جی کاتلر و بررسی تاثیر ترمیناتور و رونی کلمن در بدنسازی

جی کاتلر، تاثیر رونی کلمن و آرنولد شوارتزنگر را روی دنیای بدنسازی مورد بررسی قرار داد: «رونی شدیدا باعث ارتقای فیزیک بدنسازان شد.»
کدخبر (182539) | 01 خرداد 1402 | ساعت 18:21
0 465
جی کاتلر و بررسی تاثیر ترمیناتور و رونی کلمن در بدنسازی
جی کاتلر، تاثیر رونی کلمن و آرنولد شوارتزنگر را روی دنیای بدنسازی مورد بررسی قرار داد: «رونی شدیدا باعث ارتقای فیزیک بدنسازان شد.»

به گزارش سرخ نیوز، جی کاتلر اسطوره بدنسازی باور دارد که فیزیک رونی کلمن، آزمون زمان را پس داده است. او در پادکست اخیر «Don’t Be Sour» در رابطه با فیزیک فوق العاده کلمن، آرنولد شوارتزنگر و تاثیر استروئیدها در بدنسازی صحبت کرد. رونی کلمن با هشت قهرمانی پیاپی در مستر المپیا از سال های 1998 تا 2005، نام خود را در دنیای بدنسازی برای همیشه با یادگار گذاشت. او در دوران حرفه ای خود با اسطوره های زیادی چون فلکس ویلر، کوین لورون، شان رای و کریس کورمیر رقابت کرد و در اغلب موارد، از او به عنوان بزرگترین بدنساز تاریخ یاد می‌شود.

جی کاتلر : دنیا بدنسازی چون رونی کلمن را ندیده است

جی کاتلر در سال 2006 رونی کلمن را پس از هشت قهرمانی متوالی شکست داد و در مجموع به چهار قهرمانی در مستر المپیا دست پیدا کرد. با این حال، دکستر جکسون در سال 2008 او را شکست داد و قهرمانی را از آن خود کرد. کاتلر اما تسلیم نشد و در سال 2009، دکستر جکسون را شکست داد و به قهرمانی رسید. او به تنها بدنسازی در دسته آزاد مردان تبدیل شد که موفق شده قهرمانی خود را پس از شکست، بار دیگر پس بگیرد. با وجود اینکه کلمن سالهاست که از بدنسازی فاصله گرفته، کاتلر باور دارد که هیچ بدنسازی در لیگ IFBB تاکنون نتوانسته به بدنی شبیه به بدن رونی کلمن دست پیدا کند؛ چه از لحاظ حجم و سایز و چه از لحاظ تناسب اندام و تقارن قسمت های مختلف بدن.

مقایسه میراث هایی که رونی کلمن و ترمیناتور از خود به جا گذاشتند

کاتلر معتقد که امروزه نسبت به زمانی که آرنولد شوارتزنگر در آن رقابت می‌کرد، فرصت های بیشتری پیش روی بدنسازان است. او در این رابطه گفت:
او بسیار از بدنسازی زمان خود جلوتر بود. او به هفت قهرمانی پشت سر هم دست پیدا کرد و در بعضی از آن ها، هیچ رقیب جدی ای مقابل او وجود نداشت. در آن زمان، مبالغ بسیار کمتری برای قهرمان های مسابقات بدنسازی در نظر گرفته می‌شد و امروزه این مبالغ بسیار افزایش یافته است. شما با شرکت در رقابت ها و قهرمان شدن، می‌تواند درآمد خوبی به دست بیاورید.
جی کاتلر باور دارد که هیچکس تاکنون نتوانسته به بدنی حتی نزدیک به بدن رونی کلمن دست پیدا کند. او در این رابطه اظهار کرد:
رونی سطح بدنسازی را چندین لول بالا برد و بسیار باعث پیشرفت بدنسازی شد؛ از حجم عضلات گرفته تا سفتی و محکم بودن آن ها. او در آن واحد، هم بدنساز بود و هم یک پاورلیفتر. او رکوردهای زیادی را شکست و فیزیک فوق العاده ای داشت. اگر بخواهم صادق باشم، باید بگویم که از زمانی که کلمن از بدنسازی فاصله گرفته، فکر نمی‌کنم کسی حتی به گرد پای کلمن رسیده باشد.
جی کاتلر برای کلمن جایگاه ویژه ای قائل شد و او را از سایر قهرمانان جدا می‌داند چراکه سایز و حجم عضلات او با هیچکس قابل مقایسه نبود. او در ادامه گفت:
فیل هیث واقعا بدنساز فوق العاده ای بود اما نه تنها به اندازه کلمن بزرگ و غول پیکر نبود بلکه تناسب اندام او را نیز نداشت. نمی‌خواهم بگویم که دکستر جکسون یا بیگ رامی یا شاون رودن یا بردون کوری خوب نبوده اند، اما رونی کلمن بسیار متفاوت بود.
جی کاتلر عنوان کرد که آرنولد شوارتزنگر نسبت به کلمن تاثیر بیشتری روی این حرفه گذاشته و دلیل این موضوع توانایی او در شکستن محدودیت ها بوده است. او اظهار کرد:
آرنولد در مجموع واقعا تاثیر بیشتری روی این حرفه گذاشته است؛ چه از لحاظ تبدیل شدن به یک بازیگر فوق العاده، یک سیاستمدار و همچنین اهمیت دادن به مستر المپیا. بستگی دارد که تعریف شما از بهترین بدنساز تاریخ دقیقا چه مفهومی باشد و با توجه به آن، بهترین بدنساز تاریخ می‌تواند متفاوت باشد.

