گل‌زن و گل‌ساز؛ هجومی‌ترین خط دفاعی لیگ در اختیار یحیی!

گیورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی گنجی انتخاب نخست کادرفنی پرسپولیس برای قلب دفاع بودند و نقش مهمی در حفظ استحکام خط دفاعی این تیم داشتند.
کدخبر (183376) | 31 اردیبهشت 1402 | ساعت 14:26
0 83
گل‌زن و گل‌ساز؛ هجومی‌ترین خط دفاعی لیگ در اختیار یحیی!
گیورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی گنجی انتخاب نخست کادرفنی پرسپولیس برای قلب دفاع بودند و نقش مهمی در حفظ استحکام خط دفاعی این تیم داشتند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، خط دفاعی پرسپولیس برخلاف فصل بیست و یکم، عملکرد بسیار خوبی داشت و با دریافت ۱۳ گل بهترین آمار را در بین همه تیم ها به جای گذاشت. این در شرایطی اتفاق افتاد که در نقل و انتقالات تابستانی شاهد تغییراتی در ترکیب سرخپوشان پایتخت بودیم و ۴ مدافع به لیست این تیم اضافه شدند. البته در همان ابتدا، محمد مهدی احمدی را خود را جدا کرد و به صورت قرضی به نفت مسجد سلیمان بازگشت.

سه مدافع دیگر اما توانستند خیلی زود در ترکیب جا بیفتند و و تاثیر مثبتی در روند حرکتی تیم بگذارند. گیورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر و مرتضی پورعلی‌گنجی که بیشترین حضور در بازی ها را دارند به قدری درخشان ظاهر شدند که گل محمدی جز در مواقع ضروری دست به تغییر آن ها زد. به طوری که دانیال اسماعیلی فر در تمامی بازی ها فیکس بود و اگر مصدومیت و محرومیت به سراغ دو بازیکن دیگر نمی‌‌آمد آن ها نیز چنین آماری را در پایان فصل برجای گذاشته بودند.

گل‌زن و گل‌ساز؛ هجومی‌ترین خط دفاعی لیگ در اختیار یحیی!

مشارکت مدافعان پرسپولیس روی ۲۱ گل

گیورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی گنجی انتخاب نخست کادرفنی پرسپولیس برای قلب دفاع بودند و ۲۴ بار کنار هم قرار گرفتند که برآیند آن ۱۶ کلین شیت و ۹ گل خورده بود. گولسیانی در ۳ بازی زوج فرجی و در ۲ بازی زوج علی نعمتی بود که با صد درصد کلین شیت همراه شد. این نشان از تاثیرگذاری بالای مدافع گرجی بر کیفیت فنی پرسپولیس در فاز دفاعی دارد.

اما در فصلی که گذشت مدافعان پرسپولیس روی هم رفته ۱۰ گل زدند و روی ۱۱ گل دیگر تاثیر مستقیم داشتند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت بر عملکرد مدافعان پرسپولیس در فصلی که گذشت:

گیورگی گولسیانی

این مدافع گرجی از همان بدو ورود به قلب دفاع پرسپولیس راه یافت و تنها یک بار به دلیل محرومیت از ترکیب جا ماند. گولسیانی با ۲۵۳۰ دقیقه حضور، بیشترین دقایق بازی را در بین همه مدافعان داشت و طی این مدت ۶ گل زد که این بیشترین تعداد گلی است که یک مدافع در فصل اخیر برای سرخ ها زده. البته ۴ گل از ۶ گل گولسیانی از روی نقطه پنالتی بود. این مدافع به اندازه تعداد گل‌هایش از داوران کارت زرد دریافت کرد تا خشن‌ترین مدافع پرسپولیس نام بگیرد.

