برنامه تمرینی پیشنهادی آرنولد شوارتزنگر برای تقویت عضلات شانه و بازو

کدخبر (186010) | 06 خرداد 1402 | ساعت 16:20
0 260
برنامه تمرینی پیشنهادی آرنولد شوارتزنگر برای تقویت عضلات شانه و بازو
آرنولد شوارتزنگر به ارائه یک برنامه تمرینی چالش‌برانگیز برای تقویت عضلات بالاتنه پرداخته است و راز مهمی را با طرفداران خود به اشتراک گذاشته است.

به گزارش سرخ نیوز، اگرچه آرنولد شوارتزنگر دهه‌ها پیش از رقابت حرفه‌ای بدنسازی خداحافظی کرده است اما هرگز عشق خود به این ورزش را از دست نداده است. آرنولد در ویدئوی اخیر خود به پیشنهاد یک برنامه تمرینی برای تقویت عضلات بازو و شانه پرداخته و رازی را با مخاطبان خود در میان گذاشته است.

آرنولد شوارتزنگر بدون شک محبوب‌ترین بدنساز تاریخ است. او در اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد میلادی توانست با حجم خیره‌کننده عضلات خود، شیپ بدنی ایده‌آل و تقارن چشم‌نواز عضلاتش نگاه‌ها را به‌سمت خود معطوف نماید. آرنولد هشت بار بر روی استیج مستر المپیا ظاهر شد و در هفت بار آن به عنوان قهرمانی دست یافت.

در واقع «بلوط اتریشی» تنها در نخستین حضور خود در مستر المپیا بود که نتوانست به مدال طلا دست یابد. مسابقات آرنولد کلاسیک (دومین رقابت معتبر در دنیای بدنسازی) به نام این بدنساز بزرگ و به پاس خدمات ارزنده‌ی او در این ورزش به این اسم نامگذاری شده است.

آرنولد شوارتزنگر در اوایل سال جاری میلادی به ارائه توصیه‌های ارزشمندی در خصوص برخورداری از یک رژیم غذایی سالم پرداخته بود و روش‌هایی را برای بهینه ساختن پروسه ریکاوری به مخاطبان خود پیشنهاد نموده بود. آرنولد به اظهار مخالفت با ایده‌ی بهره‌گیری همزمان از چند رژیم غذایی مختلف پرداخته بود و گفته بود که بهتر است مواد مغذی بر طبق یک الگوی ثابت در اختیار بدن قرار گیرند. 

توصیه‌های آرنولد به طرفداران بدنسازی

این اسطوره 75 ساله دنیای بدنسازی حدود سه ماه پیش به طرفداران خود توصیه کرده بود که روزانه حداقل سی دقیقه را به تمرین اختصاص دهند. او برای حصول این هدف برنامه‌ای را نیز به مخاطبان خود ارائه داده بود که در سه گام پیگیری می‌شد. آرنولد شوارتزنگر همچنین یکی از طرفداران متدهای تمرینی متکی بر وزن بدن است و اخیرا به ارائه یک برنامه تمرینی پنج دقیقه‌ای پرداخته بود که هیچ تجهیزاتی در اجرای آن به‌کار گرفته نمی‌شد. آرنولد مدتی پیش یک توصیه‌نامه مفید دیگر را نیز در خصوص ایجاد و حفظ تعادل در خواب ضمن انجام پروسه کاهش وزن به طرفدارانش ارائه داده بود. بلوط اتریشی گفته بود که افرادی که روزانه کمتر از پنج ساعت می‌خوابند بیشتر از سایرین در معرض دچار شدن به اضافه وزن قرار دارند. آرنولد شوارتزنگر اخیرا گفته بود که از عوارض افزایش سن به‌شدت کلافه است و به هیچ وجه از شرایط بدنی فعلی خود راضی نیست. او در دوران اوج خود صاحب یکی از بهترین فیزیک‌های تاریخ بود و طبیعی است که تاب آوردن شرایط فعلی برایش دشوار باشد. آرنولد هفته گذشته در کنار دو کمدین معروف یعنی برت کرایشر و فورچون فایمستر به انجام یک دوره تمرینی معطوف به عضلات بالاتنه پرداخته بود. 

