نبرد تاج و تخت بین پرسپولیس و سپاهان / آخرین ضربه رو محکم‌تر بزن!

کدخبر (181518) | 27 اردیبهشت 1402 | ساعت 12:00
0 91
نبرد تاج و تخت بین پرسپولیس و سپاهان / آخرین ضربه رو محکم‌تر بزن!
تیم پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ برتر به جنگ با تیم فوتبال نساجی می رود.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، در دیداری از هفته پایانی بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال، تیم پرسپولیس از ساعت ۱۸ روز جمعه در ورزشگاه وطنی قائمشهر میهمان تیم فوتبال نساجی خواهد بود. بیژن حیدری قضاوت این بازی مهم را برعهده خواهد داشت.

پرسپولیس و نساجی در یک نگاه

رتبه در جدول لیگ برتر: پرسپولیس: ۱ / نساجی: ۱۳

نتیجه آخرین تقابل: پرسپولیس ۵ - نساجی ۱

بهترین گلزن: پرسپولیس: مهدی ترابی (۷ گل) / نساجی: حامد شیری (۷ گل)

بهترین پاسور: پرسپولیس: مهدی ترابی (۸ پاس گل) / نساجی: ایوب کلانتری (۴پاس گل)

حساس ختام با جام هشتم؟

پرسپولیس و نساجی در حالی آخرین بازی فصل خود را مقابل هم در قائمشهر برگزار می کنند که برخلاف همه تقابل های قبلی، این دیدار به واسطه صدرنشینی تیم میهمان حساسیت دوچندانی گرفته است. برتری شاگردان گل محمدی در این بازی می تواند به قهرمانی آن ها در فصل بیست و دوم منجر شود. با این اتفاق، ورزشگاه وطنی در تاریخ لیگ برتر جاودانه خواهد شد.

پرسپولیس پیش از این موفق شده بود در شهرهای تبریز، مشهد، جم و مسجدسلیمان جام را بالای سر ببرد. در آخرین قهرمانی که مقابل پیکان در دستگردی صورت گرفت، هواداران به دلیل شیوع کرونا در ورزشگاه حضور نداشتند و حالا این فرصت را دارند که بار دیگر با هواداران خودی قهرمانی دیگری را جشن بگیرند. ناگفته نماند که پرسپولیس تاکنون ۷ بار در تاریخ لیگ برتر به قهرمانی دست یافته است.

روند نزولی نساجی با مربی اسپانیایی

تیم نساجی اما که حضورش در لیگ برتر را قطعی کرده با این انگیزه پا به زمین می گذارد که فصل را با خاطره ای خوش برای هوادارانش به پایان رسانده و با روحیه خوب به استقبال دیگر تیم پایتخت نشین لیگ در نیمه نهایی جام حذفی برود. تیم نساجی، لیگ بیست و دوم را با حمید مطهری استارت زد، اما این مربی به دلیل کسب نتایج ضعیف پس از ۲۵ هفته برکنار شد و کارلوس انرخوس هرناندز اسپانیایی جانشین وی شد.

حضور این مربی تحول چشمگیری در تیم مازندرانی پدید نیاورد، به طوری که در ۴ بازی اخیر بردی نداشته و ۲ باخت و ۲ تساوی کسب کرده است. کسب ۲ امتیاز، دریافت ۶ گل و زدن تنها یک گل، نشان از عملکرد نزولی نساجی دارد. چه بسا اگر مطهری و کادرش امتیازات لازم را جمع آوری نکرده و بقای این تیم را از پیش قطعی نمی ساختند با این روند تنها نماینده فوتبال مازندران اکنون فانوس به دست بود.

برتری آماری سرخپوشان پایتخت مقابل مازنی‌ها

گفتنی است تیم های پرسپولیس و نساجی تاکنون ۲۱ بار در مسابقات مختلف (لیگ قدس، لیگ آزادگان، جام حذفی و لیگ برتر) با یکدیگر مصاف داشته‌اند که حاصل آن ۱۲ برد برای پرسپولیس و تنها یک پیروزی برای نساجی بوده است.تنها برد نساجی مقابل پرسپولیس با نتیجه دو بر صفر در دومین دوره لیگ آزادگان رقم خورد و به عبارتی مازندرانی ها چیزی در حدود ۳۰ سال است نتوانستند سرخپوشان را شکست دهند.

از گلزنی عابدیان تا گل دقیقه نودی عیسی

تیم های پرسپولیس و نساجی نخستین بار یکم مرداد ۶۸ در قائمشهر به مصاف هم رفتند. این بازی که از سری مسابقات لیگ قدس برگزار شد با تک گل رضا عابدیان به سود سرخپوشان خاتمه یافت.  آخرین جدال دو تیم نیز به بازی رفت فصل جاری برمی گردد که سرخپوشان با دبل عمری و اسماعیلی‌فر و گلزنی گولسیانی تیم نساجی را با نتیجه ۵-۱  در هم کوبیدند.

پیوس؛ بهترین گلزن

فرشاد پیوس، گلزن سابق پرسپولیس با به ثمر رساندن ۵ گل مقابل نساجی، برترین گلزن مصاف‌های دو تیم محسوب می‌شود. پیوس به همراه روزبهانی سابقه هت‌تریک برابر مازندرانی ها را دارد. علی علیپور، مهدی عبدی، وحید امیری، دانیال اسماعیلی فر، محمد عمری و ایوب کلانتری با دو گل زده برترین گلزنان لیگ برتری دو تیم هستند.

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...