اراده آهنین هادی چوپان برای تکرار قهرمانی در مستر المپیا / گرگ ایرانی راه اسطوره‌های بدنسازی را طی می‌کند؟

هادی چوپان قهرمان مستر المپیا 2022 این روزها برای حضور پرقدرت در مستر المپیا 2023 آماده می‌شود تا با تکرار قهرمانی در این مسابقات به گروه 11 نفره‌ای ملحق شود که بیش از یک بار قهرمان این مسابقات شده‌اند.
کدخبر (181462) | 27 اردیبهشت 1402 | ساعت 15:28
0 402
اراده آهنین هادی چوپان برای تکرار قهرمانی در مستر المپیا / گرگ ایرانی راه اسطوره‌های بدنسازی را طی می‌کند؟
هادی چوپان قهرمان مستر المپیا 2022 این روزها برای حضور پرقدرت در مستر المپیا 2023 آماده می‌شود تا با تکرار قهرمانی در این مسابقات به گروه 11 نفره‌ای ملحق شود که بیش از یک بار قهرمان این مسابقات شده‌اند.

به گزارش سرخ نیوز، هیجان مستر المپیا 2023 در راه است و بدنسازان در نقاط مختلف جهان تمرینات خود را برای حضور پرقدرت در بزرگترین رقابت بدنسازی سال آماده می‌کنند. هادی چوپان قهرمان ایرانی این مسابقات در سال 2022 نیز این روزها در تلاش است تا خود را برای کسب ساندوی دوم آماده کند و مسیر اسطوره‌های این ورزش را طی کند. مستر المپیا در تمام سال‌هایی که برگزار شده تنها 17 قهرمان داشته که 11 نفر از این جمع بیش از یک قهرمانی را تجربه کرده‌اند و گرگ ایرانی برای اضافه شدن به این گروه نیاز به درخشش دوباره روی استیج مستر المپیا دارد.

اراده آهنین هادی چوپان برای تکرار قهرمانی در مستر المپیامستر المپیا؛ 6 قهرمان در 34 سال

از سال 1984 و شروع دوران قهرمانی لی هنی تا آخرین قهرمانی فیل هیث در سال 2017، مستر المپیا تنها 6 قهرمان داشته و تاج پادشاهی این مسابقات کمتر دست به دست شده است. لی هنی 8 قهرمانی متوالی در این مسابقات کسب کرد و بعد از او دوریان یتس 6 بار قهرمان مستر المپیا شد. بعد از این دو نوبت به رونی کلمن رسید و او هم 8 قهرمانی متوالی کسب کرد. جی کاتلر در سال 2006 در مستر المپیا تاج‌گذاری کرد و 4 بار قهرمان این رقابت‌ها شد، هر چند این قهرمانی‌ها متوالی نبود و دکستر جکسون روند قهرمانی‌های کاتلر را در سال 2008 قطع کرد. اراده آهنین هادی چوپان برای تکرار قهرمانی در مستر المپیااز سال 2011 نیز فیل هیث 7 دوره متوالی قهرمانی در مستر المپیا را تجربه کرد. به عبارت بهتر مستر المپیا تا سال 2017 عادت به دیدن قهرمان‌های تکراری داشت، روندی که از سال 2018 فقط یک بار توسط بیگ رامی (2020 و 2021) تکرار شده و حال دنیای بدنسازی به دنبال پاسخی به این سوال است؛ هادی چوپان راه اسطوره‌ها را ادامه می‌دهد؟

ببینید: تمام قهرمانان تاریخ مستر المپیا از سال ۱۹۶۵ تا ۲۰۲۲

اراده آهنین هادی چوپان برای تکرار قهرمانی در مستر المپیابرنامه‌های ویژه هادی چوپان برای مستر المپیا 2023

