ملاقات ژوزه مورایس با آقای بازیگر ؛ وقتی سرمربی سپاهان از این همه انرژی شگفت زده شد

ژوزه مورایس به دیدن آخرین تمرین از تئاتر «خوش‌دلان» رفت و پس از پایان این تمرین با سعید پورصمیمی گفتگوی جالبی داشت که در ادامه می خوانیم.
کدخبر (184263) | 02 خرداد 1402 | ساعت 13:54
0 177
ملاقات ژوزه مورایس با آقای بازیگر ؛ وقتی سرمربی سپاهان از این همه انرژی شگفت زده شد
ژوزه مورایس به دیدن آخرین تمرین از تئاتر «خوش‌دلان» رفت و پس از پایان این تمرین با سعید پورصمیمی گفتگوی جالبی داشت که در ادامه می خوانیم.

به گزارش سرخ نیوز، سپاهان اگرچه با مورایس در اولین سال حضور این مربی در لیگ برتر قهرمان نشد، اما سرمربی پرتغالی سپاهان بلافاصله پس از دیدار برابر مس کرمان کار خود را برای بستن تیمی قدرتمند آغاز کرد و طی روزهای اخیر با ماندن در اصفهان جلسات مهمی را با محمدرضا ساکت برگزار کرد، که با شروع پنجره‌ تابستانی احتمالا شاهد خروجی آن خواهیم بود. ورزش سه اعلام کرد: پس از چند روز کار پرفشار مورایس در بامداد سه شنبه از ایران خارج شد، اما در این بین دعوت مدیربرنامه‌هایش که در این نمایش هم به عنوان بازیگر حضور دارد، برای تماشای آخرین تمرین از تئاتر «خوش‌دلان» را که قرار است از روز سه‌شنبه به صورت رسمی روی صحنه یکی از سالن‌های تماشاخانه ایرانشهر برود را رد نکرد و به مدت 2 ساعت با حضور برخی از عوامل این نمایش، به تماشای هنرنمایی بازیگرانی نظیری سعید پورصمیمی، مسعود کرامتی، بهرام ابراهیمی، الهام پاوه‌نژاد و ... نشست. ملاقات ژوزه مورایس با آقای بازیگر ؛ وقتی سرمربی سپاهان از این همه انرژی شگفت زده شد اتفاقا این نمایش با محوریت یک کتابِ شعر گمشده که به نظر قصد دارد معنای زندگی یا بی‌معنا بودن آن را گاهی به صورت جدی و گاهی به صورت طنز به مخاطب نشان بدهد، با وجود اینکه مورایس فارسی متوجه نمی‌شود، مورد توجه این مرد پرتغالی قرار گرفت و او پس از پایان آخرین تمرین این تیم برای دقایقی با سعید پورصمیمی گفتگو داشت. مورایس که در جریان خلاصه این نمایش قرار گرفته بود و می‌دانست که مربوط به تاریخ ادبیات ایران است، چند دقیقه پس از کشیده شدن پرده و تشویق عوامل صحنه، به سمت پورصمیمی رفت و وقتی متوجه شد این بازیگر قدیمی سینما و تئاتر ایران به زبان فرانسه مسلط است، با او چند دقیقه‌ای گپ زد. نکته جالب توجه این گفتگوی دو نفره متعجب شدن مورایس از انرژی بالای سعید پورصمیمی در 80 سالگی بود، که البته برای علاقمندان به هنر تئاتر و سینما در ایران موضوع غریبی به شمار نمی‌رود. ملاقات ژوزه مورایس با آقای بازیگر ؛ وقتی سرمربی سپاهان از این همه انرژی شگفت زده شد مورایس پس از خارج شدن از سالن نمایش، حضور و برداشتش از این تئاتر را اینگونه توضیح داد:

در جریان داستان این نمایش قرار داشتم و در طول نمایش هم همراهم اتفاقات را برایم ترجمه می‌کرد. چیزی که برایم جالب بود، این بود که موضوعات مختلفی در کنار هم قرار داده شده بود و تعادل جالب توجهی میان طنز و جدیت قرار داشت.
او سپس درباره ملاقاتش با سعید پورصمیمی گفت:
آقای پورصمیمی از من پرسید که چند وقت هست که به ایران آمده‌ای و آیا از زندگی در ایران رضایت داری یا نه. من هم خیلی از انرژی زیاد ایشان تعریف کردم. آقای پورصمیمی پرسیدند به نظرت من چند سالم است؟ من گفتم 70 و او به شوخی به من گفت که بچه‌ام 70 سالش است (باخنده).
ملاقات ژوزه مورایس با آقای بازیگر ؛ وقتی سرمربی سپاهان از این همه انرژی شگفت زده شد با سعید پورصمیمی هم پس از پایان نمایش برای دقایقی هم صحبت شدیم؛ جایی که او از صحبت‌های دو نفره با مورایس گفت و اینکه چقدر انرژی بالای او مورایس را به وجد آورده و البته تاکید کرد که او تمام تلاش و وجودش را برای خوشحالی مردم و موفق شدن این کار تیمی به کار گرفته است. احتمالا زمانی که شما در حال خواندن این گزارش هستید، مورایس ایران را ترک کرده، اما این مربی که بارها طی ماه‌های اخیر از علاقه بالای خود برای شناخت فرهنگ ایران و فوتبالش گفته، به زودی بازخواهد گشت و تیمش را با انگیزه بیشتر برای کسب قهرمانی لیگ بیست و سوم به میدان خواهد فرستاد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...