توضیحات جی کاتلر در مورد تاثیر استروئیدها در بدنسازی

جی کاتلر عنوان کرد که مواد دارویی، تمرینات و تئوری های مختلف در این زمینه بسیار نسبت به گذشته تغییر کرده است. او همچنین اضافه کرد که فضای مجازی هم اکنون فرصت های زیادی را در اختیار بدنسازان گذاشته است. او اظهار کرد:
هم مواد دارویی و هم تغذیه بدنسازان فوق العاده تغییر کرده است. وسایلی که ما با آن ها در گذشته تمرین می‌کردیم بسیار متفاوت بودند. همچنین تئوری های انجام تمرینات و روتین های ورزشی تغییرات زیادی کرده است. من فکر می‌کنم که آرنولد بیش از حد تمرین می‌کرد، آن ها تقریبا تمام روز را تمرین می‌کردند و از رژیم غذایی خاصی پیروی نمی‌کردند. اما هم اکنون همانطور که شما هم می‌دانید، بسیاری از اتفاقات و رشد عضلات در خارج از باشگاه رخ می‌دهد. بدنسازان در گذشته فکر می‌کردند که رشد اصلی عضلات در باشگاه اتفاق می‌افتد. هم اکنون بدنسازان به قهرمانی در رقابت های می‌توانند می‌توانند درآمد خوبی داشته باشند و در نتیجه لازم نیست که به فکر کار دیگری باشند و می‌توانند به عنوان یک بدنساز به کار خود ادامه دهند.
کاتلر اظهار کرد که زمانی که او به طور حرفه ای رقابت می‌کرد و نیاز داشت تا از داروهای مختلف استفاده کند، گاهی اوقات باید به کشوری دیگر سفر می‌کرد تا بتواند این داروها را پیدا کند. او گفت:
زمانی که نیاز داشتید تا برای رقابت های مختلف آماده شوید باید از داروهای مختلف استفاده می‌کردید که در آمریکا غیر قانونی بود. منظورم این است که گاهی اوقات نیاز بود تا آن ها از خارج از کشور تهیه کنید اما باید به هر حال آن ها را به آمریکا می‌آوردید. مردم می‌توانند به خاطر استروئیدها در دردسر بیافتند اما منظور من تولید آنهاست ولی ما آن ها را استفاده می‌کنیم؛ از استروئید ها گرفته تا هر ترکیب دیگر. من نمی‌دانم که پیامدهای استفاده از آن ها چیست. من فقط می‌دانم که آن ها ترکیباتی هستند که بعضی از مردم حاضرند که برای رسیدن به موفقیت آن ها را مصرف کنند.
این اسطوره بدنسازی به این موضوع اشاره کرد که افراد مختلف به مقادیر متفاوت از این ترکیبات استفاده می‌کنند و هر فردی با دیگری متفاوت است. سوال دیگری که از او در پادکست پرسیده در رابطه با رسیدن به قهرمانی بدون استفاده از داروهای مختلف بود. او در پاسخ اظهار کرد که این کار تقریبا غیر ممکن است. او گفت:
هر شخصی با توجه به شرایط خود از مقادیر متفاوتی از این مواد استفاده می‌کند. آیا استفاده از آن ها برای رسیدن به قهرمانی ضروری است؟ شما می‌توانید بدون استفاده از آن ها در رقابت های مختلف شرکت کنید اما این به نفع شما نخواهد بود چراکه آن ها از این ترکیبات استفاده می‌کنند در حالی که شما این کار را انجام نمی‌دهید. ژنتیک نیز می‌تواند تا حدی به شما برتری بدهد. بله، برای اینکه به قهرمانی در مستر المپیا برسید، باید از استروئیدها استفاده کنید.
این اولین باری نیست که جی کاتلر در رابطه با این داروها صحبت می‌کند. او در پادکست اخیر Cutler Cast در رابطه با استفاده خود و نحوه استفاده اش از استروئیدها صحبت کرد. جی کاتلر که یکی از رقبای اصلی کلمن در دوران حرفه ای او بود، فیزیک او را بسیار تحسین کرد چراکه این فیزیک ترکیبی از حجم، تناسب و تقارن بدن بود. او باور دارد که هیچ کس تاکنون نتوانسته به بدن «پادشاه» دست پیدا کند. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...