بزرگترین قهرمانان تاریخ WWE؛ از جان سینا تا رومن رینز

در طول تاریخ نام‌ های بزرگی همچون هالک هوگان، استیو آستین، دواین جانسون، رومن رینز، برت هارت و... توانسته‌ اند در مسابقات کشتی کج به عنوان قهرمانی دست یابند.
کدخبر (187648) | 10 خرداد 1402 | ساعت 15:59
0 1819
بزرگترین قهرمانان تاریخ WWE؛ از جان سینا تا رومن رینز
در طول تاریخ نام‌ های بزرگی همچون هالک هوگان، استیو آستین، دواین جانسون، رومن رینز، برت هارت و... توانسته‌ اند در مسابقات کشتی کج به عنوان قهرمانی دست یابند.

به گزارش سرخ نیوز، WWE معتبرترین مسابقات حرفه‌ای در دنیای کشتی کج است و همواره محل حضور بزرگترین ستارگان این عرصه بوده است. در طول تاریخ نام‌های بزرگی همچون هالک هوگان، استیو آستین، دواین جانسون، رومن رینز، برت هارت و... توانسته‌اند در این مسابقات به عنوان قهرمانی دست یابند. در طی سال‌های اخیر نیز کشتی‌گیران چون جان سینا، رومن رینز و براک لزنر توانسته‌اند کمربند قهرمان دبلیودبلیوئی را به کمر ببندند. بیایید نگاهی به بزرگترین قهرمانان WWE در طول تاریخ بیندازیم. این لیست هم صاحبان کمربند دبلیودبلیوئی و هم صاحبان کمربند یونیورسال را شامل می‌شود.

هالک هوگان - 6 عنوان قهرمانی

هالک هوگان یکی از بزرگترین اسطوره‌های تاریخ کشتی کج است و در طی دوران حرفه‌ای درخشان خود توانست شش بار قهرمان WWE شود. نخستین قهرمانی هوگان با سایر قهرمانی‌هایش متمایز است. او در اواسط دهه هشتاد میلادی توانست کمربند را برای 1474 روز در چنگ خود حفظ کند. در آن دوران کشتی کج به‌تازگی در سطح گسترده وارد فرهنگ عمومی مردم آمریکا شده بود و نام WWE به‌نوعی با نام هالک هوگان گره خورده بود. بی شک بدون درخشش‌های هوگان این مسابقات اکنون از جایگاه فعلی خود برخوردار نبود. البته سلطنت طولانی هالک هوگان بر دبلیودبلیوئی با چالش‌های فراوانی نیز همراه بود. از یوکوزونا و برت هارت گرفته تا آندرتیکر، کشتی‌گیران بزرگی در طول این مدت تلاش کردند کمربند قهرمانی را از او بربایند. بی‌تردید مبارزات هالک هوگان از جایگاهی ویژه در تاریخ WWE برخوردار هستند و کسی بدون نام بردن از او نمی‌تواند از این مسابقات و قهرمانان آن سخن بگوید.

بزرگترین قهرمانان تاریخ WWE؛ از جان سینا تا رومن رینزجان سینا - 13 عنوان قهرمانی

جان سینا نیز همانند هالک هوگان یکی از چهره‌های فراموش‌نشدنی و اثرگذار در تاریخ WWE است. سینا در طی دوران حرفه‌ای خود به 16 قهرمانی مختلف در کشتی کج دست یافت که طولانی‌ترین آنها 380 روز به‌طول انجامید. در واقع سینا با 13 عنوان قهرمانی در WWE از این نظر در میان تمام ستارگان تاریخ کشتی کج رکورددار است. رندی اورتن نزدیک‌ترین رقیب جان سینا است که 10 عنوان قهرمانی WWE را در کارنامه می‌بیند. بنابراین باید گفت که رکورد سینا احتمالا تا مدت‌های مدید شکسته نخواهد شد. جان سینا رقم‌زننده شماری از خاص‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین لحظات در تاریخ کشتی کج است. نخستین قهرمانی او در رسلمنیا در دوره بیست‌ویکم این رویداد حاصل شد. یکی از خاطره‌انگیزترین مبارزات سینا مبارزه او با راک در رسلمنیا 29 بود. درگیری‌های ادامه‌دار او با اورتون و اج نیز از دیگر نقاط عطف کارنامه حرفه‌ای جان سینا بودند. بسیاری از طرفداران کشتی کج معتقدند که جان سینا بزرگترین ستاره نسل خود است. تاثیری که سینا بر تاریخ WWE گذاشت هرگز از یاد هیچکدام از طرفداران این حوزه زدوده نخواهد شد.

