عجیب ترین بازی های پرسپولیس در جام حذفی

رقابت های جام حذفی فوتبال ایران در حالی به مراحل پایانی سی و ششمین دوره خود رسیده که طی ادوار گذشته اتفاقات تلخ و شیرین زیادی در آن رخ داده است.
کدخبر (184280) | 02 خرداد 1402 | ساعت 14:48
0 85
عجیب ترین بازی های پرسپولیس در جام حذفی
رقابت های جام حذفی فوتبال ایران در حالی به مراحل پایانی سی و ششمین دوره خود رسیده که طی ادوار گذشته اتفاقات تلخ و شیرین زیادی در آن رخ داده است.

به گزارش سرخ نیوز، بی شک یکی از تلخ‌ترین اتفاقات فوتبالی ایران، حادثه ورزشگاه متقی شهر ساری است. حادثه‌ای تلخ که منجر به درگذشت دو هوادار در جریان مسابقه مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی میان پرسپولیس و شموشک شد. یک چهارم نهایی پرحادثه در شانزدهم اردیبهشت سال 80 پرسپولیس که بازی رفت را در تهران با یک گل برده برای بازی برگشت به ساری رفته بود. بازی در نیمه اول با دو گل شموشک در جریان بود که هجوم تماشاگران برای نشستن روی سقف‌های ناایمن ورزشگاه منجر به حادثه‌ای دلخراش شد. پرسپولیسی‌ها بعد از این حادثه به زمین نیامدند و بازی در نهایت سه هیچ به نفع شموشک اعلام شد و این تیم به مرحله بعدی رفت. یک چهارم نهایی پرحادثه حادثه ورزشگاه متقی که به مرگ دو هوادار فوتبال و مصدومیت تعداد زیادی از هواداران حاضر در ورزشگاه انجامید بازتاب زیادی هم در رسانه های جهان داشت:" گنجايش ورزشگاه شهيد متقي، ۱۵ هزار نفر است و فروش بيش از حد بليت موجب چنين حادثه اي شده. » لحظات بعد، خبري ديگر مخابره شد تماشاگرنماها خيلي زود علم شدند: «عده اي تماشاگرنما در زمين مسابقه و اطراف ورزشگاه تجمع كرده و با پرتاب اشيا به شكستن شيشه ها و تخريب در ورزشگاه دست زدند. لحظاتي بعد خبر از خبرگزاري هاي معتبر بين المللي پخش شد. رويتر REUTERS با تيتر «بيش از دويست مصدوم فاجعه استاديوم در ايران» خبر خود را آغاز كرد. CNN وضعيت به وجود آمده در ايران را با واژه «چه مصيبتي» توصيف كرد. AFP: مرگ طرفداران فوتبال ايران در بازي فوتبال. BBC: دستور رئيس جمهور ايران براي تحقيق در مورد عوامل حادثه ساري. AP: ريزش سقف استاديوم در ايران، چند كشته، صدها مصدوم." (همشهری 16 اردیبهشت 82) یک چهارم نهایی پرحادثه اما این تنها اتفاق غیرمنتظره ای نبود که در این دوره از رقابت‌ها و در بازی پرسپولیس و شموشک رخ داد. بازی رفت دو تیم هم شرایط عجیبی داشت:" درادامه رقابت‌هاي جام حذفي باشگاه‌هاي كشور تيم فوتبال پيروزي تهران موفق شد با نتيجه 1 بر صفر حريف خود شموشك نوشهر را شكست دهد. در اين مسابقه كه ساعت 10 صبح امروز در ورزشگاه شهيد شيرودي تهران برگزار شد،تيم فوتبال پيروزي با تك گل دقيقه 23 اسماعيل حلالي حريف خود را مغلوب كرد." (ایسنا 11 اردیبهشت 1380) برگزاری بازی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی در ساعت 10 صبح خودش می تواند یک اتفاق جالب توجه به حساب بیاید. ضمن اینکه پرسپولیس این مسابقه را در ورزشگاه شیرودی برگزار کرده و می تواند یکی از آخرین مسابقات تیم در این ورزشگاه پیر در مرکز شهر باشد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...