جستجوی خوشبختی در شهر خسته؛ جام سرخ می‌شود؟

کدخبر (181471) | 27 اردیبهشت 1402 | ساعت 10:38
0 88
جستجوی خوشبختی در شهر خسته؛ جام سرخ می‌شود؟
پرسپولیس در بازی های اختتاحیه لیگ معمولا عملکرد خوبی داشته و ۵ فصلی می شود که نباخته است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، قطار لیگ بیست و دوم، جمعه هفته جاری به ایستگاه پایانی خواهد رسید تا با معرفی قهرمان و دومین تیم سقوط کننده به رقابت‌های دسته اول، پرونده مسابقات بسته شود.

پرسپولیس که برای قهرمانی با سپاهان رقابت می‌کند، در دیدار اختتامیه با نساجی در قائمشهر جدال خواهد داشت. این برای دومین بار در تاریخ لیگ برتر است که یک تیم شمالی در هفته پایانی فصل مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد.

پیش از این، سپیدرود رشت در لیگ برتر هفدهم با سرخپوشان پایتخت رو به رو شد و با سه گل نتیجه را واگذار کرد.

پایان خوش پرسپولیس

بررسی نتایج در ادوار لیگ نشان می‌دهد که پرسپولیس در بازی‌های اختتاحیه معمولا عملکرد خوبی داشته و ۵ فصلی می‌شود که نباخته است. این تیم آخرین بار در فصل شانزدهم مقابل سیاه‌جامگان نتیجه را واگذار کرد. در آن بازی که روز چهاردهم اردیبهشت ۹۶ در در ورزشگاه ثامن مشهد برگزار شد، قهرمان لیگ در یک جدال تشریفاتی با تک گل هافبک سابق خود روح‌الله سیف‌اللهی شکست خورد تا تیم مشهدی در هفته آخر از سقوط به دسته یک بگریزد.‌ به روایت آمار، پرسپولیس در بیست و یک دوره قبلی، ۱۵ بار لیگ را با پیروزی به پایان رسانده، ۵ بار شکست خورده و تنها یک بار به تساوی رسیده است.

از فجر تا فجر!

ابراهیم اسدی که گل اولین قهرمانی پرسپولیس در لیگ حرفه‌ای را به ثمر رساند، به نوعی اولین گلزن این تیم در ادوار لیگ محسوب می‌شود که توانسته است در دیدار اختتامیه گل بزند. این اتفاق با گلزنی مقابل فجرسپاسی در هفته پایانی لیگ نخست رقم خورد. آخرین بازیکنی هم که برای پرسپولیس در دیدارهای افتتاحیه لیگ گلزنی کرد، امید عالیشاه نام داشت که دست بر قضا آن هم دروازه فجر سپاسی را در هفته پایانی فصل قبل گشود و با تک گل خود باعث برتری تیمش شد.

ناگفته نماند در ادوار گذشته لیگ برتر، مجموعا ۳۰ بازیکن برای پرسپولیس در هفته پایانی گلزنی کرده‌اند که زنده یاد هادی نوروزی با زدن ۳ گل به تیم های مختلف بهترین گلزن سرخپوشان پایتخت محسوب می شود. عارف محمدوند، سهراب انتظاری، مازیار زارع، احمد نوراللهی و علی علیپور با زدن دو گل در رتبه های بعدی قرار دارند.

۵ تایی شدن پیکان در آزادی

بهترین نتیجه پرسپولیس هم در آخرین روز فصل دهم رقابت‌‌های ليگ برتر رقم خورد که پیکان را با نتیجه پرگل ۱-۵ در آزادی در هم شکست. در این بازی که به تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۹۰ برگزار شد، مازیار زارع دبل کرد و هادی نوروزی، مجتبی شیری و حسین بادامکی نیز گلزنی کردند تا شاگردان علی دایی مسابقات این فصل را با ایستادن در رتبه چهارمی به پایان ببرند.

عدم توقف در خانه حریفان

اما بد نیست بدانید پرسپولیس ۱۱ بار فصل را در خانه حریفان تمام کرده که حاصل آن ۶ برد و ۵ باخت برای این تیم بوده است. در بازی هایی که حریفان میزبان بوده اند هرگز نتیجه مساوی ثبت نشده و اگر این روال در لیگ بیست و دوم پابرجا باشد تقابل پرسپولیس و نساجی نیز با گل و کسب سه امتیاز برای یکی از این دو تیم به پایان خواهد رسید.

