توصیه‌های کلیدی هنی رامبد در خصوص مکمل‌ها ؛ مربی هادی چوپان بر ضرورت ایجاد تعادل تاکید دارد

هنی رامبد مربی بدنسازان مشهوری همچون درک لانسفورد، کریس بامستد و هادی چوپان، توصیه هایی را در مصرف داروهای مکمل به بدنسازان جوان داشته است.
کدخبر (183362) | 28 اردیبهشت 1402 | ساعت 21:28
0 268
توصیه‌های کلیدی هنی رامبد در خصوص مکمل‌ها ؛ مربی هادی چوپان بر ضرورت ایجاد تعادل تاکید دارد
هنی رامبد مربی بدنسازان مشهوری همچون درک لانسفورد، کریس بامستد و هادی چوپان، توصیه هایی را در مصرف داروهای مکمل به بدنسازان جوان داشته است.

به گزارش سرخ نیوز، هنی رامبد را به‌عنوان یکی از بزرگترین مربیان تاریخ بدنسازی می‌شناسند. او تا بحال سابقه کار با چندین قهرمان مستر المپیا را داشته است و هم‌اکنون نیز مربی شماری از بزرگترین بدنسازان حال حاضر دنیاست. رامبد در قسمت آخر پادکست The Truth به بیان نظرات خود درباره استفاده ممتد از استروئید و داروهای بهبود دهنده عملکرد و همچنین تمایزگذاری میان بدن‌های طبیعی و بدن‌های تحت تاثیر استروئید پرداخته است. هنی رامبد در طی دو دهه اخیر تاثیر غیر قابل انکاری بر دنیای بدنسازی داشته است و استعدادهای بزرگی را نیز به این ورزش معرفی کرده است. او مربی بدنسازان بزرگی چون فیل هیث و جی کاتلر بوده است. متد منحصر بفرد رامبد در تمرینات بدنسازی به فیل هیث کمک نمود تا سلطه‌ای طولانی‌مدت را بر دسته آزاد مردان ترتیب دهد و به هفت عنوان قهرمانی متوالی در مستر المپیا دست یابد. رامبد همچنین وظیفه مدیریت تمرینات جی کاتلر را نیز در دوران حرفه‌ای درخشان این بدنساز بر عهده داشته است.

هنری رامبد ؛ مربی بدنسازی بزرگان مستر المپیا

هنی رامبد علاوه بر بدنسازان دسته آزاد سابقه مربیگری برای چندین قهرمان دیگر مستر المپیا در سایر دسته‌ها را نیز در کارنامه خود می‌بیند. جرمی بوئندیا، نیکول ویلکینز و جنی لین شماری از این بدنسازان بوده‌اند. هنی رامبد هم‌اینک مربی قهرمان سابق مستر المپیا در دسته 212 پوندی یعنی درک لانسفورد و همچنین مربی قهرمان چهار دوره مستر المپیا در دسته فیزیک کلاسیک یعنی کریس بامستد است. او همزمان وظیفه مدیریت تمرینات قهرمان فعلی مستر المپیا در دسته آزاد یعنی هادی چوپان را نیز بر عهده دارد. امضای هنی رامبد سیستم تمرینی کشش فاشیا است. این سیستم که با نام FST-7 شناخته می‌شود روش ابداعی رامبد است که موجب رشد انفجاری عضلات می‌گردد. رامبد پیش از قهرمانی هادی چوپان در مسابقات مستر المپیا 2022 این متد تمرینی را در خصوص بدنساز ایرانی به کار گرفته بود. توصیه های هنی رامبد در خصوص استفاده از داروهای مکمل ؛ مربی هادی چوپان بر ضرورت ایجاد تعادل تاکید دارد کریس بامستد یکی از آخرین بدنسازانی است که به شاگردی هنی رامبد درآمده‌اند. او سال گذشته و پس از سال‌ها همکاری با مربی سابق خود یعنی لین والیر سرانجام تصمیم گرفت کار خود را تحت نظر بزرگترین مربی بدنسازی حال حاضر دنیا پیگیری کند. بسیاری از طرفداران بدنسازی معتقد بودند که با وجود کارنامه درخشان کریس بامستد فشار زیادی بر روی هنی رامبد بود تا بتواند به سیر موفقیت بامستد ادامه دهد. این امر در نهایت حاصل نیز شد و بامستد توانست تحت نظر رامبد به چهارمین عنوان قهرمانی خود در مستر المپیا دست یابد. دو شاگرد دیگر رامبد یعنی هادی چوپان و درک لانسفورد نیز توانستند در دسته آزاد مردان به‌ترتیب اول و دوم شوند. پس از این موفقیت چشمگیر بود که هنی رامبد به صحبت درباره فاز پایانی آماده‌سازی کریس بامستد برای مسابقات مستر المپیا پرداخت. این فاز تمرینی دوازده هفته به طول انجامیده بود. رامبد در جریان آماده‌سازی بامستد به‌طور مرتب با مربی سابق این بدنساز یعنی لین والیر نیز در ارتباط بود. هنی رامبد در اوایل سال جاری میلادی به صحبت درباره روند کار خود با هادی چوپان و درک لانسفورد نیز پرداخته بود. او همکاری همزمان با این دو بدنساز را به همکاری خود با فیل هیث و جی کاتلر مقایسه کرده بود. رامبد می‌گوید که تمرکز او صرفا بر روی حصول بهترین نتایج ممکن از تمرینات هر دو بدنساز است.

