برخلاف تمام دنیا؛ قراردادها در فوتبال ایران افزایش داشته!

مهدی تاج، رئیس فدراسیون از ایجاد راهکار برای کنترل مالی قرارداد بازیکنان و باشگاه‌ها سخن گفت.
کدخبر (183117) | 30 اردیبهشت 1402 | ساعت 20:20
0 52
برخلاف تمام دنیا؛ قراردادها در فوتبال ایران افزایش داشته!
مهدی تاج، رئیس فدراسیون از ایجاد راهکار برای کنترل مالی قرارداد بازیکنان و باشگاه‌ها سخن گفت.

به گزارش سرخ نیوز، مهدی تاج، رئیس فدراسیون، پس از جلسه امروز در محل فدراسیون درباره موضوع ارزیابی روند قراردادهای لیگ برتر فوتبال که با حضور قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، کیاپاشا، بازرس ‌کل امور ورزش، جوانان و میراث فرهنگی سازمان بازرسی کل کشور، مدیران فدراسیون و سازمان لیگ برگزار شد، گفت:

در این نشست، سازمان لیگ گزارش مفصلی از جمع هزینه‌های فصل گذشته ارائه کرد. بر این اساس روشن شد مبالغ قراردادها در سال‌های اخیر روند صعودی را طی کرده است.
وی در ادامه گفت:‌
رفتار عجیبی در این خصوص به ویژه در سه سال گذشته در حوزه مالی در برخی باشگاه‌ها انجام شده بود. درحالی‌که با ورود ویروس منحوس کرونا در بسیاری از نقاط دنیا، قراردادها کاهش یافته بود در بررسی قراردادهای لیگ برتر مشخص شد که در برخی موارد قراردادها 100 درصد افزایش داشته است.
رئیس فدراسیون ادامه داد:
پس از جام حذفی روند نقل و انتقالات آغاز خواهد شد. نکته حائز اهمیت این است که درآمد باشگاه‌ها وقف حقوق حقه آن‌ها باید از عوایدشان بیشتر باشد تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند. دستگاه‌های ذی‌ربط هم در این باره به دنبال چنین نظری هستند. از سوی دیگر، در مقوله بازیکنان خارجی جمع‌بندی این است که تعداد این بازیکنان باید اضافه شود. در این جلسه، گزارشی مطرح شد که برخی بازیکنان خارجی در لیگ برتر ما صفر درصد در میدان حضور داشته‌اند، در حالی که پول هنگفتی پرداخت شده است.
تاج خاطرنشان کرد:‌
موضوع دیگر، بحث واسطه‌های نقل و انتقالات بود. بر این اساس،‌ ضمن بررسی مواردی در این باره مقرر گردید که ساز و کارهایی جهت شفاف‌سازی هرچه بیشتر درباره عملکرد آن‌ها انجام گیرد. به صورت کلی، فدراسیون فوتبال به دنبال این است که به حوزه قراردادهای مالی باشگاه‌ها سامان داده شود. پس هرگز و هرگز بحث ما محدودیت برای فوتبال و کوچک کردن سفره فوتبال نیست.
رئیس فدراسیون در پایان گفت:
وظیفه فدراسیون ساماندهی روندهای آتی است. در این باره، جلساتی هم به زودی و به سرعت با مدیران مرتبط در باشگاه‌ها گذاشته خواهد شد تا نحوه اجرای این طرح را با هماهنگی خود آن‌ها به سرمنزل مقصود برسانیم و عملیاتی کنیم.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...