گل های تلخ و شیرین پرسپولیس در نیمه نهایی

پرسپولیس از سال 1355 بارها حضور در رقابت های نیمه نهایی جام حذفی را تجربه کرده و خاطرات تلخ و شیرینی از حضور در این مرحله دارد.
کدخبر (184822) | 03 خرداد 1402 | ساعت 19:39
0 72
گل های تلخ و شیرین پرسپولیس در نیمه نهایی
پرسپولیس از سال 1355 بارها حضور در رقابت های نیمه نهایی جام حذفی را تجربه کرده و خاطرات تلخ و شیرینی از حضور در این مرحله دارد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، پرسپولیس نیمه‌نهایی‌های متفاوتی داشته است. مثل آن بازی عجیب برابر ذوب آهن که در ورزشگاه آزادی شکست خورد یا شکست سنگین برابر سپاهان در آن نیمه نهایی عجیب در سال 86 در تهران. با این حال، لحظات شیرینی هم بوده‌اند مثل گل دقیقه 121 در نقش جهان در سال 98 و یا برد برابر استقلال اهواز در زمین حریف آن هم در اواخر دهه هفتاد که این تیم یک حریف بسیار جدی و خطرناک برای پرسپولیس بود.

  • بشار و علیپور
پرسپولیس در آخرین حضورش در نیمه نهایی برابر استقلال بازی کرد و این بازی در نود دقیقه به مساوی دو، دو رسید. در این بازی بشار رسن و علی علیپور برای پرسپولیس گل زدند اما گل دقیقه آخر دانشگر، بازی را به پنالتی کشاند و در نهایت حریف به فینال رفت.
  • شوت احمدنور
اما بی‌شک یکی از مهم‌ترین گل‌های سال‌های اخیر پرسپولیس در جام حذفی را احمد نوراللهی به ثمر رسانده است. او در دقیقه 121 بازی برابر سپاهان در سال 98 با یک شوت دروازه حریف را باز کرد و آن صحنه جالب خلق شد که تمام بازیکنان سپاهان بعد از گل روی زمین افتاده‌اند.
  • گل تلخ نوری
محمد نوری یکی از بهترین گلزنان پرسپولیس در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی به حساب می‌آید. او در سال 93 در این مرحله دروازه ذوب را باز کرد اما پرسپولیس دوبار توسط مرتضی تبریزی و کارلوس سانتوس دروازه‌اش باز شد و بازی را باخت.

وقتی یحیی جوان بود

در فصل 91-92 پرسپولیس در نیمه نهایی در رشت میهمان داماش بود. با وجود ستاره‌های مطرح درون زمین داماش بازی بهتری انجام داد و شاگردان یحیی گل محمدی که آن زمان یک مربی جوان بود را تحت فشار گذاشت. در نهایت، روی پاس علیرضا جهانبخش، که یک بازیکن جوان نوزده ساله بود، امین متوسلانی گلزنی کرد. چند دقیقه بعد، روی پاس هادی نوروزی بود که نوری گل مساوی را زد و پرسپولیس در ضربات پنالتی توانست با شکست حریف به فینال برسد. فینالی که برابر سپاهان در تهران برگزار شد و در نهایت پرسپولیس نتوانست به مقام قهرمانی برسد.

گلی که فراموش شد

شکست سنگین 4، یک در ورزشگاه آزادی برابر سپاهان در نیمه نهایی 86 آنقدر تلخ بود که هیچکس گل فرزاد آشوبی را یادش نماند. این گل از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید اما توسط عقیلی پاسخ داده شد و در وقت‌های اضافه با هت تریک محمود کریمی به سود سپاهان رقم خورد. مسابقه‌ای پرحاشیه که در اوج رقابت‌های سخت و جنجالی پرسپولیس و سپاهان در دهه هشتاد انجام شد.

روزهای اوج مهرزاد

مهرزاد معدنچی در اولین سال حضورش در پرسپولیس شرایط سختی داشت اما هرچه گذشت، توانست در تیم جا بیفتد و تبدیل به یکی از بهترین‌های پرسپولیس شود. او در نیمه نهایی سال 85 در بازی برابر نوژن دو گل زد اما در نهایت بازی به پنالتی کشیده شد. پرسپولیس در پنالتی هفت در برابر شش به برتری رسید.

گلهای یک زوج کلاسیک

در سال 78 پرسپولیس در نیمه نهایی باید به مصاف استقلال اهواز می‌رفت که به نوعی تبدیل به گربه سیاه سرخ‌ها در دهه هفتاد شده بود. پرسپولیس حتی در روزهای اوجش هم در اهواز برابر این تیم مشکل داشت اما در بازی رفت توانست با دو گل ادموند بزیک و کوروش برمک این تیم را در شهر خودش شکست بدهد. استقلال اهواز برای بازی برگشت به تهران نیامد و پرسپولیس به فینال رسید. در فینال هم استقلال تهران را برد و قهرمان شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...