خوشبختی های ژوزه مورایس در اصفهان

مربی پرتغالی سپاهان یک فصل نسبتا موفق با این تیم متمول پشت سر گذاشت و احتمالش هست در صورت تمدید حضورش در این باشگاه بتواند تیمی قدرتمند را به لیگ آینده بفرستد.
کدخبر (183311) | 03 خرداد 1402 | ساعت 11:24
0 119
خوشبختی های ژوزه مورایس در اصفهان
مربی پرتغالی سپاهان یک فصل نسبتا موفق با این تیم متمول پشت سر گذاشت و احتمالش هست در صورت تمدید حضورش در این باشگاه بتواند تیمی قدرتمند را به لیگ آینده بفرستد.

به گزارش سرخ نیوز، ژوزه مورایس با ظاهری آرام و کاراکتری درونگرا در فوتبال ایران مطرح شد هرچند هرچه به پایان فصل نزدیکتر شدیم او نیز از متن به حاشیه پناه برد. البته که هواداران فوتبال در ایران از این اتفاق شگفت زده نشدند چون آنها طی سالهای اخیر با روحیات مربیان پرتغالی تاحدودی آشنا شده اند. حضور نزدیک به ده سال کارلوس کی روش و امسال ریکاردو ساپینتو آنچه از مورایس تا پیش از این دیده بودیم را کمی عجیب نشان می دهد. البته که او فقط یکسال تجربه حضور در ایران را دارد و اگر پیشنهادی از تیم های حاشیه خلیج فارس نرسد این احتمال هست که فصل آینده نیز روی نیمکت سپاهان بنشیند. خوشبختی های ژوزه مورایس در اصفهان اتفاقی که هم برای سپاهان و فوتبال ایران می تواند مفید باشد. مورایس در این فصل نشان داد مربی خوبی است هرچند او پرمهره ترین و ثروتمندترین تیم ایران را نتوانست به مقام قهرمانی برساند اما کسب 65 امتیاز و اختلاف یک امتیازی با پرسپولیس قهرمان آمار خوبی برای این مربی 57 ساله به حساب می آید. بله واقعیت شناسنامه مورایس کمی پیرتر از چهره و اندامش است اما او شاید همان کسی باشد که سپاهان طی یک دهه اخیر به دنبال او بوده تا بتواند تیم را به مقام قهرمانی برساند. مرد پرتغالی در آخرین مصاحبه ای که با رسانه های پرتغالی داشته از پیشنهاد سپاهان برای ادامه همکاری گفته و حرفهایش نشان می دهد که یک فصل حضور در لیگ ایران او را برای رقابت به اندازه کافی تهییج کرده باشد که بخواهد سال آینده را هم با این تیم ادامه دهد. خوشبختی های ژوزه مورایس در اصفهان

خوش شانسی ژوزه مورایس ؛ او مانند سایر مربیان نیست

او البته نسبت به یحیی گل محمدی و ریکاردو ساپینتو و خیلی از مربیان دیگر شاغل در لیگ برتر از برخی جهات خوش شانس تر است. او در باشگاهی کار می کند که با کمترین مشکل مالی مواجه است. آنها می توانند بازیکنی مثل شهریار مغانلو را از چنگ پرسپولیس دربیاورند و لیستی از بازیکنان نامدار خارجی را به خدمت بگیرند. او از طرفی در تیمی مربیگری می کند که مدیرعاملش با وجود عدم کسب قهرمانی برگه تمدید قرارداد را جلویش می گذارد در حالی که یحیی و ساپینتو کافی است چند نتیجه ضعیف بگیرند تا برکنار شوند. چرا که مدیرعامل های پرسپولیس و استقلال در صورتی که تیمشان در یک فصل قهرمان نشود اخراج می شوند و آنها چاره ای ندارند تا مربیان را قربانی کنند اما محمدرضا ساکت از 1381 مدیرعامل سپاهان است و درست است که مدتی به خاطر فدراسیون فوتبال کمی دور شد اما هیچگاه فاصله اش آنقدر زیاد نشد. خوشبختی های ژوزه مورایس در اصفهان او فصل گذشته نیز مثل امسال و تمام سالهای حضورش در سپاهان هزینه زیادی انجام داد و نتوانست مقامی به دست بیاورد اما کماکان مدیرعامل سپاهان است. اتفاقی که در پرسپولیس و استقلال رخ نمی دهد. مدیران این دو باشگاه که با تغییر هر دولت عوض می شوند در تمام دوران مدیریتشان در باتلاق بدهی ها و تامین هزینه تیم دست و پا می زنند و عاقبت هم در برنامه های تلویزیونی و رسانه ها که شبیه دادگاههای عمومی می شوند باید پاسخ بدهند. اما هیچکسی در طی سال ها محمدرضا ساکت را به یک برنامه تلویزیونی نیاورده و بگوید با وجود اینهمه هزینه چرا سپاهان در کسب نتیجه موفق عمل نمی کند یا کارنامه کاری او بررسی کند. حتی هرگز مشخص نشد که سپاهان بالاخره یک باشگاه دولتی است یا نه؟ و منابع مالی این باشگاه چگونه تامین شده و می شود. بعید است کسی بتواند به یاد بیاورد که مثلا برنامه نود یا همین فوتبال برتر ساکت را آورده باشند و مدیریت او را در سپاهان با ذره بین نقد نگاه کنند. خوشبختی های ژوزه مورایس در اصفهان مورایس می تواند مطمئن باشد که فصل بعد نیز می تواند یک تیم پرستاره با بازیکنان باکیفیت ایران و خارجی را ببندد و تا زمانی که در سپاهان بماند نمی تواند عصبانیت یحیی و ساپینتو را از پرداخت نشدن مبالغ قرارداد بازیکنان یا حذف از لیگ قهرمانان را به اندازه آنها درک کند. با این وجود ماندن یک مربی در سطح مورایس در فوتبال ایران می تواند فصل آینده لیگ برتر را جذاب تر از امسال کند چرا که باحتمال زیادی یحیی در تیم قهرمان می ماند و استقلالی ها نیز می خواهند با ساپینتو تیم جذاب این فصل را ارتقا دهند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...