ترسناک‌ترین لحظه جان سینا در WWE / بدترین تجربه قهرمان چه بود؟برونو سامارتینو - 2 عنوان قهرمانی

برونو سامارتینو را شاید بتوان بزرگترین قهرمان تاریخ WWE دانست. تنها به یاد بیاورید که دومین قهرمانی او در این مسابقات 2803 روز به‌طول انجامید. سامارتینو کمربند قهرمانی خود را برای حدود یک دهه حفظ نمود. این رکوردی‌ست که احتمالا هرگز شکسته نخواهد شد. سامارتینو علاوه بر این سابقه یک سلطنت هزار روزه‌ی دیگر بر کشتی کج را نیز در کارنامه خود می‌بیند. مبارزه برونو سامارتینو با ایوان کولوف در سال 1971 تا همیشه یکی از بزرگترین و به‌یادماندنی‌ترین مبارزات تاریخ کشتی کج باقی خواهد ماند. سامارتینو کسی بود که مختصات WWE را شکل داد و به این مسابقات اعتبار بخشید. او صاحب یکی از خاص‌ترین رکوردها در تاریخ این رشته ورزشی است. 2803 روز شکست ناپذیری!

بزرگترین قهرمانان تاریخ WWE؛ از جان سینا تا رومن رینزرندی سوج - 2 عنوان قهرمانی

رندی سوج یکی از ستارگان عصر هالک هوگان بود و مسیر او برای دستیابی به عنوان قهرمانی در WWE یکی از جذاب‌ترین خطوط داستانی در تاریخ این مسابقات را شکل داد. مبارزه سوج با تد دیبیاسی که به نخستین قهرمانی او منجر شد هنوز هم به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین مبارزات تاریخ این ورزش به یاد آورده می‌شود. سوج توانست کمربند خود را برای یک سال نیز حفظ نماید. دیگر نقطه عطف کارنامه حرفه‌ای رندی سوج مبارزه او با هالک هوگان در رسلمنیا 5 بود. سوج با وجود اینکه به‌شدت دچار مصدومیت بود و ابرویش نیز عفونت کرده بود اما هرطور که شده بر روی رینگ در برابر هوگان بزرگ قرار گرفت و در نهایت نیز متحمل شکست شد. رندی سوج چند سال بعد و با شکست دادن ریک فلر در رسلمنیا 8 توانست یک بار دیگر به عنوان قهرمانی دست یابد. مبارزات سوج از جمله جذاب‌ترین مبارزات تاریخ کشتی کج از حیث جزئیات داستانی بودند.

بزرگترین قهرمانان تاریخ WWE؛ از جان سینا تا رومن رینزسی ام پانک - 2 عنوان قهرمانی

شاید خاطره‌انگیزترین مبارزه دوران حرفه‌ای سی ام پانک جدال او با جان سینا در سال 2011 باشد. مبارزه‌ای که با پیروزی پانک به پایان رسید. پانک برای مدت 434 روز کمربند قهرمانی WWE را در اختیار داشت. او در طول این مدت توانست نام‌های بزرگی همچون دولف زیگلر، میز و دل ریو را شکست دهد. اما جذاب‌ترین مبارزه دفاع از کمربند پانک در رسلمنیا 28 و در برابر کریس جریکو رقم خورد. دیگر رقابت جذاب دوران حرفه‌ای سی ام پانک رقابت او با دنیل برایان بود که به برگزاری چندین مبارزه میان دو ستاره منجر شد. پانک همچنین سابقه دو مبارزه برابر دواین جانسون را نیز در کارنامه خود می‌بیند. سی ام پانک در نهایت و به‌شکل غیر منتظره‌ای همکاری خود با WWE را پایان داد. سلطنت طولانی‌مدت او بر این مسابقات پر از لحظات جذاب و شگفت‌انگیز بود که تا مدت‌ها در اذهان دوستداران کشتی کج باقی خواهد ماند.

