استقلال و ۶ ستاره ای که قراردادشان به پایان رسیده است

استقلال در حالی فصل را به پایان می‌رساند که حالا قرارداد ۶ بازیکن استقلال به پایان خود رسید و هر کدام از آن‌ها برای ادامه همکاری وضعیت متفاوتی دارند.
کدخبر (186405) | 07 خرداد 1402 | ساعت 11:24
0 123
استقلال و ۶ ستاره ای که قراردادشان به پایان رسیده است
استقلال در حالی فصل را به پایان می‌رساند که حالا قرارداد ۶ بازیکن استقلال به پایان خود رسید و هر کدام از آن‌ها برای ادامه همکاری وضعیت متفاوتی دارند.

به گزارش سرخ نیوز، درپایان فصل بیست و دوم، قرارداد ۶ بازیکن استقلال به پایان رسید. شاخص‌ترین نفرات این لیست مهدی قائدی و محمد محبی و عارف غلامی و حسین حسینی هستند. محمدحسین مرادمند و جعفر سلمانی هم دو بازیکن دیگری هستند که در پایان فصل بازیکن آزاد می‌شوند و می‌توانند برای فصل آینده تصمیم مدنظر خودشان را بگیرند. همین موضوع بهانه‌ای شد تا وضعیت و مسائل پیرامون تمدید قرارداد بازیکنان مذکور را مرور کنیم:
  • مهدی قائدی: با اینکه باشگاه استقلال پیش از این رسماً اعلام کرده بود به‌دنبال حفظ مهدی قائدی است اما به‌دلیل قرارداد ستاره آبی‌پوشان با شباب الاهلی امارات چند مسئله پیش روی وی قرار می‌گیرد.
«باشو» که با وضعیتی ناآماده از امارات به ایران بازگشت، حالا در اوج قرار گرفته و هیچ بعید نیست که باشگاه اماراتی بخواهد از بازیکن آماده خود بهتر استفاده کند. در بدترین حالت، اگر باشگاه اماراتی علاقه‌ای برای ادامه همکاری با وی نداشته باشد، حداقل خواسته آن‌ها، نفع مالی از این بازیکن است. با این اوصاف، قطعاً قیمت قائدی کم نیست و شاید از توان باشگاه‌های ایرانی خارج باشد. گزینه تمدید انتقال قرضی هم به‌دلیل قوانین جدید نقل و انتقالاتی لیگ ایران و ممنوعیت به‌کارگیری بازیکن لژیونر به شکل قرضی، عملاً این گزینه را منتفی کرده است. با این اوصاف، ادامه همکاری استقلال و مهدی قائدی سخت و دور از ذهن است؛ مگر با اتفاقات خاص. استقلال و ۶ ستاره ای که قراردادشان به پایان رسیده است
  • محمد محبی: محبی هم وضعیتی مشابه مهدی قائدی دارد. با این تفاوت که باشگاه پرتغالی از دست استقلالی‌ها شاکی است؛ چون باشگاه استقلال در توافق اول با باشگاه سانتاکلارا نتوانست به تعهدات خودش در قبال پرتغالی‌ها عمل کند و بعید به‌نظر می‌رسد که آن‌ها بار دیگر با آبی‌ها وارد مذاکره شده و در مورد انتقال محبی توافق کنند.
محبی یکی از بازیکنان تأثیرگذار فصل گذشته استقلال بود و توانست توانایی‌هایش را به‌خوبی در سطح اول فوتبال ایران به نمایش بگذارد. اما انگار به انتهای مسیر همکاری با آبی‌ها رسیده است و حتی شنیده می‌شود رقبای استقلال، به‌دنبال پرداخت رضایتنامه این بازیکن و جذب محبی هستند. استقلال و ۶ ستاره ای که قراردادشان به پایان رسیده است
  • عارف غلامی: غلامی یکی از نفراتی است که بابت مسائل مالی طی فصل گلایه‌مند بود و دیگر در استقلال جز بازیکنان باتجربه محسوب می‌شود.
اگر فرض کنیم که مربی بعدی، خواهان حفظ این بازیکن است، باید دید مدیران استقلال توان جلب رضایت او برای تمدید قرارداد را دارند. بعید است که او با قیمت‌های پایین یا پیش‌پرداخت اندک، پای قراردادش را امضا کند. اگر چه او بارها سعی کرده رضایت هواداران استقلال را کسب کند اما یکی از نفراتی است که با مدیران استقلال در طی فصل چالش زیادی داشت.
  • سیدحسین حسینی: کاپیتان فصل جاری استقلال که سابقه حضور در جام جهانی هم در کارنامه‌اش ثبت شده، قطعاً حالا توقع مبلغ دریافتی بیشتری خواهد داشت.
بازی مقابل انگلیس و بازی مقابل ولز، عیار تجربه این بازیکن را بالا برد. طبیعتاً این بازیکن علاقه‌مند است با استقلال ادامه همکاری بدهد. باید دید استقلال تمدید قرارداد با این بازیکن را دارد؟ استقلال و ۶ ستاره ای که قراردادشان به پایان رسیده است
  • محمدحسین مرادمند: این بازیکن، فصل گذشته بیشتر نیمکت‌نشین زوج غلامی و سیلوا بود در چند مسابقه هم به‌دلیل مصدومیت، نتوانست حضور پیدا کند.
اگر مربی بعدی هم تمایل داشته باشد که وی را حفظ کند، بعید است که مرادمند به ترکیب اصلی برسد. به هر حال، این مدافع باید قبول کند که در حد مدافع نیمکت‌نشین توقع دریافتی داشته باشد. در غیر این صورت، می‌تواند به‌دنبال پیشنهادات دیگر برود. استقلال و ۶ ستاره ای که قراردادشان به پایان رسیده است
  • جعفر سلمانی: سلمانی در دو فصل اخیر، رضایت فرهاد مجیدی و ریکاردو ساپینتو را در استقلال کسب کرد و رقابت خوبی با ابوالفضل جلالی داشته و هربار توانسته وی را نیمکت‌نشین کند.
بازیکن کم‌حاشیه استقلال، خوشایند هر مربی است و در بخش فنی هم تلاش زیادی دارد. بدون حاشیه بودن سلمانی باعث شده جزو معدود بازیکنان ترکیب اصلی استقلال باشد که درصد دریافتی پایینی دارند. سلمانی می‌داند با نمایش خوب در استقلال می‌تواند شانس بازگشت دوباره به تیم ملی ایران را داشته باشد، به شرط آنکه دقت پاس و شوت‌های خود را افزایش بدهد. ساپینتو برای فصل بعد حساب زیادی روی حفظ شاکله اصلی تیمش باز کرده و باید دید از بین این ۶ بازیکن، که حداقل چندتن از آن‌ها جزو ستاره‌های کلیدی تیمش هستند، چند نفر باز هم با پیراهن آبی استقلال به میدان می‌روند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...