دور رفت(هفته پانزدهم) را برگزار کردند. اکنون نسبت به آنچه در پایان دور رفت رقابت های لیگ برتر رقم خورد و دور برگشت بعد از 135 روز در آستانه برگزاری است شباهت های جالبی در جدول بازی ها به چشم می خورد.

قهرمان لیگ 4 ماه پیش مشخص شد / روزی که در ناکامی استقلال نقش داشت

هفته چهاردهم لیگ برتر

پیش از آغاز رقابت های هفته پانزدهم پرسپولیس با 29 امتیاز در صدر جدول بود اما در رده های دوم و سوم شرایط   نسبت به اکنون تفاوت داشت. آن زمان استقلال با 27 امتیاز دوم بود و سپاهان و گل گهر با 24 امتیاز در تعقیب این تیم بودند.

در انتهای جدول اما نفت مسجدسلیمان در رده شانزدهم، صنعت نفت پانزدهم و مس کرمان در رده چهاردهم قرار داشتند.

قهرمان لیگ 4 ماه پیش مشخص شد / روزی که در ناکامی استقلال نقش داشتهفته پانزدهم لیگ برتر

بعد از برگزاری هفته پانزدهم اما جدول شکل تازه‌ای پیدا کرد. پرسپولیس کماکان در صدر بود و سپاهان جای استقلال را در جایگاه دوم گرفت. هرچند گل گهر و استقلال و سپاهان هم امتیاز بودند اما تفاضل گل باعث شد که گل گهر سوم و استقلال در رده چهارم نیم فصل اول را به پایان برسانند.

در انتهای جدول هم تغییری ایجاد نشد و نفت مسجدسلیمان، صنعت نفت آبادان و مس کرمان به ترتیب شانزدهم، پانزدهم و چهاردهم ماندند.

قهرمان لیگ 4 ماه پیش مشخص شد / روزی که در ناکامی استقلال نقش داشت

نتیجه بازی‌های دور رفت لیگ بیست و دوم

اما در حالی که دو روز به بازی‌های حساس هفته آخر لیگ برتر مانده، مرور نتیجه بازی‌های رفت تیم‌ها در همین هفته می‌تواند جالب توجه باشد.

پرسپولیس در این هفته میزبان نساجی بود در یک بازی پرگل، حریفش را با نتیجه ۵-۱ شکست داد. این مسابقه‌ای بود که محمد عمری هافبک جوان پرسپولیس در آن درخشید و با زدن دو گل خودش را به عنوان یک جوان مستعد معرفی کرد. دانیال اسماعیلی‌فر (دو گل) و گئورگی گولسیانی، سایر گلزنان پرسپولیس در این دیدار بودند. پرسپولیس برای قهرمانی باید نساجی را در بازی برگشت هم شکست بدهد

سپاهان نیز در اصفهان با دو گل شهریار مغانلو و محمد علی‌نژاد مس کرمان را شکست داد. صنعت نفت آبادان که بازی حساسی برابر گل گهر در هفته آخر دارد، در دور رفت و در آبادان با یک گل مغلوب این تیم شد. البته که گل گهر آن زمان، یکی از مدعیان قهرمانی به حساب می آید و امیر قلعه‌نویی روی نیمکت این تیم می نشست.

استقلال که در هفته آخر باید با تراکتور در آزادی دیدار کند، در بازی رفت با دو گل محمد قنبری از این تیم شکست خورد و این شکست باعث شد شاگردان ساپینتو جایگاه دوم را از دست بدهند. سه امتیاز از دست رفته در بازی مقابل تراکتور، می‌توانست این تیم را یکی از مدعیان قهرمانی تا روز آخر نگه دارد. با این حال بازی استقلال و تراکتور یک بازی تشریفاتی به حساب می‌آید.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...