سرنوشت دربی را این دو بازیکن رقم می زنند

کدخبر (186444) | 07 خرداد 1402 | ساعت 13:03
0 59
سرنوشت دربی را این دو بازیکن رقم می زنند
سرخابی ها روی هم رفته در این فصل ۲۴ بار صاحب ضربه پنالتی شدند که ۲۰ تای آن را به گل تبدیل کرده اند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، پرسپولیس و استقلال در حالی برای سومین بار طی سه سال اخیر در جام حذفی به مصاف هم می روند که در دربی های قبلی، تلاش دو تیم پس از ۱۲۰ به نتیجه نرسید و در ضربات پنالتی تکلیف تیم صعود کننده مشخص شد. در فصل ۹۹-۹۸ جدال دو تیم بدون گل خاتمه یافت و آبی پوشان پایتخت در ضربات پنالتی موفق شدند حریف را شکست دهند و به فینال برسند. یک فصل بعد پرسپولیس و استقلال در نیمه نهایی با هم رو به رو شدند که این بار شاهد یک بازی تماشایی و پرگل از دو تیم بودیم که حاصل آن ۴ گل بود. البته این بار هم سرخابی ها در جریان بازی حریف هم نشدند و استقلالی ها در ضربات پنالتی موفق شدند صعود خود را رقم بزنند.

۲۴ پنالتی سهم سرخابی ها

از جایی که هر دو تیم برای دربی پیش رو انگیزه زیادی دارند و به دنبال کسب قهرمانی در جام حذفی هستند په نظر می رسد باید شاهد فوتبال تهاجمی از دو تیم باشیم و شاید این بار بازیکنان به جای آخر مسابقه در جریان آن رو به روی گلرهای حریف قرار بگیرند.

 پرسپولیس و استقلال در این فصل به سبب داشتن بازیکنان تکنیکی و سرعتی در ترکیب خود پنالتی های زیادی را در طول فصل از حریفان خود چه در لیگ برتر و چه در جام حذفی گرفتند و تا حدودی زیادی در گل کردن آن موفق بودند. به طوری که روی هم رفته ۲۴ بار برای سرخابی ها پنالتی اعلام شد که سهم هر تیم ۱۲ ضربه بود.

فرصت سوزی ستاره ها

در این فصل، بازیکنان پرسپولیس دو پنالتی از دست دادند. اولی را مهدی ترابی در جریان بازی رفت با تراکتور از دست داد و دومی را میلاد سرلک مقابل ون پارس اصفهان در یک شانزدهم نهایی جام حذفی. استقلالی های نیز در جریان دو پنالتی را از دست دادند تا بر سر گل نکردن توپ ها هم با رقیب رقابت تنگاتنگی را داشته باشند! مهدی قایدی یک پنالتی را در دور برگشت مقابل نفت مسجد سلیمان از دست داد و دیگر بازیکن بوشهری آبی ها یعنی محمد محبی نیز یک ضربه را برابر پارس جنوبی جم در جام حذفی. 

مصدومیت یامگا و سرگیجه استقلال

اما بد نیست بدانید در این فصل ۳ بازیکن پنالتی های پرسپولیس را زدند. در ابتدای فصل یورگن لوکادیا پشت ضربات می ایستاد که دو بار توانست آن را به گل تبدیل کند. پس از جدایی این مهاجم گولسیانی پنالتی زن اول شد و تا به اینجا ۸ ضربه را برای تیمش گل کرده است. مهدی ترابی هم دو بار تا به اینجای فصل از روی نقطه پنالتی گل زده است. در تیم استقلال اما تعدد نفراتی که پنالتی زدند بیشتر بوده و تاکنون ۶ بازیکن پشت ضربات پنالتی ایستاده اند. اولین پنالتی فصل آبی ها در لیگ بیست و دوم را مهدی پور نواخت، اما در ۶ دیدار بعدی کوین یامگا همچون فصل قبل مانور زدن ضربات شد و توانست همه توپ های خود را به گل تبدیل کند. اما یک مصدومیت غیرمنتظره در جریان دربی باعث شد تا او فصل را از دست دهد و استقلال هم بهترین پنالتی زن خود را. 

