اندر عجایب فوتبال ایران؛ باشگاه استقلال برای کمیته داوران تعیین تکلیف کرد!

پس از همه جار و جنجال هایی که فصل جاری در فوتبال مان داشتیم فقط این را کم داشتیم که یک باشگاه برای انتخاب داور بازی به کمیته داوران امر و نهی کند!
کدخبر (185071) | 04 خرداد 1402 | ساعت 12:29
0 57
اندر عجایب فوتبال ایران؛ باشگاه استقلال برای کمیته داوران تعیین تکلیف کرد!
پس از همه جار و جنجال هایی که فصل جاری در فوتبال مان داشتیم فقط این را کم داشتیم که یک باشگاه برای انتخاب داور بازی به کمیته داوران امر و نهی کند!

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، استقلالی ها حتی وقتی از داوری نفعی می برند، باز هم دست بردار نیستند و از اشتباه علیه خود داد سخن می رانند. گویی اعتراض به داوری در این باشگاه به اپیدمی تبدیل شده است و اگر بعد از هر بازی این عمل را تکرار نکنند شب‌شان روز نمی‌شود! آن ها روز گذشته در دیداری از نیمه نهایی جام حذفی میزبان نساجی بودند و موفق شدند این بازی را با ۴ گل از حریف خود پیروز شده و به فینال راه یابند.‌ پس از این مسابقه اغلب کارشناسان داوری از جمله حیدر سلیمانی، ابراهیم میرزابیگی، تورج حق‌وردی و علیرضا یزدانی اذعان داشتند دو پنالتی برای نساجی باید در این دیدار اعلام می شد؛ یک بار در دقیقه ۱۰ و یک بار در دقیقه ۱۹. یعنی دقایقی پیش از آن که آرش رضاوند گل نخست بازی را برای استقلال بزند، حسن اکرمی می توانست به شاگردان هرناندس این فرصت را دهد که از روی نقطه پنالتی دروازه حسین حسینی را باز کنند. چه بسا اگر یکی از این دو ضربه به هدف می نشست مسیر بازی به سود تیم میهمان عوض می شد و نساجی به جای استقلال فینالیست گردیده بود. اندر عجایب فوتبال ایران؛ باشگاه استقلال برای کمیته داوران تعیین تکلیف کرد!

درس هرناندس به مربیان لیگ

در پایان این بازی اما سرمربی اسپانیایی نساجی نه تنها اعتراضی به این مسئله نداشت که در مواجه با پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا داوری در نتیجه بازی تاثیرگذار بوده یا خیر گفت:
در مورد داوری حرفی نمی‌زنم و هر چه نظر آن‌ها باشد به آن احترام می‌گذارم.
چنین واکنشی از یک مربی شکست خورده در فصل جاری کم سابقه بوده و کارلوس هرناندس با این رفتار خود به واقع فوتبال ایران را شگفت زده کرد. باید دید او هم بعد از مدت طولانی تحت تاثیر فضای فوتبال ما قرار می گیرد یا همیشه همین طور حرفه ای با مسائل برخورد می کند؟ ژوزه مورایس که علی رغم رفتارهای خوب روزهای نخست نتوانست خیلی دوام بیاورد و به ریکاردو ساپینتو هم که از آن اول امیدی نبود! اعتراض به داوری به قدری در وجود وی نهادینه شده که اگر این کار را نکند جای تعجب دارد! این مربی قبل از آمدن به استقلال هم سابقه تنش با داوران را داشته است. او در لیگی که گذشت همواره در حال بحث و جدل با داوران در زمین بازی و اعتراض به قضاوت ها در کنفرانس های خبری بوده است. اندر عجایب فوتبال ایران؛ باشگاه استقلال برای کمیته داوران تعیین تکلیف کرد!

تعیین تکلیف برای کمیته داوران!

پس از دیدار با نساجی این مربی بار دیگر مدعی شد اجازه ندادند تیمش به قهرمانی لیگ برتر دست یابد، آن هم در روزی که با اشتباه داوری به فینال حذفی رسید! اینکه یک شخص چطور می تواند به همین راحتی روی اتفاقاتی که به نفع خود بوده چشم پوشی کند و ژست آدم مظلوم را بگیرد جای تعجب و پرسش دارد. به راستی اگر عکس این موضوع اتفاق می افتاد و داور دو پنالتی به ضرر استقلال نمی گرفت کادرفنی و بازیکنان این تیم چه واکنشی داشتند؟ جالب اینجاست با وجود این، امر به آوردن داور خارجی یا استفاده از علیرضا فغانی برای دربی احتمالی دارند! ظاهراً جای طلبکار و بدهکار عوض شده. اندر عجایب فوتبال ایران؛ باشگاه استقلال برای کمیته داوران تعیین تکلیف کرد!

خاطره تلخ پرسپولیس از فغانی

با اشتباهات تاثیرگذاری که در بازی با نساجی به سود استقلال رخ داد اگر تیمی هم نگران داوری باشد آن پرسپولیس یا هوادار هستند که قرار است در فینال مقابل آبی پوشان قرار بگیرند. پس از همه جار و جنجال هایی که فصل جاری در فوتبال مان داشتیم فقط این را کم داشتیم که یک باشگاه برای انتخاب داور بازی به کمیته داوران امر و نهی کند! البته استقلالی ها در این کار ید طولایی دارند و سابقه داشته که با فشار به مسوولین داور بازی با سپاهان در جام حذفی را هم عوض کرده اند. حالا هم که همه بازیکنان این تیم متفق القول خواهان آمدن فغانی هستند؛ داوری که در آخرین قضاوت اش در دربی با چشم بستن بر خطای ارسلان مطهری روی فرشاد فرجی حسابی جنجال ساز شد. او برخلاف نظر کارشناسانی که معتقد بودند حرکت خطرناک مهاجم استقلال کارت قرمز داشته حتی به این بازیکن اخطار هم نداد تا استقلال که از دقیقه ۱۴ باید ده نفر می شد ۱۲۰ دقیقه مقابل پرسپولیس مقاومت کند و در ضربات پنالتی حریفش را شکست داده و به لطف ضربه ای که مطهری گل کرد فینالیست حذفی گردد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...