پرسپولیس در پی پنجمین قهرمانی

یکی از اتفاقات جالب توجه کسب ۴ قهرمانی در هفته های پایانی برای پرسپولیس است. در دوره نخست با گل ابراهیم اسدی جام قهرمانی به پروین و شاگردانش در ورزشگاه آزادی تعلق گرفت. فصل هفتم در همین ورزشگاه، محسن خلیلی و سپهر حیدری با گلزنی مقابل سپاهان جام را در خانه نگه داشتند. دو قهرمانی دیگر پرسپولیس جایی دور از آزادی بود. در هفته پایانی فصل هجدهم ماریو بودیمیر با تک گل خود مقابل پارس جنوبی نتیجه را رقم زد تا در جم جام روی دستان برانکو و شاگردانش بالا ببرد. آخرین قهرمانی سرخ ها نیز با یحیی گل محمدی در فصل بیستم بدست آمد که عبدی و نوراللهی با گل های خود برتری این تیم را مقابل پیکان در ورزشگاه شهرقدس رقم زدند.

حال پس از دو فصل شرایط به گونه ای شده که این مربی و شاگردانش دوباره باید در هفته آخر با سپاهان برای قهرمانی در هفته آخر تلاش کنند. در حال حاضر در جدول به نسبت حریف خود وضعیت بهتری دارند و با یک امتیاز در صدر هستند. آیا این صدرنشینی با برد مقابل نساجی تثبیت خواهد شد و پرسپولیس می تواند برای پنجمین بار در هفته آخر جام را بالای سر ببرد؟

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به نتایج پرسپولیس در هفته های پایانی ادوار لیگ برتر خلیج فارس:

لیگ اول: پرسپولیس ۱ - فجر سپاسی ۰ (ابراهیم اسدی) لیگ دوم: فولاد ۰ - پرسپولیس ۲ (عارف محدوند ×۲) لیگ سوم: فولاد ۱ - پرسپولیس ۰ لیگ چهارم: ذوب آهن ۳ - پرسپولیس ۲ ( سهراب انتظاری، جواد کاظمیان) لیگ پنجم: سپاهان ۲ - پرسپولیس ۰ لیگ ششم: پرسپولیس ۳ - ذوب آهن ۱ (مهرزاد معدنچی، زیاد شعبو، ابوالفضل حاجی زاده) لیگ هفتم: پرسپولیس ۲ - سپاهان ۱ (محسن خلیلی، سپهر حیدری)

لیگ هشتم: پرسپولیس ۲ - راه آهن ۰ (محمد منصوری، هادی نوروزی) لیگ نهم: پرسپولیس ۱ - سپاهان ۱ (هادی نوروزی) لیگ دهم: پرسپولیس ۵ - پیکان ۱ (هادی نوروزی، مجتبی شیری، مازیار زارع ۲×، حسین بادامکی) لیگ یازدهم: فولاد ۱ - پرسپولیس ۲ (علی کریمی، وحید هاشمیان) لیگ دوازدهم: تراکتور ۳ - پرسپولیس ۱ (رضا حقیقی) لیگ سیزدهم: استقلال خوزستان ۰ - پرسپولیس ۱ (محمد عباس زاده) لیگ چهاردهم: پرسپولیس ۱ - استقلال ۰ (علی علیپور)

لیگ پانزدهم: پرسپولیس ۲ - راه آهن ۱ (رامین رضاییان، احمد نوراللهی) لیگ شانزدهم: سیاه جامگان ۱ - پرسپولیس ۰ لیگ هفدهم: پرسپولیس ۳ - سپیدرود ۰ (محمد انصاری، فرشاد احمدزاده، کمال کامیابی‌نیا) لیگ هجدهم: پارس جنوبی جم ۰ - پرسپولیس ۱ (ماریو بودیمیر) لیگ نوزدهم: پرسپولیس ۳- سایپا ۰ (وحید امیری، کریستین اوساگونا، علی علیپور) لیگ بیستم: پیکان ۰ - پرسپولیس ۲ (مهدی عبدی، احمد نوراللهی) لیگ بیست و یکم: فجر سپاسی ۰ - پرسپولیس ۱ (امید عالیشاه) لیگ بیست و دوم: نساجی؟ - پرسپولیس؟

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...