عزیزی خادم: در تمام حوزه ها فوتبال را به آرامش رساندیم/ آقایان از دل توطئه آمدند

شهاب الدین عزیزی خادم توضیحات مفصلی را راجع به در دوران ریاست خود و ماجراهای پس از برکناری از ریاست فدراسیون فوتبال مطرح کرد.
کدخبر (185966) | 06 خرداد 1402 | ساعت 13:34
0 95
عزیزی خادم: در تمام حوزه ها فوتبال را به آرامش رساندیم/ آقایان از دل توطئه آمدند
شهاب الدین عزیزی خادم توضیحات مفصلی را راجع به در دوران ریاست خود و ماجراهای پس از برکناری از ریاست فدراسیون فوتبال مطرح کرد.

به گزارش سرخ نیوز، شهاب عزیزی خادم درمورد آخرین وضعیت شکایت خود از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به دادگاه اظهار داشت:

مهم این است جواب خود را گرفتم و انتطار این جواب را هم داشتیم. عده‌ای خودشان را فراتر از قانون دیده و احساس گردن کلفتی می‌کنند، فدراسیون ما از دل مجمع، توسعه، قانونمندی آمده بود اما آقایان از دل توطئه آمدند. فهم ما از توسعه درست بود و فدراسیون ما نمایش لیاقت، صداقت، راستی، درستی، کارآمدی و پاکی بود اما نه دروغ‌های نمایشی.

وی افزود:

مردم ایران آگاه و فهمیده هستند. تشخیص می‌دهند و اظهر من الشمس است چه کسانی خدمت‌گذار راستین و واقعی هستند و چه کسانی بر مبنای دروغ و فریب اندر فریب هستند. نتایج تیم ملی ما همین را نشان می‌دهد. همه دیدند در تمام حوزه‌ها چه نتایج درخشانی در دوره ما اتفاق افتاد. فوتبالی که به یک بیغوله تبدیل شده بود اما سریع‌ترین صعود به جام جهانی را داشتیم، بدهی‌ها را دادیم، در تمام حوزه‌ها فوتبال را به آرامش رساندیم و پس از آرژانتین تیم ملی ایران بیشترین برد مستمر را در دنیا داشت و این مسائل سبب دلگرمی مردم و طنین انداز شدن نام ایران شده بود، تیم امید از زمان ما کار خود را شروع کرده، استعدادیابی کارش را به درستی آغاز کرده، فوتبال بانوان روی ریل رفته و تیم ملی بزرگسالان تاریخ‌شکن جلو می‌رفت اما با یک توطئه همه این دلخوشی‌ها را از مردم گرفتند.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال با اشاره به اقدامات این فدراسیون در دوره خودش در زمینه توسعه، تصریح کرد:

کار بزرگی که در این زمینه انجام دادیم و در روزهای آتی صحبت از افتتاح آن شده این بود که چهار زمین تمرین که یکی از آن‌ها هیبرید است در جزیره کیش احداث و این جزیره را به یک پایگاه فوتبالی برای کشور تبدیل کردیم. در حوزه دیپلماتیک قرارداد ۴ ساله منسجمی با قطری‌ها بستیم که همه تیم‌های ملی کشورمان می‌توانند با حضور در این کشور از اسکان و تغذیه رایگان بهره ببرند. تفاهم‌نامه کمپ اسپایر را بستیم. کارهای مربوط به ۳۲ هزار هکتار زمین را با حمید سجادی، وزیر ورزش جلو بردیم تا ایران به هاب منطقه تبدیل شود و اگر این ظلم اتفاق نمی‌افتاد، اکنون عملیات اجرایی اش شروع شده بود و کشورهای آسیای میانه نیز می‌توانستند از آن استفاده کنند.

