حسین ماهینی: من و سیدجلال مکمل یکدیگر هستیم/ دیگر کُری نمی خوانم

حسین ماهینی اعلام کرد که مشغول تکمیل دوره های مربیگری است و دوست دارد به همراه سیر جلال حسینی در عرصه مربیگری فعالیت کند.
کدخبر (184540) | 03 خرداد 1402 | ساعت 08:34
0 99
حسین ماهینی: من و سیدجلال مکمل یکدیگر هستیم/ دیگر کُری نمی خوانم
حسین ماهینی اعلام کرد که مشغول تکمیل دوره های مربیگری است و دوست دارد به همراه سیر جلال حسینی در عرصه مربیگری فعالیت کند.

به گزارش سرخ نیوز، کلاس B مربیگری فوتبال از روز سه شنبه گذشته به همت هیئت فوتبال شمالغرب تهران و کمیته آموزش فدراسیون فوتبال و به میزبانی باشگاه سایپا شروع شد. در این دوره ملی‌پوشان و ستاره‌های سابق ایران مانند سیدجلال حسینی، حسین ماهینی، احسان خرسندی، اشپتیم آرفی، وریا غفوری و جمعی از مربیان مطرح کشور حضور دارند. این دوره به مدت ۱۸ روز و در دو دوره ۹ روزه برگزار می‌شود. درهمین راستا حسین ماهینی کاپیتان سابق پرسپولیس و بازیکن تیم ملی کشورمان گفتگویی داشته است که در ادامه می خوانیم. ابتدا از حضور خودت در کلاس‌های مربیگری بگو؟

من همیشه به مربیگری علاقه داشته و دارم و برهمین اساس هم کلاس‌های مربیگری را طی می‌کنم که در آینده بتوانم به امید خدا در این عرصه حضور پیدا کرده و به فوتبال ممکلت خودم کمک کنم. البته من لیسانس مربیگری فوتبال را از دانشگاه علمی-کاربردی شهرقدس دارم اما دوست دارم در اغلب کلاس‌های مرتبط با مربیگری شرکت کنم.
فکر می‌کنی بازیکنان مطرح و سرشناس فوتبال مربیان موفقی هم بتوانند باشند؟
من در مورد خودم صحبت نمی‌کنم بلکه از هم کلاسی‌هایم می‌گویم. این قهرمانان سال‌های زیادی رنج و سختی را تحمل کرده‌اند تا به هدف خود که همان افتخارآفرینی برای مردم و کشور عزیز ایران است برسند و اگر همان عشق و علاقه دوران قهرمانی را در عرصه مربیگری داشته باشند، می‌توانند موفق باشند.
مثلا سیدجلال حسینی که باز در عکس‌ها همراه هم دیده شدید؟
بله، من و سیدجلال سال‌ها هم اتاق بودیم و از همان زمان نقشه می‌کشیدیم برای مربیگری!
جدا؟!
بله، با هم نقشه می‌کشیدیم که بعد از پایان فوتبال چگونه وارد عرصه مربیگری شویم و حالا هم کلاس شدیم.
ممکن است یک روزی در یک تیم فوتبال حسین ماهینی و سیدجلال حسینی را با هم در یک تیم ببینیم؟
چرا که نه؟ من و سیدجلال مکمل یکدیگر هستیم. دوست داریم در آینده کنار هم کار کنیم و بدون اغراق می‌گویم برای من باعث افتخار است که با دوست قدیمی‌ام باشم.
حالا چه کسی قرار است سرمربی باشد و چه کسی دستیار؟!
(می‌خندد) بنویس، من سیدجلال کاپیتانم بوده و باز هم خواهد بود. من همیشه دستیار سیدجلال هستم و قرار است باز کارها را روی سر من بریزد! اما از شوخی گذشته رفاقت دیرینه ما با سیدجلال این صحبت‌ها را ندارد و واقعا به این دوستی افتخار می‌کنم.
الگوی مربیگری‌ات چه کسی است؟
همیشه سعی کرده‌ام از هر مربی که با او کار کردم یا مربیانی که مطالبی از آنها منتشر شده چیزی یاد بگیرم. مثلا گلچین کارهای یورگن کلوپ و ژوزه مورینیو را سیو کرده و مطالعه می‌کنم.
در حال حاضر بیشتر کدامیک را رصد می‌کنی؟
مشغول خواندن کتاب «رهبری» الکس فرگوسن هستم. خیلی مطالب پرمحتوا و خوبی دارد و ...
یک جمله یا اقدام تأثیرگذار فرگوسن را فی المجلس می‌توانی بگویی؟
دقیقا این عبارت را الکس فرگوسن گفته که «من وسط زمین بودم و تیم را تمرین می‌دادم. یک لحظه تصمیم گرفتم چهار متر عقب بکشم و دیدم چقدر دیدم نسبت به همه چیز عوض شد!» او تصمیم گرفت مدیرباشد و تمرین را به دستیارانش بسپارد و از آن روز خیلی شرایط منچستر بهتر شد. این کتاب به اعتقاد من یک درس بزرگ برای همه مربیان جوان و حتی با تجربه است.
نمی‌شود با حسین ماهینی صحبت کرد و از پرسپولیس نپرسید؟ درخصوص قهرمانی پرسپولیس حرفی نداری؟
این قهرمانی را مجددا به همه اعضای این تیم و هوادارانش تبریک می‌گویم. پرسپولیس با شایستگی قهرمان شد و لیاقت آن را داشت. امیدوارم در جام حذفی هم پرسپولیس بتواند به عنوان قهرمانی برسد.
قبل و بعد از قهرمانی پرسپولیس، رقیبان این تیم از جمله استقلال و سپاهان به این قهرمانی طعنه زدند. نظر تو در این رابطه چیست؟
واقعیت امر این است که من تصمیم گرفته‌ام تا آخر عمرم دیگر برای استقلالی‌ها کُری نخوانم. زمانی که دچار مشکلاتی شدم و اتفاقی برای من افتاد هواداران استقلال مثل طرفداران پرسپولیس خیلی حمایت کردند. استقلالی‌ها برای همیشه من حسین ماهینی را مدیون خود کردند و به همین خاطر دیگر به خودم اجازه نمی‌دهم برای آنها کُری بخوانم. البته من زمانی هم که در پرسپولیس بازی می‌کردم هرگز برای استقلالی‌ها کُری نخوانده و سعی می‌کردم احترام رقیب سنتی را نگه دارم.
به عنوان سؤال آخر؛ سقف نگاه حسین ماهینی در عالم مربیگری کجاست؟
برای خودم مثل هر مربی تازه کاری سقف و دورنمایی ترسیم کرده‌ام که در ذهنم قشنگ است و امیدوارم با کوشش و تلاش بسیار به آن برسم اما اگر اجازه بدهید رسانه‌ای نکنم. فقط این نکته مهم را می‌دانم که عالم مربیگری با دوران بازی بسیار متفاوت است و باید از نو همه چیز را شروع کنم. البته خودم را با تمام وجود، عشق و علاقه ای که به فوتبال دارم برای این چالش آماده کرده‌ام.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...