هنی رامبد از اثرات سوء استروئید می گوید

هنی رامبد در ویدئویی که اخیرا در یوتیوب منتشر شده است به بحث درباره بدنسازانی با فیزیک‌های طبیعی و بدنسازانی با فیزیک‌های تحت تاثیر استروئید و همچنین بیان تفاوت‌های موجود میان تمرینات پیش‌فصل این دو گروه از بدنسازان پرداخته است:
به اعتقاد من تمرینات پیش‌فصل باید مستقل از استفاده یا عدم استفاده از استروئید باشند. مساله این نیست که بدن شما طبیعی است یا نه. شما تنها می‌بایست به نجوای بدن خود گوش کنید و به‌دنبال برطرف کردن نیازها و رفع نواقص آن باشید. باید بدانید که تمام مشکل‌ها با داروهای مکمل قابل رفع شدن نیستند.
توصیه های هنی رامبد در خصوص استفاده از داروهای مکمل ؛ مربی هادی چوپان بر ضرورت ایجاد تعادل تاکید دارد هنی رامبد در ادامه هشدارهایی را خطاب به استفاده کنندگان از استروئید مطرح کرده است و به آنها توصیه نموده است که تابع پروتکل‌ها باشند:
من خطاب به کسانی که پروتکل‌ها را نقض می‌کنند فقط این را دارم که بگویم: شرم بر شما! شما در حال ظلم کردن به بدن خود هستید. این کار موجب فرسایش مفرط بدن شما و اندام‌های آن خواهد شد. این کار باعث می‌شود که بدن شما از مزایای ریکاوری و طی شدن چرخه‌های طبیعی هورمونی محروم بماند. بدانید که تا همیشه نمی‌توانید به این وضع ادامه دهید. چرا که اگر این کار را انجام دهید نتیجه عکس خواهید گرفت و از تمرینات خود کمتر از آن میزان که باید نتیجه کسب خواهید کرد.
هنی رامبد در این پادکست بر اهمیت ایجاد تعادل در مصرف داروهای مکمل تاکید نموده است و به صحبت درباره آثار سوء و مضر این داروها پرداخته است:
مهم است که جایگاه و ظرفیت خود را بشناسید و بدانید که داروهای مکمل اساسا به چه منظور استفاده می‌شوند. زمانی که از این داروها به‌شکلی نامتعادل استفاده می‌کنید باعث خواهید شد که تمرینات و تغذیه شما نتیجه‌ای که باید در پی داشته باشند را ارائه ندهند. به یاد داشته باشید که داروهای بهبود دهنده عملکرد نمی‌توانند پایه و اساسی برای هیچ‌چیز باشند. آنها تنها نقش کمک‌کننده را برای شما دارند و تاثیرشان نیز تنها در دوره ریکاوری اتفاق می‌افتد. پایه و اساس کار شما تنها تمرینات شما هستند. به تمریناتتان پایبند بمانید تا به‌شکلی پایدار عضلات خود را رشد دهید و به بهترین نتایج ممکن برسید. در این‌صورت نگران بروز مشکلات کلیوی، حملات قلبی و سایر آثار سوء مصرف استروئید نیز نخواهید بود. آنچه به آن نیاز دارید ایجاد تعادل در تمرینات و استفاده از داروهاست. داروهای مکمل تنها وظیفه بهبود پروسه ریکاوری را بر عهده دارند. آنها نمی‌توانند بنیان و پایه‌ای برای هیچ برنامه‌ای باشند. مهم‌تر از همه این را نیز باید به یاد داشته باشید که هرچه بیشتر از استروئید استفاده کنید دوران حرفه‌ای شما نیز کوتاه‌تر خواهد بود.
توصیه های هنی رامبد در خصوص استفاده از داروهای مکمل ؛ مربی هادی چوپان بر ضرورت ایجاد تعادل تاکید دارد هنی رامبد در پایان این پادکست به صحبت درباره فیگورگیری افتخاری درک لانسفورد در پیتسبورگ پرو 2023 پرداخته بود. لانسفورد هفته گذشته با فیزیکی خیره‌کننده بر روی استیج پیتسبورگ پرو حاضر شده بود و حالا همه او را یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در مستر المپیا 2023 می‌دانند. سامسون داودا که در مسابقات اخیر آرنولد کلاسیک توانسته بود به مقام قهرمانی دست یابد نیز یکی دیگر از مدعیان عنوان قهرمانی در نظر گرفته می‌شود. توصیه‌های ارزشمند هنی رامبد در این پادکست یقینا می‌تواند هم برای علاقه‌مندان به بدنسازی و ورزشکاران آماتور و هم برای بدنسازان حرفه‌ای مفید باشد. بیش تر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...