عزیزی‌خادم ادامه داد:

تیم ملی بهترین شرایط رفاهی و امکانات را داشت، پاداش‌هایش داده شده و پروازهایش کاملا رایگان بود. فوتبال ایران وارد فار جدیدی شده بود اما آقایان وقتی دیدند فوتبال روی ریل آمده از روی حسادت، کینه‌توزی و توهین به مردم و تقابل با آن‌ها این کار را با فوتبالی که هر ایرانی‌ در تمام نقاط دنیا به آن افتخار می‌کردند، انجام دادند. این فوتبال را به سمت قهقرا بردند. صعود به جام جهانی و جام ملت‌ها حدود ۱۶ میلیون دلار به حساب فدراسیون آورد که البته این پول در فیفا و AFC است.  همه این مسائل در ابتدا به لطف الهی و سپس تلاش من و همکارانم صورت گرفت زیرا همه یادشان است قبل از آمدن ما تا حد بسیار زیادی شانس صعود حتی به جام ملت‌ها را نیز از دست داده بودیم. این کار جمعی را بنده و همکارانم انجام دادیم. پس از صعود به جام جهانی نیز حدود ۹۰ میلیارد تومان بلیت فروخته شده که اکنون در صورت‌های مالی فدراسیون لحاظ شده است. یعنی یک فدراسیون ورشکسته را که در قعر اعماق زمین رفته بود، جهانی کردیم. در یک فضای بین‌المللی قرار گرفت در شرایطی که نه امیدی بود و نه شانسی وجود داشت.
عزیزی خادم: در تمام حوزه ها فوتبال را به آرامش رساندیم/ آقایان از دل توطئه آمدند

وی خاطرنشان کرد:

دنیا دار مکافات است و هیچ چیز در این عالم گم نمی‌شود. دنیا آینه است. نمی‌توان توطئه، نفاق، دروغ و کینه کاشت و به جنگ درستی و صداقت رفت. مگر من چه کار کرده بودم؟ همین اعضای هیات رئیسه بابت صعود به جام جهانی حدود ۷۰۰ دلار پاداش گرفتند. چه اتفاقی می‌افتد که پس از رفتن من در این وضعیت اقتصادی ۲۰ هزار دلار می‌گیرند و خیلی هم ادعای گردن‌کلفتی دارند. الان هم بحث سکه‌ها مطرح شده است. این رفتار و عملکرد سبب یک انزجار عمومی در سطح جامعه شده. چرا این همه توهین، دروغ و تهمت به فدراسیونی که انضباط مالی درستی داشت و با صلابت، پاکی و صداقت کار می‌کرد، نسبت دادند. الان می‌بینید از آقایانی که روندشان ایجاد بدهی و تله بدهی است، چه چیزهایی بیرون می‌آید. آدم‌های ناکارآمد به جز زیان زدن و دروغ گفتن کاری بلد نیستند.

رئیس سابق فدراسیون عنوان کرد:

نمی‌شود با ظلم به جایی رسید که انتظار داشته باشید آنجا برایت ثمر بدهد. اطمینان دارم تک به تک این افراد در دادگاه عالی با جریمه‌ای سنگین و فراتر از آنچه فکر کنند، محاکمه خواهند شد زیرا کام مردم را تلخ کردند. همه مجانی در قطار فدراسیونی که ما ریلش را گذاشتیم نشستند و فوتبال راه خودش را پیدا کرده بود. چه ضرورتی داشت این فوتبال را بزنید و نابودش کنید.

عزیزی‌خادم با اشاره به پرونده ویلموتس، گفت:

ابعاد سنگین‌تر این فاجعه را در آینده نزدیک خواهید دید. تیم وکلای ما شامل رفیعی، وثوق احمدی و وکیل اسپانیایی که هر لحظه پولش را به یورو پرداخت می‌کردیم، یک سال پیگیر موضوع بودند‌ و توانستیم ۶/۵ میلیون یورو درخواست این مربی را به ۳/۵ میلیون یورو تقلیل بدهیم. این یک دست آورد بزرگ بود زیرا باید از حقوق مردم دفاع کنیم اما جدا از این مبلغ ملک فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس به دلیل بدهی به شستا در این پرونده گرو گرفته شده. الان آدم‌هایی که آجر به آجر ساختمان فدراسیون را به باد داده بودند، سبب شدند این ساختمان که در زمان محمد دادکان خریداری شده الان فدراسیون صاحبش نباشد. همین آدم‌ها اکنون مدعی هستند و منابع مالی و امکاناتی که ما آماده کرده بودیم بر باد دادند و بار دیگر فدراسیون را بدهکار کردند.