برنامه تمرینی آرنولد شوارتزنگر

آرنولد شوارتزنگر در ویدئویی که اخیرا در یوتیوب منتشر شده است به پیشنهاد یک برنامه تمرینی برای تقویت عضلات شانه و بازو پرداخته است. آرنولد این تمرین را در «باشگاه طلایی» واقع در ساحل ونیز ایالت کالیفرنیا به انجام رسانده بود. آرنولد شوارتزنگر در خصوص برنامه تمرینی پیشنهادی خود برای تقویت عضلات بازو و شانه گفته است:

من این تمرین را هر روز صبح انجام می‌دهم. من هر روز صبح به همین باشگاه می‌آیم و در طی حدود نیم ساعت 25 الی 30 ست تمرینی را به انجام می‌رسانم. در ایام دورتر تمرینات شانه من شامل 30 ست بودند اما حالا به انجام 15 ست اکتفا می‌کنم.

تمرینات بازو

- حرکت جلو بازو لاری با دستگاه: ابتدا 1 ست 30 حرکتی، سپس 4 ست 10 الی 12 حرکتی - حرکت پشت بازو دیپ با دستگاه: ابتدا 1 ست 30 حرکتی، سپس 4 ست 10 الی 12 حرکتی

تمرینات شانه

- حرکت پرس سرشانه: 5 ست 10 الی 12 حرکتی - حرکت نشر از جانب با دستگاه: 5 ست 10 الی 12 حرکتی - حرکت فلای معکوس با دستگاه: 5 ست 10 الی 12 حرکتی 

توصیه‌های بلوط اتریشی در خصوص حفظ تداوم در تمرینات

آرنولد شوارتزنگر در ادامه این ویدئو راز موفقیت خود در دستیابی به ثبات تمرینی را نیز به اشتراک گذاشته است. او می‌گوید برای اینکه بتوانید تداوم تمرینات خود را حفظ کنید لازم است که آن را به هیچ وجه به تعویق نیندازید؛ همیشه صبح خود را با تمرین کردن آغاز کنید و انجام تمرین را به زمان‌های بعدی روز موکول نکنید:

تنها دلیلی که باعث می‌شود فرد در ابتدای روز راهی باشگاه نشود این است که او شروع به فکر کردن ‌کند. این اشتباهی‌ست که هرگز نباید مرتکب شد. باید بدانید که در تمرین کردن و به‌طور کلی در ورزش تنها این جسم شما نیست که درگیر است بلکه ذهتان نیز در همه‌چیز مشارکت فعال دارد. ذهن نیروی محرکه شماست و یک ذهنیت درست می‌تواند روز شما و زندگی شما را برایتان بسازد.
من در دهه هشتاد در شیپ بدنی بسیار مناسبی قرار داشتم و روزی دو ساعت تمرین می‌کردم. در آن دوران به تازگی یک جراحی قلب و جراحی‌های دیگر در نواحی شانه و زانو را پشت سر گذاشته بودم اما در عین حال ناگزیر بودم که با ادامه تمرینات وضع سلامتی‌ام را در شرایط مطلوب نگه دارم. بنابراین باید سبک‌تر از قبل تمرین می‌کردم و جزئیات تمریناتم را با شرایط جدیدم متعادل می‌ساختم.

او در ادامه گفته:

اگر می‌خواهید هر روز صبح به باشگاه بروید و یا تمرین دوچرخه‌سواری خود را پشت سر بگذارید، فقط انجامش دهید. وقتی از خواب بیدار شدید شروع به فکر کردن نکنید. شما تصمیمتان را از قبل گرفته‌اید و دیگر نیازی به تصمیم گرفتن ندارید. مهمترین چیز این است که فکر نکنید، بلکه تنها انجامش دهید.

آرنولد شوارتزنگر اخیرا به ارائه چهار توصیه مفید برای انجام تمرینات در شرایط پرمشغله پرداخته بود. آرنولد معتقد است که می‌توان عادت‌های خود را در جهت صحیح مدیریت کرد و به‌مرور به نوعی تربیت ذهنی نائل آمد. شوارتزنگر اخیرا همچنین به صحبت درباره مکمل‌ها و داروهای بهبود دهنده عملکرد نیز پرداخته بود و مخالفت خود را با استفاده بی‌رویه از این داروها ابراز نموده بود. برنامه تمرینی پیشنهادی آرنولد شوارتزنگر در این ویدئوی اخیر و همچنین توصیه‌های ارزشمند این اسطوره بدنسازی در خصوص حفظ تداوم در تمرینات می‌تواند کمک بزرگی برای کسانی باشد که سعی در ساخت یک بدن ایده‌آل برای خود دارند.

بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...