راز موفقیت پرسپولیس در لیگ بیست و دوم برملا شد!

کدخبر (183394) | 31 اردیبهشت 1402 | ساعت 14:38
0 198
راز موفقیت پرسپولیس در لیگ بیست و دوم برملا شد!
ثبت گل اول یا دریافت آن ارتباط مستقیمی با نتایج پرسپولیس در فصل اخیر داشته است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، پرسپولیس در فصلی که گذشت ۴۶ بار موفق به گلزنی مقابل حریفان شد و در نقطه مقابل ۱۳ گل دریافت کرد و با ثبت این آمار، در پایان فصل برترین خط دفاعی و سومین خط حمله لیگ را در اختیار گرفت.

بررسی دقایق گل های زده سرخپوشان پایتخت نشان می دهد که آن ها در هر دو نیمه به یک اندازه برای باز کردن دروازه حریفان اشتیاق داشته اند. به طوری که ۲۴ گل از ۴۶ گل خود را در ۴۵ دقیقه اول و ۲۰ گل دیگر را در نیمه دوم به ثمر رسانده‌اند.

اگر به شکل دقیق تری زمان به ثمر رسیدن گل های قهرمان لیگ را مورد بررسی قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که در نیمه های نخست اغلب گل ها طی دقایق ۱۵ تا ۳۰ به ثمر رسیده است که ۱۲ گل را شامل می شود. در نیمه های دوم نیز بیشتر توپ ها در ۱۵ دقیقه پایانی از خط دروازه ها عبور کرده است؛ در این دقایق ۹ گل به ثمر رسیده است. از ۱۳ باری که دروازه پرسپولیس باز شده، ۵ گل

در نیمه اول و ۷ گل در نیمه دوم زده است. دقایقی که پرسپولیس بیشترین گل را پذیرا شده نیز به پانزده دقیقه ابتدایی و پایانی هر نیمه مربوط است که به ترتیب ۳ و ۴ گل را نشان می دهد.

دانستنی‌های جالب از پرسپولیس فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱

ثبت گل اول یا دریافت آن ارتباط مستقیمی با نتایج پرسپولیس داشته است. تا جایی که هرگاه گل نخست را وارد دروازه حریفان کرده با برد زمین را ترک گفته است، منهای بازی رفت با استقلال. در این بازی سرخپوشان پس از زدن گل نخست، دو گل دریافت کردند و در نهایت توانستند کامبک بزنند و امتیازات را با حریف خود تقسیم کنند. اما در ۱۶ مسابقه‌ دیگری که گل نخست را زدند، پیروز شده و سه امتیاز را کسب کردند.  در طول ۳۰ هفته ای که لیگ برپا بود، ۶ بار حریفان زودتر به گل رسیدند که در ۲ مورد نتیجه توسط پرسپولیسی‌ها جبران شد و آن ها موفق شدند نفت مسجد سلیمان و نفت آبادان را شکست دهند. ولی برابر تراکتور (رفت)، فولاد، هوادار و سپاهان (برگشت) در جبران نتیجه ناموفق بودند. به نظر می رسد تنها با زدن گل اول است که امکان شکست دادن پرسپولیس وجود دارد. عکس این موضوع هم صادق بوده و هرگاه این تیم گل نخست را زده، کار برای حریفانش سخت شده است که یک دلیل آن به عملکرد خوب خط دفاعی پرسپولیس بر می گردد. البته نباید از نقش موثر بازیکنان خط میانی گذشت که پس از زدن گل همواره با دوندگی زیاد تلاش می کنند مالکیت توپ را در اختیار بگیرند و حریفان را از جلو پرس کنند تا فرصتی برای بازی سازی پیدا نکنند. این باعث شده تا فشار کمتری در بازی ها روی خط دفاعی و دروازه سرخپوشان باشد.

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...