دانیال اسماعیلی فر

مدافع تازه وارد سرخپوشان که پیش از این سابقه کار کردن با گل محمدی را در کارنامه داشت، توانست خود را بار دیگر به این مربی اثبات کند و در همه دیدارهای فصل در ترکیب قرار بگیرد. اسماعیلی فر نمایش درخشانی در سمت راست خط دفاعی داشت و طی ۲۴۲۴ دقیقه حضورش ۲ بار موفق به گلزنی شد و ۶ بار همبازیانش را صاحب فرصت گلزنی زد تا گلسازترین مدافع پرسپولیس لقب بگیرد.

مرتضی پورعلی‌گنجی

این مدافع ملی پوش که اولین فصل حضورش را در جمع سرخ ها پشت سر می گذارد، در ۳ هفته ابتدایی به دلیل محرومیت و مشکلاتی که در دریافت کارت بازی اش داشت غایب بود و در ۲ بازی نیز به دلیل مصدومیت نتوانست به میدان برود. پورعلی گنجی طی ۲۱۸۷ دقیقه حضورش یک پاس گل داد و ۳ کارت زرد گرفت.

علی نعمتی

مدافع نیشابوری پرسپولیس که در آخرین بازی فصل با گل خود زمینه ساز قهرمانی این تیم شد در طول لیگی که گذشت ۲۵ بار در ترکیب حاضر بود. نعمتی در ۲۱ مسابقه دفاع چپ بود که با ۶ گل خورده و ۱۴ کلین شیت همراه شد، در ۴ دیداری هم که در آخرین نقطه خط دفاعی بازی کرد فقط یک بار دروازه تیمش باز شد. او علاوه بر گل مهمی که زد، در ۱۷۴۸ دقیقه حضورش ۲ پاس گل نیز داد و ۳ بار اخطار گرفت.

وحید امیری

همچون فصول گذشته پست ثابتی نداشت و بین خطوط مختلف در رفت و آمد بود. آچار فرانسه سرخ ها در مقاطعی به عنوان دفاع چپ بازی کرد و پس از درخشش علی نعمتی به پست اصلی خود یعنی وینگر چپ بازگشت. امیری بعضا در جریان بازی ها نقش مهاجم کاذب را بازی کرد و علی رغم پشت سر گذاشتن یک مصدومیت سخت نمایش قابل قبولی را ارائه داشت. به طوری که هر چه فصل به هفته های پایانی خود نزدیک تر شد شاهد عملکرد بهتری از این بازیکن با تجربه بودیم. امیری در مجموع ۲ پاس گل را در ۲۳ بازی به جای گذاشت.

گل‌زن و گل‌ساز؛ هجومی‌ترین خط دفاعی لیگ در اختیار یحیی!

فرشاد فرجی

این مدافع مازندرانی که سومین فصل حضورش را در پرسپولیس سپری می کند در فصل جاری بیشتر نیمکت نشین بود، اما هرگاه که به زمین آمد نمایش نسبتا خوبی داشت. البته فرجی طی ۵۳۰ دقیقه ای که در ترکیب بود هیچ گل یا پاس گلی را نتوانست به ثمر برساند که برای یک مدافع آخر امری عادی محسوب می شود.

وحدت هنانوف

دومین مدافع خارجی پرسپولیس برخلاف گولسیانی نتوانست دقایق زیادی را در ترکیب باشد و در دو سوم بازی های فصل نیمکت نشین بود. هنانوف در ۳ بازی به عنوان یار اصلی و ۷ بار جانشین در ترکیب قرار گرفت که در جریان آن یک گل ارزشمند سه امتیازی در تبریز مقابل تراکتور به ثمر رساند. او ۲ کارت زرد در ۴۰۱ دقیقه ای که در زمین بود از داوران دریافت کرد.

سیامک نعمتی

در نیم فصل تا آستانه جدایی از پرسپولیس پیش رفت، با این وجود در تیم ماند به امید آن که بتواند توجه گل محمدی را جلب کند اما در این امر چندان موفق نبود و همچنان نیمکت نشینی را تحمل کرد. نعمتی فقط در یک بازی فیکس بود و در ۱۱ دیدار بعدی به عنوان یار ذخیره وارد ترکیب شد. او در مقاطعی هم دچار مصدومیت شد.

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...