عزیزی‌خادم عنوان کرد:

اکنون شستا نامه زده و می‌خواهد اجاره بگیرد. در غیر این صورت باید ساختمان فدراسیون را تخلیه کنند. آوردن ویلموتس اشتباه و یک خطای استراتژیک بود‌‌. وقتی منابع مالی ندارید، به چه دلیل تعهد ایجاد می‌کنید؟ قیمت این ملک اکنون دست کم ۵_۴ برابر شده و اگر کارشناسی شود، ساختمان فدراسیون و ۳ دانگ ساختمان پرسپولیس بالای ۴۰۰_۳۰۰ میلیارد تومان قیمت دارند. چه کسی می‌خواهد آن‌ها را پس بگیرد؟ چرا چنین افرادی به خودشان اجازه بازگشت می‌دهند؟

وی اضافه کرد:

من هم اگر بخواهم شکایت کنم، یک سال و نیم در کمیته اخلاق به شکایتم رسیدگی نمی‌شود. پس از ۲ ماه از یک عزل غیرقانونی می آیند مایی که این همه خدمت کرده و درست کار کردیم، محروم می‌کنند. در شرایطی که سبک جدیدی ارائه دادیم. فوتبال ایران برای سایر سازمان‌ها، ارگان‌ها و حتی وزارت‌خانه‌ها مدل توسعه شده بود تا از آن الگوبرداری کنند. چه اتفاقی افتاد فوتبالی که حتی خاکسترش بر باد رفته بود، یک سال پس از حضور ما در تمام حوزه‌ها از لحاظ توسعه و نتیجه مشغول تبدیل شدن به بهترین آسیا بود؟ در این فوتبال حتی یک زمین تمرین نداشتیم اما در برابر غول‌های اقتصادی آسیا سربلند بودیم و نام ایران را بلندآوازه کردیم.
عزیزی خادم: در تمام حوزه ها فوتبال را به آرامش رساندیم/ آقایان از دل توطئه آمدند

رئیس سابق فدراسیون گفت:

برای پروژه ویلموتس با پول الان بالای ۶۰۰_۵۰۰ میلیارد هزینه شده و هنوز هم هیچ چیزش بسته نشده است. نمی‌دانم دستیاران این مربی در چه شرایطی هستند. سوال من این است آن افرادی که خودشان را به اسم مریضی و قلب درد آگاهانه محو کردند، چگونه بار دیگر سر و کله‌شان پیدا می‌شود؟ فوتبال را به یک کویر باطل تبدیل کرده بودند و تمام باورشان خیالی بود اما این فوتبال را گلستان کرده و ساختیم. فوتبالی که آسیا به آن افتخار کرده و اتحاد، غرور ملی و شور عمومی تولید کرده بود. با این وجود بار دیگر فوتبال را به یک کویر تبدیل کردند که فقط می‌توانند در آن باور خیالی داشته باشند. به عنوان یک ایرانی از دلسوزانی که کاری از دست‌شان برمی‌آید، می‌خواهم کاری بکنند. شاید بتوانند بروند و برای فدراسیون کانکس یا چادر بخرند! زیرا این‌ها هنوز گران نشده‌اند. شک نکنید به زودی این اتفاقات می‌افتد.