پنالتی زن های دربی مشخص شدند

ظاهراً اما ساپینتو پس از این اتفاق هنوز نتوانسته است به بازیکنی اعتماد کند، چرا که در هفته های اخیر هر بار یک بازیکن پشت ضربه ایستاده است.به طوری در دو بازی قایدی، در دو بازی محبی و در یک بازی پیمان بابایی و حسین حسینی پشت ضربات پنالتی ایستادند. همانطور  که گفته شد، دو بازیکن بوشهری استقلال یکی از ضربات خود را از دست دادند. با این تفاسیر می‌توان گفت در صورتی که در جریان دربی پنالتی اتفاق بیفتد گیورگی گولسیانی پنالتی زن اول سرخپوشان پایتخت بود و احتمال می رود که در سوی مقابل ساپینتو روی مهدی قایدی به عنوان پنالتی زن نخست نظر داشته باشد. ترابی و محبی آلترناتیوهای این دو بازیکن خواهند بود.

 البته یامگا نیز روز گذشته با بازیکنان استقلال به تمرین پرداخت تا به حضور خود در فینال حذفی قوت بخشیده باشد، اما از جایی که این بازیکن فرانسوی به تازگی مصدومیت را پشت سرگذاشته بعید است سرمربی استقلال در چنین دیدار سنگینی استفاده کند. در ادامه مروری خواهیم داشت به همه پنالتی های سرخابی ها تا به اینجای فصل:

پنالتی های پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی:

هفته ششم: نفت آبادان ۱ - پرسپولیس ۲ (یورگن لوکادیا) هفته نهم: پرسپولیس ۱ - مس رفسنجان ۰ (یورگن لوکادیا) هفته پانزدهم: پرسپولیس ۵ - نساجی ۱ (گیورگی گولسیانی) هفته بیست و چهارم: مس رفسنجان ۰ - پرسپولیس ۱ (گیورگی گولسیانی) هفته بیست و ششم: مس کرمان ۱ - پرسپولیس ۳ (گیورگی گولسیانی ×۲) هفته بیست و هشتم: پیکان ۰ - پرسپولیس ۱ (مهدی ترابی)

 جام حذفی: یک شانزدهم: پرسپولیس ۲ - ون پارس ۲ (گیورگی گولسیانی) یک هشتم: سپاهان ۲ - پرسپولیس ۴ (گیورگی گولسیانی ×۲) یک چهارم: پرسپولیس ۲ - گل گهر ۱ (مهدی ترابی) نیمه نهایی: هوادار ۱ - پرسپولیس۳ (گیورگی گولسیانی)

پنالتی‌های استقلال در لیگ برتر و جام حذفی:

هفته دوم: ملوان ۱ - استقلال ۳ (مهدی مهدی‌پور) هفته ششم: استقلال ۳ - نساجی ۱ (کوین یامگا) هفته هفتم: گل گهر ۱ - استقلال ۲ (کوین یامگا) هفته سیزدهم: نفت آبادان ۰ - استقلال ۱ (کوین یامگا) هفته بیست و دوم: استقلال ۲ - گل گهر ۱ (کوین یامگا)

 هفته بیست و چهارم: استقلال ۲ - ذوب آهن ۰ (کوین یامگا) هفته بیست و ششم: استقلال ۶ - هوادار ۱ (محمد محبی و حسین حسینی) هفته بیست و هشتم: استقلال ۱ - نفت آبادان ۱ (پیمان بابایی) هفته سی ام: استقلال ۷ - تراکتور ۱ (مهدی قایدی) جام حذفی: یک شانزدهم: استقلال ۲ - تراکتور ۱ (کوین یامگا ×۲)

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...