تمرینات پرفشار دوریان یتس / مصدومیت هم مانع او نبود

دوریان یتس به عنوان یکی از انقلابی‌ترین بدنسازان تاریخ شناخته می‌شود که تاثیر مهمی بر این ورزش داشته است.
کدخبر (183441) | 01 خرداد 1402 | ساعت 14:18
0 511
تمرینات پرفشار دوریان یتس / مصدومیت هم مانع او نبود
دوریان یتس به عنوان یکی از انقلابی‌ترین بدنسازان تاریخ شناخته می‌شود که تاثیر مهمی بر این ورزش داشته است.

به گزارش سرخ نیوز، در طی دهه‌های اخیر تحولی شگرف در ورزش بدنسازی صورت گرفته است. این تحول همچنان نیز با تکنولوژی‌ها و رویکردهای تمرینی تازه در حال ادامه یافتن است. امروزه ما شاهد این هستیم که رفته رفته تمایل به داشتن توده‌های غول‌آسای عضلات کنار می‌رود و بدن‌های زیبا، متقارن و جذاب جایگزین آن می‌شوند. دوریان یتس در زمینه تحول و توسعه بدنسازی در دهه‌های اخیر از نقش و تاثیری انکارناپذیر برخوردار است. او نه‌تنها به‌عنوان آغازگر عصر هیولاهای حجم شناخته می‌شود بلکه از حیث متد تمرینی منحصر بفرد خود نیز تاثیری عظیم بر دنیای بدنسازی اعمال نمود. دوریان یتس حتی با وجود مصدومیت نیز به تمرینات پرفشار خود ادامه می‌داد دوریان یتس در پست اینستاگرامی اخیر خود عکسی قدیمی را از خود منتشر نموده است که در حال اجرای یک حرکت پرفشار اسکات است. این عکس مربوط به دورانی است که یتس به‌تازگی از بند یک مصدومیت شدید رهایی یافته بود.

انتشار عکسی قدیمی در صفحه اینستاگرام دوریان یتس

عکسی که دوریان یتس اخیرا منتشر کرده است این دارنده شش عنوان قهرمانی مستر المپیا را نشان می‌دهد که در حال اجرای حرکت اسکات با دستگاه اسمیت است. این اسطوره 61 ساله بدنسازی در قسمت کپشن این پست نوشته است:
این تصویری از تمرین اسکات من با دستگاه اسمیت است. در آن دوران تمرینات من از جنب و جوشی همه‌جانبه برخوردار بود و هیچ بهانه‌ای برایم پذیرفتنی نبود.
دوریان یتس حتی با وجود مصدومیت نیز به تمرینات پرفشار خود ادامه می‌داد دوریان یتس پیش از این پست در یک پست دیگر گفته بود که پس از بروز یک مصدومیت در اواخر دهه هشتاد میلادی تصمیم گرفته است که از تمرین با هالتر صرف نظر کند و رو به استفاده از دستگاه اسمیت بیاورد. این قهرمان سابق مستر المپیا در آن دوران با وجود این مصدومیت همچنان به تمرینات پرفشار و معروف خود ادامه داده است. دوریان یتس در ادامه این کپشن به توضیح تکنیک اجرای این حرکت نیز پرداخته بود و گفته بود که شکل خاص ایستادن در حین انجام این تمرین به او در حصول بهترین نتایج کمک نموده است. در این عکس در هر سمت اسکات سه وزنه دیده می‌شود و یتس می‌گوید که به مرور زمان توانسته است فشار تمرینات خود را هرچه بیشتر و بیشتر کند:
من توانستم در طی چند سال به شش وزنه در هر طرف اسکات برسم.

دوریان یتس با وجود مصدومیت بر روی استیج مستر المپیا 1997 حاضر شد

دوریان یتس برخلاف دیگر بدنسازان عصر خود از شیوه‌های تمرینی مرسوم استفاده نمی‌کرد و از رویکردی متمایز بهره می‌برد. او بجای اینکه هر حرکت را به دفعات بسیار زیاد انجام دهد آن را در چند حرکت خلاصه می‌کرد. با این تفاوت که یتس از وزنه‌هایی بسیار سنگین استفاده می‌کرد. این رویکرد تمرینی منحصر بفرد، او را از تمامی بدنسازان عصر خود متمایز می‌کرد. این متد تمرینی برای یتس یک سطح کاندیشنینگ فوق‌العاده و توده‌ای خیره‌کننده از عضلات را به ارمغان آورد. دوریان یتس حتی با وجود مصدومیت نیز به تمرینات پرفشار خود ادامه می‌داد دوریان یتس در طی دوران حرفه‌ای خود توانست با غلبه بر مصدومیت‌های فراوان به چندین عنوان قهرمانی در مسابقات معتبر بدنسازی دست یابد. یتس با وجود اینکه در مسابقات مستر المپیا 1997 هم از ناحیه پشت بازو و هم از ناحیه جلو بازو دچار مصدومیت بود اما با بی‌باکی بر روی استیج ظاهر شد و در نهایت توانست به عنوان قهرمانی نیز دست یابد. هیچ مصدومیت و هیچ چالشی مانع اسطوره برای دستیابی به موفقیت نبود. شاید دوریان یتس از حیث حجم عضلات در حد و اندازه‌های بدنسازان کنونی نباشد اما ذهنیت رقابت‌جو و جنگندگی او قابل قیاس با هیچ بدنساز دیگری نیست. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...