فدراسیون چشم بازار را کور کرد!

فدراسیون فوتبال در انتخابی بحث برانگیز سرمربی سابق نفت مسجد سلیمان را برای هدایت امیدها انتخاب کرد.
کدخبر (183328) | 03 خرداد 1402 | ساعت 11:54
0 88
فدراسیون چشم بازار را کور کرد!
فدراسیون فوتبال در انتخابی بحث برانگیز سرمربی سابق نفت مسجد سلیمان را برای هدایت امیدها انتخاب کرد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، بالاخره پس از کش و قوس های فراوان تکلیف نیمکت تیم امید مشخص شد و رضا عنایتی بر اساس پیشنهاد امیر قلعه نویی رسما هدایت بازیکنان زیر ۲۳ سال ایران را بر عهده گرفت. این در حالی اتفاق می افتد که در روزهای گذشته صحبت از حضور مربیانی چون مهدی تارتار، مجتبی حسینی و محمد ربیعی مطرح بود که گفته می شود با پاسخ منفی این افراد همراه شد. گرچه سرمربی تیم پیکان همین چند روز قبل خبر مذاکره فدراسیون با خود را تکذیب و در گفت و گویی اعلام داشت:

هیچ مقام رسمی برای هدایت امیدها با او صحبت نداشته است.
مجتبی حسینی در ادامه ضمن انتقاد از فدراسیون و سیاسی خواندن اطرافیان تیم امید گفته بود:
اینکه اسم من بیاید و با ۶-۵ مربی دیگر هم صحبت شود کار خیلی غیرحرفه‌ای است.

فدراسیون چشم بازار را کور کرد!

بازار گرمی با نام مربیان لیگ برتری

از صحبت های این مربی می توان اینطور برداشت کرد که فدراسیون صرفا با اسم او بازار گرمی کرده است و با مربیان دیگر مشغول مذاکره بوده! مشابه همین اتفاق در ماجرای انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان رخ داد و در حالیکه صحبت از حضور مربیانی چون فیلیکس سانچز، هروه رنار و برانکو ایوانکوویچ به میان بود، در نهایت امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی بزرگسالان انتخاب شد. قسمت جالب ماجرا اینجاست در روزهایی که روی فدراسیون برای انتخاب سرمربی امیدها فشار وجود داشت، آن ها یک چیزی را بهانه این تاخیر قرار می دادند که آخرین مورد این مربوط به فعال بودن برخی گزینه ها در تیم های لیگ برتری بود. حال اما می بینیم به فردی مسئولیت رهبری تیم امید سپرده شده است که فعالیتی در لیگ برتر ندارد!

فدراسیون چشم بازار را کور کرد!

انتخاب عنایتی با کدام رزومه؟

رضا عنایتی که در ابتدای نیم فصل دوم مربیگری نفت مسجد سلیمان را بر عهده گرفته بود، تنها ۶ بازی روی نیمکت این تیم دوام آورد و در اواسط اسفند به صورت رسمی از جمع نفتی‌ها جدا شد. در واقع این مربی در دو ماه و نیم گذشته عملا در هیچ تیمی فعالیت نداشته تا این پرسش مطرح شود که اگر از ابتدا امیر قلعه نویی روی شاگرد سابق خود نظر داشت چرا زودتر تکلیف این موضوع را مشخص نکرد تا تیم امید زودتر تمرینات آماده سازی خود برای مسابقات انتخابی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا و المپیک پاریس را شروع کند؟ مسئله مهم بعدی به تجربه کم این مربی تازه کار و ۴۶ ساله برمی گردد. عنایتی ۶ سالی است که مربیگری را شروع کرده و در این مدت جز آوردن تیم لیگ یکی هوادار به لیگ برتر هیچ‌دستاورد قابل توجهی نداشته است. تعداد حضور این مربی در سطح اول فوتبال حتی به ۱۰۰ بازی هم نمی رسد و اینکه با وجود چنین رزومه ای ضعیفی چطور صلاحیت نیمکت امیدها به عنایتی سپرده شده جای سوال دارد. ظاهراً نتایج فاجعه باری که در گذشته با مربیان جوان گرفتیم برای فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک درس عبرت نشده و قرار است رضا عنایتی هم به مانند مربیانی چون امیرحسین پیروانی، علیرضا منصوریان و فرهاد مجیدی در تیم امید کسب تجربه کند!

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...