هادی چوپان مزد سال‌ها تلاش خود در بدنسازی را در مستر المپیا 2022 گرفت. او تجارب تلخی از مسابقات حرفه‌ای در سال‌های قبل داشت، جایی که علنا شاهد ضایع شدن حق وی در مسابقات بین‌المللی بودیم. حتی عدم صدور ویزا برای مستر المپیا 2018 نیز مانع او نشد و گرگ ایرانی در سال 2019 در دسته آزاد مستر المپیا روی صحنه رفت و سوم شد. او دو بار دیگر در میان نفرات برتر این مسابقات قرار گرفت و در نهایت در سال 2022 قهرمانی را تجربه کرد. استیج مستر المپیا 2022 محل رقابت هادی چوپان و پدیده‌ای به نام درک لانسفورد بود. لانسفورد قهرمان پیشین دسته 212 پوند در نخستین حضور خود در دسته آزاد رقبایی چون نیک واکر و بیگ رامی را کنار زد اما نتوانست از سد هادی چوپان بگذرد. هادی چوپان در 6 فیگور از 8 فیگور اصلی وضعیت کاملا بهتری داشت و تنها در دو فیگور لت از پشت و جفت بازو از پشت، او و لانسفورد رقابت نزدیکی داشتند. دو فیگوری که نقطه قوت درک لانسفورد هستند و او در تلاش است تا با به کمال رساندن عضلات پشت خود در مستر المپیا 2023 حاضر شود. اراده آهنین هادی چوپان برای تکرار قهرمانی در مستر المپیااما آیا هادی چوپان با همان نسخه 2022 روی استیج اورلاندو حاضر خواهد شد؟ پاسخ قطعا خیر است. او این روزها و در فاصله چند ماه تا مستر المپیا 2023 تمرینات پرفشاری را پشت سر می‌گذارد. او چند روز پیش ابتدا آپدیت بدنی خود در شرایط نسبتا کات و با کاندیشن استثنایی را به اشتراک گذاشت و بار دیگر توانایی خود در عضلات بازو و سینه را به رخ کشید و سپس با انتشار ویدیویی از فیگورهای پشت، نشان داد که برنامه‌ای ویژه برای تقویت این عضلات دارد.

اراده آهنین هادی چوپان برای تکرار قهرمانی در مستر المپیامستر المپیا 2023 ؛ رقابت بزرگ در راه است

قهرمان ایرانی به دنبال ساندوی دوم است و با تمام توان در این مسیر به تلاش خود ادامه می‌دهد. هادی جدی‌ترین مدعی کسب قهرمانی مستر المپیا در سال جاری میلادی است و البته در این مسیر رقبایی چون سامسون داودا و درک لانسفورد را پیش رو خواهد داشت. نیک واکر و بیگ رامی نیز دیگر بدنسازانی شناخته شده‌ای هستند که در اورلاندو حضور خواهند داشت. ناکامی در آرنولد کلاسیک 2023 یک شکست بزرگ برای «جهش یافته» بود و همین موضوع کار او را در مستر المپیا 2023 سخت‌تر خواهد کرد. بیگ رامی نیز بعد از دو شکست بزرگ در مستر المپیا 2022 و آرنولد کلاسیک 2023 شانس چندانی در مسابقات پیش رو نخواهد داشت. این موضوع زمانی روشن‌تر می‌شود که به آپدیت بدنی اخیر وی در پیتسبورگ توجه کنیم، جایی که رامی در دوره حجم نیز عضلات کوچک‌تری نسبت به زمان استیج خود در مستر المپیا 2022 داشته است. اراده آهنین هادی چوپان برای تکرار قهرمانی در مستر المپیاتا به امروز 8 بدنساز مجوز حضور در دسته اوپن مستر المپیا 2023 را کسب کرده‌اند؛ هادی چوپان و بهروز تابانی از ایران، درک لانسفورد، نیک واکر، برندون کوری و برت ویلکین از آمریکا، بیگ رامی از مصر و سامسون داودا از انگلیس. این رقابت‌ها از 11 تا 14 آبان در اورلاندو برگزار خواهد شد. در همین ارتباط:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...