جنجال تازه ساپینتو در فوتبال ایران

سرمربی استقلال به شاگرد سابق خود انگ کم کاری زد و مدعی شد او به عمد مقابل استقلال پنالتی داده.
کدخبر (184568) | 03 خرداد 1402 | ساعت 10:38
0 102
جنجال تازه ساپینتو در فوتبال ایران
سرمربی استقلال به شاگرد سابق خود انگ کم کاری زد و مدعی شد او به عمد مقابل استقلال پنالتی داده.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، فوتبال ایران هیچوقت خاطره خوشی از حضور همزمان پرتغالی ها نداشته است و هرگاه که چند مربی از این کشور در فوتبال مان مشغول به کار شدند شاهد اتفاقات عجیبی بودیم. در ابتدای دهه ۹۰، کارلوس کی روش دستیار اسبق سر الکس فرگوسن برای هدایت تیم ملی انتخاب شد و در عرض کمتر از دو سال هموطن وی یعنی مانوئل ژوزه سرمربی تیم پرسپولیس گردید. اما این آمدن همانا و شعله ور شدن اختلافات قدیمی همانا. این دشمنی تا حدی رسید که دو طرف علنا مقابل هم قرار گرفتند و کی روش برای اینکه ژوزه را زمین بزند ۹ پرسپولیسی را به تیم ملی دعوت کرد و برخی بازیکنان اش را علیه هموطن خود شوراند تا بین پرسپولیس و تیم ملی شکاف عمیقی ایجاد شود. در نهایت مربی که از او به سبب موفقیت‌های زیادش در فوتبال افریقا ساحر مصر لقب داده بودند بابت نتایج ضعیف از پرسپولیس برکنار شد تا بعدها با شکایت از این تیم انتفام سنگینی از فوتبال بگیرد. مورایس+ساپینتو

ساپینتو و جنجال‌های ناتمام

از روزی هم که ریکاردو ساپینتو‌ی پرتغالی به فوتبال مان آمده مرتبا شاهد جار و جنجال های وی هستیم که آخرین مورد آن همین دیروز در کنفرانس خبری قبل از بازی با نساجی در جام حذفی رخ داد. جایی که سرمربی استقلال از همتایش در تیم سپاهان گلایه کرد چرا طبق رسمی که در پرتغال دارند قبل از جذب سیاوش یزدانی با وی تماس نگرفته است. او در ادامه با بیان اینکه مورایس باید توضیح می‌داد چه اتفاقی در جریان بازی برگشت دو تیم در داخل و بیرون زمین رخ داده است اتهاماتی را به شاگرد سابقش نسبت داد و گفت: «تاکنون در فوتبال ندیده بودم بازیکنی آن اشتباه بزرگ را (برابر سپاهان) انجام دهد و هفته بعد به آن تیم برود! البته برای من خوب شد، چون تیم من پس از آن خوب شد. انتظار داشتم ژوزه با من تماس بگیرد، ولی این کار را نکرد. او باید در این رابطه تحقیق می‌کرد.» ساپینتو و جنجال‌های ناتمام

متحد کردن تیم‌ها علیه پرسپولیس

مسئله اینجاست که مورایس و ساپینتو برخلاف کی روش و ژوزه از همان ابتدا رابطه خوبی با هم داشتند. حداقل در ظاهر که اینگونه بود و حال باید دید پس از صحبت های ساپینتو رابطه دو طرف کماکان حسنه باقی می ماند یا بار دیگر باید شاهد نزاع پرتغالی ها باشیم؟! البته برخی رسانه ها دلیل تغییر موضوع سرمربی استقلال را پیام تبریک مورایس به پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ برتر می دانند! این در حالی است که سرمربی سپاهان برای هموطن خود در جام حذفی نیز آرزوی قهرمانی کرده بود. ظاهراً اما این مسئله هم نتوانسته از حجم ناراحتی سرمربی استقلال کم کند و او دوست داشت هموطن اش پشت وی در بیاید و مربیان لیگ را با خودش علیه پرسپولیس متحد کند تا شاید به این وسیله توانسته باشد کسب رتبه سومی را برای هواداران تیمش توجیه کرده باشد.

دوگانگی در رفتار ساپینتو

قسمت جالب ماجرا اینجاست که ساپینتو از یک طرف می‌گوید اجازه ندادند تیمش قهرمان شود و حاضر نیست به تیمی(پرسپولیس) که شایسته قهرمانی نبوده تبریک بگوید چرا که خودشان شایسته قهرمانی بوده اند و از طرف دیگر به شاگرد سابق خود انگ کم کاری و تبانی می زند که از عمد مقابل سپاهان پنالتی داده و سه امتیاز را از تیمش گرفته است! اگر ادعای ساپینتو درباره سیاوش یزدانی درست باشد بنابراین باید گفت استقلال از خودی ها ضربه خورد و اگر کسی در بیرون از زمین قهرمانی را از استقلال گرفته باشد آن سپاهان بوده نه پرسپولیس؛ سپاهانی که با ۳ امتیاز بیشتر به استقلال توانست در رتبه دوم بایستد. چه بسا اگر آن نتیجه در اصفهان رقم نمی خورد استقلال تا هفته آخر برای قهرمانی شانس داشت.

حمله یزدانی به سرمربی استقلال

گرچه که باید گفت استقلال نه در این بازی که بابت امتیازاتی که مقابل مدعیان از دست داد از کورس قهرمانی عقب افتاد و متهم کردن فدراسیون به جانبداری از پرسپولیس یا اتهام به یزدانی بسیار دور از منطق است. چرا که خود ساپینتو تصمیم گرفت یزدانی را از استقلال کنار بگذارد و حتی این تصمیم با مخالف وی همراه شد. در نهایت باشگاه استقلال با استناد به بندی در قراردادش با این بازیکن یک طرفه فسخ کرد. یزدانی هم در فاصله چند روز مانده به پایان نقل و انتقالات زمستانی راهی سپاهان شد و در جریان دیدار جام حذفی مقابل پرسپولیس باز هم در نقش جهان پنالتی داد؛ این بار اما نه به نفع سپاهان که بر علیه اش تا با اشتباهات مرگبارش یک تنه حذف این تیم را رقم زده باشد. این مدافع در زمانی که برای خدمت سربازی در ملوان حضور داشت به سبب عملکرد ضعیف‌اش توسط مازیار زارع کنار گذاشته شده بود. به نظر می رسد او پس از حضور در لیگ یک هنوز نتوانسته است به فرم خوب قبلی برگردد و پنالتی که مقابل سپاهان داد ناشی از همین موضوع بوده. حمله یزدانی به سرمربی استقلال حال باید دید این مدافع که پیشتر در جریان برگزاری جشن تولد ریکاردو ساپینتو حسابی از خجالت سرمربی سابق خود در آمده بود چه واکنشی نسبت به اتهاماتی که به خود نسبت داده خواهد داشت؟ گفتنی است که او با انتشار متنی در صفحه شخصی خود مربی استقلال را تولد ندیده خطاب کرده و با مردمی خواندن استقلال گفته بود: برای اولین بار خجالت کشیده که استقلالی است!که این صحبت ها با واکنش ساپینتو رو به رو شد و یزدانی را از تمرین منع کرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...