زارعی: اظهارنامه استقلال و پرسپولیس آماده شده/ هر باشگاهی که مجوز حرفه ای نگیرد جریمه می شود

رئیس صدور مجوز حرفه ای توضیحاتی را راجع به مراحل مجوز حرفه ای استقلال، پرسپولیس و سایر باشگاه های لیگ برتری ارائه کرد.
کدخبر (183349) | 31 اردیبهشت 1402 | ساعت 12:42
0 110
زارعی: اظهارنامه استقلال و پرسپولیس آماده شده/ هر باشگاهی که مجوز حرفه ای نگیرد جریمه می شود
رئیس صدور مجوز حرفه ای توضیحاتی را راجع به مراحل مجوز حرفه ای استقلال، پرسپولیس و سایر باشگاه های لیگ برتری ارائه کرد.

به گزارش سرخ نیوز، مصطفی زارعی در حاشیه جلسه امروز (یکشنبه) هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت:

تمام مدارک باشگاه‌هایی را که متقاضی دریافت مجوز حرفه‌ای در لیگ برتر، فوتسال و بانوان بودند، دریافت کردیم. آخرین فرصت دریافت مدارک سی‌ویکم فروردین ماه بود و 10 روز نیز فرصت برای تکمیل مدارک پیش‌بینی شده بود. از دهم اردیبهشت ماه مدارک باشگاه‌ها را بررسی کردیم و گزارش‌مان را به اعضای کمیته بدوی دادیم. این کمیته در حال بررسی است و تا آخر وقت امروز آرای خود را به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام می‌کند. پس از آن، باشگاه‌هایی که مجوز نگرفتند پنج روز کاری فرصت اعتراض به کمیته استیناف دارند. در نهایت با گذراندن این مراحل، دهم خرداد ماه باید نتایج آرای استیناف و بدوی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کنیم.
وی در مورد بحث مالکیت مشترک باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال تصریح کرد:
این مسئله تشخیص کمیته بدوی است و در زمان خودش اظهارنظر کنند. در این مورد من نمی‌توانم اظهارنظری داشته باشم.
رئیس صدور مجوز حرفه‌ای راجع به اینکه آیا تأیید یا رد صدور مجوز به تیم‌ها اعلام شده است یا نه، خاطر نشان کرد:
تیم‌ها می‌توانند همین امروز فرایندها را ببینند.
زارعی: اظهارنامه استقلال و پرسپولیس آماده شده/ هر باشگاهی که مجوز حرفه ای نگیرد جریمه می شود زارعی در واکنش به بحث اختلاف درباره مشخص شدن مالکیت مشترک تیم‌ها سه ماه قبل یا بعد از آخرین روز بارگذاری مدارک گفت:
برای مجوز باشگاهی آیین‌نامه مادر و AFC داریم. کنفدراسیون فوتبال آسیا آیین‌نامه مادر را مرداد ماه سال گذشته ارسال کرد. کشورها می‌توانند روی آیین‌نامه مادر اصلاحاتی ایجاد کنند، به شرطی که الزامات و تاریخ‌های اساسی دست نخورد. هر کشوری می‌تواند الزامات را ارتقا دهد یا بندهای مدنظر را بگنجاند. ما در این آیین‌نامه تغییراتی ایجاد کردیم، ولی در بندهایی حق نداریم تغییری ایجاد کنیم. ابهاماتی که ایجاد شده در ترجمه بند دوی L03 است که متن انگلیسی صراحتاً می‌گوید اظهارنامه‌ای که متقاضی مجوز در سامانه بارگذاری می‌کند، نباید قدیمی بوده و سه ماه از آن گذشته باشد. این فرایند را به باشگاه‌ها اعلام کرده‌ایم که اظهارنامه‌شان 30 بهمن به بعد باشد. خوشبختانه هیچ باشگاهی اشتباه نکرده و همه تاریخ‌ها جدید است. ابهام در ترجمه فارسی این بند است که ابهام است نه اشتباه.
وی در پاسخ به این پرسش که چه نظری درباره مالکیت مشترک باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال دارد، تأکید کرد:
اظهارنظر من ارزشی ندارد، چون حق رأی ندارم و اظهارنظر کمیته بدوی ارزشمند است و دوستان با دقت بررسی کرده‌اند. این بندی که اشاره کردم، یک اظهارنامه است. باشگاه اظهار می‌کند مالک اصلی من فلان جاست. پس از اینکه اظهارنامه توسط کمیته بدوی، استیناف و سپس AFC که مورد قبول قرار گرفت، می‌توانند مدارکی برای تأیید بخواهند و ممکن است اصلاً اظهارنامه‌ هم نخواهند. اظهارنامه استقلال و پرسپولیس آماده شده است، بنابراین اظهارنظر من نه ارزشی دارد و نه کمکی می‌کند.
زارعی: اظهارنامه استقلال و پرسپولیس آماده شده/ هر باشگاهی که مجوز حرفه ای نگیرد جریمه می شود رئیس صدور مجوز حرفه‌ای خاطر نشان کرد:
بد نیست کشورهای عربی را بررسی کنید که سهام‌داران‌شان کجا هستند. آیا این همه که اینجا به استقلال و پرسپولیس گیر می‌دهند به آنها گیر می‌دهند؟ در سال‌های گذشته باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به خاطر مالکیت مشترک حذف نشده‌ بودند. این دو باشگاه اشکالاتی داشته‌اند که یکی از آنها اظهارنامه‌شان بوده است. اینکه سال گذشته فقط به خاطر مالکیت مشترک حذف شده بودند، درست نیست. اشکالاتی مثل بدهی‌ها، وضعیت آکادمی، بارگذاری ناقص مدارک و ... از جمله این دلایل بوده است.
زارعی درباره اینکه آیا صحت دارد باشگاه‌های صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان درخواستی برای صدور مجوز حرفه‌ای نداشته‌اند، یادآور شد:
14 باشگاه متقاضی بودند، ولی دو باشگاه نفتی هیچ درخواستی برای شرکت در صدور مجوز حرفه‌ای نداشتند. این باشگاه‌ها را به کمیته انضباطی معرفی می‌کنیم و طبق آیین‌نامه با آنها و همینطور باشگاه‌هایی که مجوز نمی‌گیرند، برخورد خواهیم کرد. براساس دستورالعمل جرایم انضباطی این حق داریم که جریمه می‌کنیم و این کار را خواهیم کرد. از کمیته انضباطی نیز درخواست می‌کنیم جرایم سخت‌گیرانه‌ای برای باشگاه‌ها در نظر بگیرد.
وی در مورد مجوز حرفه‌ای باشگاه‌هایی که به لیگ برتر صعود کرده‌اند، گفت:
آیین‌نامه لیگ دسته اول نیز ابلاغ شده است و چند باشگاه در حال بارگذاری مدارک هستند. متأسفانه شمس آذر قزوین مدرکی بارگذاری نکرده است. اگر این باشگاه‌ نیز تا پایان موعد مدارکش را بارگذاری نکند، به کمیته انضباطی معرفی می‌شود. جرایم باشگاه‌هایی که مدارک بارگذاری نکنند فقط مالی نیست و بازی در زمین بی‌طرف و ... در نظر گرفته می‌شود. بحث سقوط به دسته پایین‌تر زمانی خواهد بود که باشگاهی چند فصل درخواست صدور مجوز حرفه‌ای نداشته باشد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...