وقتی کانر مک گرگور حبیب نورماگومدوف را به یک فوق ستاره تبدیل کرد!

مبلرزه حبیب نورماگومدوف و کانر مک گرگور باعث شد تا هم ورزش ام ام ای و هم هر دو مبارز، در کانون توجه قرار بگیرند
کدخبر (184423) | 05 خرداد 1402 | ساعت 22:45
0 531
وقتی کانر مک گرگور حبیب نورماگومدوف را به یک فوق ستاره تبدیل کرد!
مبلرزه حبیب نورماگومدوف و کانر مک گرگور باعث شد تا هم ورزش ام ام ای و هم هر دو مبارز، در کانون توجه قرار بگیرند

به گزارش سرخ نیوز، حبیب نورماگومدوف یک روز قبل از مبارزه‌اش با کانر مک گرگور، پیش‌بینی جسورانه‌ای کرد و مدعی شد که کانر مک گرگور را در این مبارزه شکست خواهد داد. او به این وعده عمل کرد و مک گرگور را در بزرگترین مبارزه تاریخ ام ام ای شکست داد. این نبرد حماسی باعث شد تا هم ورزش ام ام ای و هم هر دو مبارز، در کانون توجه قرار بگیرند و پیروزی حبیب نورماگومدوف بر فوق ستاره آن روزهای UFC عاملی شد تا این مبارز داغستانی، جایگاه خودش را به‌عنوان یک فوق ستاره و چهره جدید در UFC تثبیت کند. در واقع در UFC 229 که در لندن برگزار شد، عواملی دست به دست یکدیگر دادند تا حبیب نورماگومدوف به‌عنوان یک فوق ستاره جدید در ورزش ام ام ای معرفی شود. نام حبیب نورماگومدوف پس از پیروزی بر کانر مک گرگور در این مبارزه، بر سر زبان‌ها افتاد و حالا دیگر مبارز ایرلندی تنها کسی نبود که در دنیای ام ام ای طرفداران زیادی داشت؛ بلکه حبیب هم به‌خاطر سبک و سیاق خاص خودش و اینکه بدون شکست مانده بود، طرفداران زیادی را در تمام دنیای پیدا کرده بود. با این حال، تبدیل شدن او به یک سوپراستار ورزش را می‌توان به عوامل مختلفی نسبت داد.

رکوردهای مبارزه حبیب نورماگومدوف با کانر مک گرگور

یکی از مهم‌ترین آن‌ها، رکوردشکنی این مبارزه از مقدار درآمد مالی بالای آن گرفته تا پوشش گسترده رسانه‌های جهانی بود. دلیل اصلی محبوبیت بسیار زیاد این مبارزه، دستاورد پیشگامانه آن به‌عنوان بزرگترین رویداد پرداخت به ازای بازدید در تاریخ ام ام ای بود. این امر منجر به حجم بی‌سابقه‌ای از پوشش رسانه‌ای و توجه عمومی از سراسر جهان شد. در این میان، نام حبیب نورماگومدوف به‌عنوان یکی از مبارزان این رویداد بزرگ بیشتر از گذشته شنیده شد و این اتفاق، او را به‌سوی قله‌های بلندتری در ورزش سوق داد.

مزایای پیروزی حبیب نورماگومدوف بر کانر مک گرگور

پیروزی خیره‌کننده حبیب بر مک گرگور در این مبارزه بزرگ، لحظه‌ای تعیین کننده در زندگی حرفه‌ای او بود و وی را به سطوح بی‌نظیری از شهرت و اعتبار رساند که کمتر مبارزی تاکنون به آن دست یافته است. پیروزی مبارز داغستانی بر مک گرگور، نه تنها موقعیت او را به‌عنوان یک مبارز ارتقا داد، بلکه بر ثروت خالص او نیز تأثیر مثبتی گذاشت. این در شرایطی بود که حبیب نورماگومدوف بیشترین دستمزد خود را از این رقابت به‌دست نیاورد. چند سال بعد، او از مبارزه با جاستین گیجی حدود 6 میلیون دلار درآمد داشت که این بالاترین دستمزد او در دوران حرفه‌ای مبارزاتش بود. با این حال، حبیب 2 میلیون دلار از مبارزه با مک گرگور به‌دست آورد که مشخصاً نسبت به درآمد او از مبارزه با گیجی، رقم قابل توجهی محسوب نمی‌شود. علاوه بر این شکست دادن کانر مک گرگور باعث شد او محبوبیت بیشتری پیدا کند و مبارزان بیشتری تمایل داشته باشند مقابل او قرار بگیرند؛ اتفاقی که باعث شد نورماگومدوف از نظر مالی به موفقیت‌های بیشتری برسد. با این وجود، حبیب در فروش مبارزات بعدی خود به همان میزان مبارزه تاریخی خود با مک گرگور با چالش‌هایی مواجه شد. پس از پیروزی او بر مبارز ایرلندی، شهرت حبیب نورماگومدوف به‌عنوان یک مبارز بزرگ توجه اسطوره بوکس، فلوید می ودر، را به خود جلب کرد. می ودر حتی تا آنجا پیش رفت که حبیب را به مبارزه دعوت کرد که همین مسأله، شهرت حبیب را بیش از پیش کرد. این فرصت بالقوه برای مبارزه با یکی از بزرگترین بوکسورهای تمام دوران، موقعیت حبیب را به‌عنوان یک فوق ستاره در دنیای ورزش‌های رزمی بیشتر تقویت کرد. بیشتر بخوانید  

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...