بزرگترین قهرمانان تاریخ WWE؛ از جان سینا تا رومن رینزباب بکلاند - 2 عنوان قهرمانی

باب بکلاند نیز همچون برونو سامارتینو به‌واسطه‌ی دوران سلطنت طولانی‌مدتش بر دنیای کشتی کج شایسته‌ی حضور در این لیست است. بکلاند توانست کمربند قهرمانی را برای مدت 2135 روز در اختیار خود نگه دارد. او در طول این مدت که فاصله‌ی اواخر دهه هفتاد تا اوایل دهه هشتاد میلادی را شامل می‌شد برای دفاع از کمربند خود در برابر چندین نام بزرگ نظیر بیلی گراهام، باب اورتون و جیمی اسنوکا قرار گرفت. مبارزه او برابر هارلی ریس نیز از دیگر مبارزات مشهور بکلاند بود. نیک باک وینکل و نیک فلر دیگر ستارگان نامداری بودند که بکلاند در برابر آنها قرار گرفت. او همچنین سابقه دو مبارزه برابر آنتونیو اینوکی را نیز در کارنامه خود می‌بیند. اگرچه دومین قهرمانی باب بکلاند به اندازه قهرمانی اولش طولانی و درخشان نبود اما با این حال از جایگاه ویژه‌ای در تاریخ WWE برخوردار است. بیشتر به‌واسطه‌ی مبارزه مشهور او برابر دایزل در سال 1994. مبارزه‌ای که دایزل در ثانیه‌ی هشتم آن به پیروزی رسید و توانست کمربند بکلاند را مال خود کند.

بزرگترین قهرمانان تاریخ WWE؛ از جان سینا تا رومن رینزپدرو مورالس - 2 عنوان قهرمانی

پدرو مورالس یکی از معدود ستارگان تاریخ کشتی کج است که توانسته کمربند قهرمانی WWE را برای مدت بیش از هزار روز حفظ کند. مورالس در سال 1971 و با پیروزی برابر ایوان کولوف توانست این کمربند را مال خود کند و سرانجام در سال 1973 آن را به استن استاسیاک واگذار کرد. پدرو مورالس در طی این دوران توانست نام‌های بزرگی همچون فردی بلاسی، ارنی لاد و جورج استیل را شکست دهد. مورالس همچنین سابقه یک مبارزه بزرگ برابر برونو سامارتینو را نیز در کارنامه خود می‌بیند. مبارزه‌ای که از آن به‌عنوان یکی از بهترین مبارزات قرن یاد می‌شود.

براک لزنر - 7 عنوان قهرمانی

براک لزنر، دارنده هفت عنوان قهرمانی WWE کارنامه حرفه‌ای درخشانی را از خود در کشتی کج برجای گذاشت. نخستین قهرمانی لزنر درحالی برای او حاصل شد که تنها 25 سال داشت. لزنر تنها 126 روز پس از ورود به سطح حرفه‌ای توانست با شکست دادن راک در سامر اسلم 2002 کمربند قهرمانی دبلیودبلیوئی را مال خود کند. حالا او صاحب جایگاه یکی از بزرگترین ستارگان تاریخ این عرصه است. براک لزنر در طی سال‌های بعد نیز توانست چندین قهرمانی دیگر را هم بر سیاهه‌ی افتخارات خود اضافه کند. او از سال 2019 به این‌سو 3 بار قهرمان WWE شده است. طولانی‌ترین دوران سلطنت لزنر بر دبلیودبلیوئی 504 روز به‌طول انجامیده است.

رومن رینز - 6 عنوان قهرمانی

رومن رینز حالا مدت‌هاست که صاحب هر دو کمربند دبلیودبلیوئی و یونیورسال است. او کمربند یونیورسال را در سال 2020 کسب کرد و سپس در سال 2022 و در رسلمنیا 38 با شکست براک لزنر توانست کمربند WWE را نیز مال خود کند. رینز از آن زمان هر دو کمربند را حفظ نموده و آنقدر خوب عمل کرده که WWE مجبور شده کمربندی دیگر طراحی کند تا مبارزان جوانتر نیز شانس قهرمانی داشته باشند. رومن رینز یکی از ارکان موفقیت بلادلاین در طی سال‌های اخیر بوده است. او در طی این دوران سیاهه‌ی عریض و طویلی از بزرگترین ستارگان کشتی کج را شکست داده است. نام‌هایی چون جان سینا، اج، دنیل برایان، کوین اونز، کودی رودز و... بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...