عزیزی‌خادم افزود:

این آقایان زمانی که یورو ۱۲ هزار تومان بود، از پتروشیمی فناوران برای پرداخت طلب ویلموتس ۲ میلیون یورو گرفتند. در زمان ما ۲۵ میلیارد تومان به شستا پرداخت شد اما قصور، سهل‌انگاری و قرارداد غلط فضا را به این شرکت داده تا به قیمت روز یورو، پولش را طلب کند. آقایان قراردادی با ویلموتس بستند که هیچ چارچوب و عرفی نداشت. او هم آمد و فوتبال ما را در نتیجه، منابع مالی و سرمایه اجتماعی نابود کرد‌. شستا که با ما کاری نداشت. آقایان سراغش رفتند. اگر دیدید نمی‌توانید تامین منابع مالی کنید مثل الان یک مربی مثل قلعه‌نویی را بالای سر تیم می‌گذاشتید. حتی می‌توانستید به این مربی بگویید پول نداریم و شک نکنید به خاطر نام ایران به تیم ملی می‌آمد نه اینکه سرمایه اجتماعی یک کشور را نابود کنید، یک مدت بروید و سپس با تسهیل شرایط بیایید و خودتان را منجی نشان بدهید. آخرش هم بدترین نتایج تاریخ را رقم بزنید.

وی تصریح کرد:

آرزو می‌کنم یک آجر از ساختمان فدراسیون نرود اما باید حق شرکت شستا که متعلق به مردم است هم داده شود. چندین بار در زمان وزارت سلطانی‌فر با مدیران شستا صحبت کردم. با شریعتمداری و عبدالملکی، وزرای سابق کار صحبت کردیم. بخشی از بدهی به شستا را پرداخت کرده و دنبال این بودیم بخش دوم را یا در قالب واگذاری تبلیغات یا با پرداخت 4-5 چک، پرداخت کنیم. پس از آن که ما رفتیم، فدراسیون 8-7 ماه با سرپرست و شرایط غیرقانونی و غیراخلاقی اداره شد. بخش مهمی از این قرارداد پیگیری نکردن بحث بود و شرایط سختی برای فوتبال پیش رو است. یکی از کارهای مهمی که سر ما به خاطر آن بلند است، تامین منابع است. در این مبحث نه تنها بدهی‌ها را دادیم بلکه تمام پاداش‌های بازیکنان به خاطر صعود به جام جهانی را پس از بازی با عراق که صعودمان قطعی شد، تسویه کردیم. حتی برخی بازیکنان که از جام جهانی 2018 روسیه، بابت پاداش طلب داشتند نزد من آمدند اما با وجود گران شدن دلار، همان پاداش را که حقشان بود، تسویه کردیم.

رئیس سابق فدراسیون با اعلام اقدامات خود برای احداث ساختمان جدید فدراسیون در مرکز ملی فوتبال، اظهار داشت:

اقدامات ابتدایی برای ساخت این ساختمان انجام دادیم و حتی به مرحله طراحی رایگان ماکت رسیدیم. تیم ایران مال این کار را انجام داده بود. اگر این اتفاقات رخ نمی‌داد، تاکنون عملیات اجرایی این ساختمان را هم مانند زمین‌های کیش شروع کرده بودیم. بدون اینکه هزینه کنیم، هرچند هزینه طراحی هم قابل توجه بود اما این طرح آماده شد تا ساختمانی 9 طبقه ساخته شود.
عزیزی‌خادم درخصوص وضعیت شکایت اخیرش و اینکه مهدی تاج مدعی شده این شکایت رد شده است، توضیح داد:
جواب خود را گرفتیم و منتظر همین هم بودیم. قضاوت با مردم است. او نقش سخنگو را بازی می‌کند اما وقتی کمیته اخلاق به شکایت من جواب نداد، به دادگاه رفتم. البته اگر رای به ضرر من یا هیات رئیسه باشد، می‌توانیم به تجدیدنظر برویم. ما هم با تیم حقوقی و وکلای خود مشورت خواهیم کرد. همین توقع را هم داشتم و به همین دلیل با توکل به خدا، جلو می‌رویم. باید دید وکلای ما چه تصمیمی می‌گیرند. به همان جوابی رسیدیم که منتظرش بودیم.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...