بزرگترین هایجک پرسپولیس / فرصت جام با پاس گل شماره 9

کدخبر (181540) | 27 اردیبهشت 1402 | ساعت 13:03
0 112
بزرگترین هایجک پرسپولیس / فرصت جام با پاس گل شماره 9
چه پرسپولیس با جام از قائمشهر برگردد چه نه، این باشگاه و هوادارانش نمی‌توانند کمک هافبک قدیمی‌شان را فراموش کنند.

به گزارش سرخ نیوز، مازیار زارع با گرفتن یک امتیاز از ژوزه مورایس و سپاهان در هفته بیست و هفتم، سرنوشت قهرمانی را عوض کرد و دست سرنوشت را دوباره در دست سرخپوشان پایتخت گذاشت. کمکی که شاید کمتر کسی پیش از آنکه اتفاق بیفتد فکرش را می‌کرد. اما این دو امتیازی سپاهان مقابل ملوان و سرمربی جوانش از دست داد، باعث شد پرسپولیس که کم‌امیدترین در میان سه مدعی قهرمانی بود تبدیل به شانس اول شود.

برای اهمیت کاری که ملوان برای پرسپولیس انجام داد، باید به روزهای ابتدایی اردیبهشت فلش‌بک زد؛ زمانی که سپاهان و استقلال با 55 امتیاز رده‌های اول و دوم را گرفته بودند. اما این همه ماجرا نبود، استقلال و سپاهان در بازی‌هایشان نتایج خوبی گرفته بودند؛ استقلال 5 برد پیاپی و 13 گل زده و سپاهان 8 برد در 10 بازی آخر.

این درست است که دربی هفته بیست و هفتم سرنوشت ساز بود اما اگر سپاهان در اصفهان ملوان را می‌برد، دیگر نتیجه دربی برای پرسپولیس تفاوتی ایجاد نمی‌کرد. تحلیل‌ها در آن زمان سپاهان را شانس اول قهرمانی نشان می‌داد که روی کاغذ حریفان آسان‌تری نسبت به دو مدعی دیگر داشت. با این وصف، مازیار زارع که زمانی بازیکن محبوب هواداران پرسپولیس بود، با کمک بازیکنان کم نام و نشان سرنوشت قهرمانی در لیگ برتر را تغییر دادند.

شماره 9 پرسپولیس البته هیچوقت با این تیم قهرمانی در لیگ برتر را تجربه نکرد و فقط یکبار در سال 90 جام حذفی را به دست آورد.

در فصل نقل و انتقالات 87-88، پرسپولیس و سپاهان که لیگ هفتم را با رقابت پایاپای منجر به قهرمانی سرخپوشان به پایان رسانده بودند، برای بستن تیم‌هایی قوی برای فصل جدید تلاش می‌کردند. در این بین، مازیار زارع ستاره خط میانی ملوان، یکی از مهم‌ترین چهره‌های نقل و انتقالات به شمار می آمد و هر دو تیم خواهان جذب او بودند. سپاهان که تلاش بیشتر و تمایل جدی‌تری برای جذب مازیار تا آن زمان نشان داده بود، موفق شد نظر مثبت مازیار را جلب و او را برای عقد قرارداد مجاب کند. گفته می شود زارع حتی آماده سفر به اصفهان بود که با پیشنهاد پرسپولیس مواجه شد و تا یکی از جالب ترین –اگر بتوان گفت- هایجک‌های فوتبال ایران رقم بخورد.

او در اولین فصل در 30 بازی پرسپولیس 4 گل زد که مهمترین آنها در دقیقه 3+90 دربی 67 رقم خورد که از روی نقطه پنالتی دروازه استقلال را باز کرد. پرسپولیس با گل مازیار از شکست یک بر صفر مقابل حریف دیرینه فرار کردند.

یک فصل حضور او در پرسپولیس اما او را تبدیل به یکی از وفادارها و محبوب‌ترین‌ها تبدیل کرد . زارع به امارات رفت و در زمان حضورش در الشارجه مصاحبه تندی علیه افشین قطبی که هدایت تیم ملی را به عهده گرفته بود انجام داد که خشم مسئولان فدراسیون را برانگیخت. فدراسیون فوتبال از باشگاه اماراتی خواست که زارع را به خاطر مصاحبه‌اش علیه سرمربی وقت تیم ملی محروم کنند. او سپس به پرسپولیس علی دایی پیوست و دو فصل دیگر در این تیم توپ زد.

مازیار 114 بازی و 15 گل زده در تمام رقابت‌ها را به نام خودش برای پرسپولیس به ثبت رساند و هرچند در روزهای سخت و پرفراز و نشیبی به پرسپولیس پیوست و خیلی زود (در 29 سالگی) از این تیم جدا شد اما قطعا یکی از نام‌های محبوب روی سکوها است.

مازیار زارع در این فصل هم با کسب دو تساوی برابر سپاهان، مانع این تیم از رسیدن به ۴ امتیاز کلیدی شد و از این طریق، کمک بزرگی به پرسپولیس کرد. اینکه پرسپولیس این پاس کلیدی هافبک قدیمی را قدر می‌دانند یا خیر، فردا مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...