مرثیه‌ای برای یک رویا؛ رابطه عجیب بروس لی با یک فیلم محبوب هالیوود!

دارن آرنوفسکی اعلام کرد که برای ساخت قطعه موسیقی فیلم «مرثیه‌ای برای یک رویا» از ضربات مشت بروس لی الهام گرفته است.
کدخبر (182671) | 30 اردیبهشت 1402 | ساعت 10:47
1 117
مرثیه‌ای برای یک رویا؛ رابطه عجیب بروس لی با یک فیلم محبوب هالیوود!
دارن آرنوفسکی اعلام کرد که برای ساخت قطعه موسیقی فیلم «مرثیه‌ای برای یک رویا» از ضربات مشت بروس لی الهام گرفته است.

به گزارش سرخ نیوز، دارن آرنوفسکی در طول دوران فیلمسازی خود در فیلم‌هایش حرفا‌هایش را بی پرده و صراحتا بیان کرده است. آرونوفسکی از اولین فیلم تا آخرین فیلم خود که نهنگ نام داشت، هیچ وقت تفکراتش را کادو پیچ نکرده تا ذائقه هر مخاطبی را سیراب کند و آنها را به طور مستقیم بیان کرده است. این تفکرات چه در مورد خودآزاری یک شخص بوده و چه در مورد عوامل مخرب یک زندگی متلاطم، همیشه در فیلم‌هایش به طور شفاف بیان شده است. مزیت فیلم‌های آرنوفسکی در این بوده که همیشه با همین شیوه روایت شده اما فیلم «مرثیه‌ای برای یک رویا» داستان متفاوتی دارد. این فیلم داستان معتادانی را روایت می‌کند که دوره کناره‌گیری را پشت سر می‌گذارند و مطالعه می‌کنند که چه چیزی ذهن یک مصرف‌کننده مواد را به سمت برخی از فرارهای نفرت انگیزشان می‌کشاند. هنگام کنار هم قرار دادن جلوه‌های صوتی فیلم، موسیقی نمایش کاملی از آنچه در ذهن یک معتاد می‌گذرد را به نمایش می‌گذارد. این در حالی است که موسیقی متن فیلم به طور دائم پخش می‌شود و با شنیدن آن اعصاب بیننده به هم می‌ریزد. مرثیه ای برای یک رویا ؛ رابطه عجیب بروس لی با یک فیلم محبوب هالیوود! هنگامی که بخش ارکسترال موسیقی با رهبری آهنگساز سرشناس کلینت منسل کنار هم جمع شدند، این موسیقدان مطرح جرأت کرد چیزی بزرگتر از طراحی صدای سنتی را در نظر بگیرد. پس از پایان کار روی موسیقی فیلم Pi آرنوفسکی، منسل این ذهنیت را داشت که از صدا برای به هم ریختن ذهن شنونده استفاده کند تا تماشای فیلم کمی دلهره آورار شود.

الهام از مشت های بروس لی برای ساخت قطعه موسیقی

آرنوفسکی در مصاحبه با IndieWire، می‌گوید از الگوهای بروس لی برای ویرایش نهایی موسیقی استفاده کرده و می‌گوید:
این ویژگی اصلی فیلم‌های ما است. در واقع برخی از بیت‌های موسیقی کلینت منسل از ضربات مشت بروس لی گرفته شده و در متن موسیقی مورد استفاده قرار گرفته است. این صداها از میان فیلم‌های بر جای مانده از بروس لی برداشته شده و در فیلم‌ها اضافه شده است.
مرثیه ای برای یک رویا ؛ رابطه عجیب بروس لی با یک فیلم محبوب هالیوود! از آنجایی که بروس لی به‌عنوان یکی از مهمترین مبارزان دنیا شناخته می‌شد، شنیدن صدای مشت‌ها و لگدهای مخصوص او، ضربات بیشتری را از نقطه‌نظر صوتی به مخاطب وارد می‌کرد. خارج از جلوه‌های بصری آزاردهنده فیلم، استفاده از این علائم صوتی و موسیقی تاثیرگذار متن فیلم باعث می‌شد تا بیننده از حال و هوای اصلی فیلم خارج نشود. استفاده از موسیقی کلاسیک موتزارت به طور همزمان با صدای ضربات مشت بروس لی، فضای فوق العاده‌ای را برای فیلم فراهم کرده است. اگرچه طراحی فیلم به این صورت بود که حواس شنونده را در تمام مدت فیلم پرت کند اما بزرگترین نقطه قوت فیلم از صمیمی بودن آن ناشی می‌شود. آرونوفسکی هنگام کار بر روی عناصر مختلف فیلم، برخی از لحظات آرام‌تر فیلم را به دلیل اینکه برخی از محورهای عاطفی فیلم هستند، تحسین می‌کند. مرثیه ای برای یک رویا ؛ رابطه عجیب بروس لی با یک فیلم محبوب هالیوود! اگرچه فیلم مرثیه‌ای برای یک رویا در طول زمان توسط میلیون‌ها هوادار سینما دیده شد اما برخی از آنها به دلیل همین فضای موسیقایی فیلم نتوانستند آن را تحمل کنند و به دیدن آن ادامه ندادند. برای بسیاری چنین فضایی غیر قابل درک بود. با وجود ماهیت تفرقه‌انگیز فیلم، آرونوفسکی همیشه در کنار تعادل جنبه بصری فیلم و خط داستانی انعطاف‌پذیر ایستاده است. اگرچه مرثیه‌ای برای یک رویا ممکن است ساده ترین فیلم برای تماشا از ابتدا تا انتها نباشد، کار کلینت منسل در پشت صحنه، کلیت داستان فیلم را بدون نگاه کردن به یک پلان روایت می‌کند. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

کاربر سایت
04 شهریور 1402
29 تیــــر ماه سالگرد درگذشت بزرگ مرد هنرهای رزمی «بروس لــــی» فقید تسلیت باد.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...