غارتگر در جبهه دشمن؛ فرانسیس انگانو گرانترین مبارز ام ام ای شد

فرانسیس انگانو پس از چندین ماه که با UFC قطع همکاری کرده، سرانجام PFL قرارداد امضا کرد.
کدخبر (181623) | 28 اردیبهشت 1402 | ساعت 07:25
0 107
غارتگر در جبهه دشمن؛ فرانسیس انگانو گرانترین مبارز ام ام ای شد
فرانسیس انگانو پس از چندین ماه که با UFC قطع همکاری کرده، سرانجام PFL قرارداد امضا کرد.

به گزارش سرخ نیوز، فرانسیس انگانو که چندین ماه است با UFC قطع همکاری کرده، سرانجام با رقیب این سازمان یعنی PFL قرارداد امضا کرد. برای غارتگر دشوار بود که با پروموشن‌های بزرگ ام ام ای مانند Bellator و ONE Championship به توافق برسد. اما طبق گزارش نیویورک تایمز، قرارداد PFL تقریباً هر آنچه را که انگانو می‌خواست، به او داده است. فرانسیس انگانو پس از ترک همکاری با پروموشن دانا وایت، برای مدت زمان قبل توجهی بدون پروموشن فعالیت می‌کرد و عملاً در هیچ رویدادی حضور نداشت. این در حالی بود که در این مدت، پیشنهادهای مختلفی هم داشت و یکبار کائل سانن، اسطوره ام ام ای از او خواسته بود تا باردیگر با دانا وایت قرارداد همکاری امضا کند. ازسوی دیگری، فلوید می ودر افسانه‌ای هم از او خواسته بود تا با یکدیگر فعالیت مشترک داشته باشند و در رویدادهای نمایشی حضور پیدا کنند. با این حال، مناقشه شدیداللحن و تند این مبارز کامرونی - فرانسوی با دانا وایت بر سر قراردادش با UFC باعث شد تا وایت اعلام کند که این مبارز دیگر جایی در بزرگترین پروموشن ام ام ای جهان نخواهد داشت.

غارتگر در جبهه دشمن؛ فرانسیس انگانو گرانترین مبارز ام ام ای شددلیل خروج انگانو از UFC

یکی از دلایل اصلی خروج انگانو از UFC، داشتن اختیار عمل برای شرکت در مبارزات بوکس بود. او می‌خواست با تایسون فیوری روبه‌رو شود، اما دانا وایت علاقه‌ای به این ایده نداشت. این منجر به اختلاف شدید بین هر دو طرف شد و به همین دلیل، درب خروج UFC، به قهرمان سابق دسته سنگین وزن ام ام ای نشان داده شد. پیش از این فرانسیس انگانو صحبت‌هایی با اسکات کوکر، مدیر اجرایی مسابقات Bellator داشت و گفته می‌شد او یک پیشنهاد جذاب را به انگانو ارائه کرده اما این گفت‌وگو هیچ‌وقت به نتیجه نرسید. بعدها کائل سانن در توئیتی اعلام کرد که هرگز چنین مذاکراتی بین دو طرف صورت نگرفته و پیشنهادی به انگانو ارائه نشده است. علاوه‌بر این زمانی که مذاکرات با ONE Championship آغاز شد، اختلافات زیادی وجود داشت. این منجر به عقب‌نشینی این پروموشن از به خدمت گرفتن انگانو شد. همین مسائل، ابهامات و مباحث زیادی را در مورد آینده این غول سنگین وزن در ام ام ای ایجاد کرد اما یک توئیت مرموز از انگانو، گمانه‌زنی‌هایی را در مورد وی شکل داد. غارتگر در جبهه دشمن؛ فرانسیس انگانو گرانترین مبارز ام ام ای شد با این حال، طی روزهای گذشته قرارداد فرانسیس انگانو با PFL قطعی شد و آن‌ها با یکدیگر به توافق رسیده‌اند تا اولین مبارز بزرگ این پروموشن از راه برسد. به‌نظر می‌رسد طبق این قرارداد فرانسیس انگانو این فرصت را خواهد داشت تا در مسابقات بوکس هم شرکت داشته باشد. انگانو می‌گوید هوشمندانه‌ترین تصمیم تجاری سال‌های فعالیت خود را گرفته و این بهترین حرکت او در این عرصه بوده است.

معامله ای که به انگانو نقش رهبری در PFL می دهد

طبق گزارش نیویورک تایمز، این معامله به انگانو نقش رهبری در PFL را می‌دهد. انتظار می‌رود که او در سال آینده، در بخش سوپر مبارزه PPV حضور داشته باشد و امسال خودش را با رقابت‌های بوکس سرگرم کند. او همچنین در مسابقات نوپای Superfight مبارزه خواهد کرد که در آن افرادی چون جیک پاول حضور خواهند داشت. در حال حاضر، برای او در PFL هیچ رقیبی وجود ندارد اما گفته می‌شود انگانو اولین مبارزه خود در ام ام ای را در سال 2024 انجام خواهد داد. با انجام این معامله، انگانو به احتمال زیاد، میلیون‌ها دلار درآمد خواهد داشت؛ چراکه می‌تواند 50 درصد از درآمد مسابقات PPV را به‌دست آورد. غارتگر در جبهه دشمن؛ فرانسیس انگانو گرانترین مبارز ام ام ای شدفرانسیس انگانو همچنین به‌عنوان رئیس گسترش PFL در آفریقا که قرار است در سال 2024 اجرایی شود، خدمت خواهد کرد. او در هیئت مشاوره ارتقا برای مراقبت از منافع مبارزان فعالیت خواهد داشت. مسلماً قرار گرفتن نام فرانسیس انگانو در تبلیغات پروموشن PFL تأثیر قابل توجهی در توسعه و شناخته شدن آن خواهد کرد. ضمن اینکه گفته می‌شود این پروموشن، به‌دنبال جذب نام‌های مشهور و مطرح دیگری مانند جیک پاول و... نیز هست. انگانو 36 ساله، قهرمان سنگین وزن UFC بود که در ماه ژانویه به‌دنبال مشاجره بر سر حمایت مالی و بیمه سلامت همه مبارزان، از پروموشن خود کنار رفت. انگانو اکنون گران‌ترین و با ارزش‌ترین خرید تاریخ MMA محسوب می‌شود. او قرار است در مدت پیش رو، برگزاری یک مسابقه بوکس پرفروش با تایسون فیوری را دنبال کند و تمایل دارد با آنتونی جاشوا و دیانتی وایلدر هم روبه‌رو شود. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...