خطرناک اما بی سر و صدا / 5 مبارز UFC که قطعا در آینده نام آن‌ها را خواهید شنید!

درکنار تمام قهرمانان دسته‌های وزنی UFC اما اسطوره‌های دیگری نیز در آینده‌ای نزدیک خواهند درخشید که به آنان اشاره می‌کنیم.
کدخبر (188675) | 12 خرداد 1402 | ساعت 16:10
0 137
خطرناک اما بی سر و صدا / 5 مبارز UFC که قطعا در آینده نام آن‌ها را خواهید شنید!
درکنار تمام قهرمانان دسته‌های وزنی UFC اما اسطوره‌های دیگری نیز در آینده‌ای نزدیک خواهند درخشید که به آنان اشاره می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، تقریباً در تمام دسته‌های وزنی UFC، مبارزانی وجود دارند که به اندازه‌ای باید و شاید به آن‌ها توجه نمی‌شود. درست است که هم‌اکنون توجه زیادی به آن‌ها نمی‌شود اما قطعاً در آینده به موفقیت‌های بزرگی در دسته وزنی خود دست پیدا خواهند کرد. در گذشته، شاید تعداد بسیار اندکی از طرفداران هنرهای رزمی ترکیبی لئون ادواردز را می‌شناختند؛ مبارزی که هم‌اکنون قهرمان دسته ولترویت است. دنیا تنها زمانی متوجه حضور پرقدرت ادواردز شد که او کامارو عثمان را به خوابی عمیق فرو برد. خطرناک اما بی سر و صدا / 5 مبارزی که قطعا در آینده نام آن ها را خواهید شنید! تنها کسانی استعدادهای خاموش UFC را می‌شناسند که مبارزات آن را تقریباً به طور کامل دنبال می‌کنند؛ استعدادهایی که می‌توانند در آینده به قهرمانی دست پیدا کنند. حتی بعضی از آن‌ها آنقدر قدرت دارند که به احتمال زیاد بتوانند قهرمانی خود را برای مدتی طولانی حفظ کنند. در این مقاله، پنج مبارز خطرناک و رو به رشد UFC را با یکدیگر بررسی می‌کنیم:

  1. تاتسورو تایرا – دسته مگس وزن
دسته مگس وزن جزو دسته‌هایی است که در گذشته حرف و حدیث‌های زیادی در رابطه با آن مطرح می‌شد؛ از عملکرد نامناسب مبارزان این دسته تا حتی مشخص نبودن آینده آن. با این حال، هم‌اکنون مبارزان نامداری در این دسته مبارزه می‌کنند و جذابیت آن بیش از پیش افزایش پیدا کرده است. دشمنی بین براندون مورنو و دیویسون فیگوردو به این دسته انرژی بخشیده و آینده این دسته با توجه حضور ستاره‌های رو به رشدی چون مانل کاپه و محمد موکائف، بسیار روشن به‌نظر می‌رسد. تاتسورو تایرا مبارزی ژاپنی است که بی‌سروصدا در حال شکست دادن حریفان خود است. تایرا تاکنون در هیچ یک از مبارزاتش شکست نخورده و آینده‌دارترین مبارز ژاپنی UFC به حساب می‌آید. تایرا که هم‌اکنون فقط 23 سال دارد در 13 مبارزه پیروز شده و هیچ شکستی را تجربه نکرده است. او در 3 مبارزه حریف خود را ناک اوت و در 7 مبارزه حریف خود را سابمیشن کرده و در UFC نیز به 3 پیروزی دست پیدا کرده است. با این حال، موانع زیادی بر سر راه تایرا قرار دارد که از آن‌ها می‌توان به تسلط نداشتن او به زبان انگلیسی اشاره کرد. او هم‌اکنون در حال یادگیری زبان انگلیسی است اما به هرحال در فضای مجازی، با زبان مادری خود صحبت می‌کند. تایرا بدن خوبی دارد و یکی از بااستعدادترین مبارزان دسته مگس وزن به حساب می‌آید. توانایی‌های او فراتر از سن اوست و قطعاً در آینده نیز پیشرفت خواهد کرد. او باید چند هفته دیگر با کلیدسون رودریگز مبارزه کند. خطرناک اما بی سر و صدا / 5 مبارزی که قطعا در آینده نام آن ها را خواهید شنید!
  1. موسی اولویف – دسته پروزن
دسته پروزن، پر از مبارزانی است که برای قهرمانی تلاش می‌کنند و به‌دنبال موفقیت‌های بیشتر هستند. از چهره‌های با استعداد این دسته می‌توان به موسی اولویف روسی اشاره کرد که تاکنون در هیچ یک از مبارزاتش طعم شکست را نچشیده است. موسی اولویف تهدیدی بزرگ برای سایر مبارزان این دسته به‌شمار می‌آید اما ضعف‌های او در تمام کردن کار حریف، محبوبیتش را کاهش داده است. او تاکنون در UFC به هفت پیروزی بدون شکست دست پیدا کرده اما در هیچ یک از آن‌ها نتوانسته کار حریف خود را به‌طور کامل تمام کند و او را ناک اوت کند. اولویف در مجموع به هفده پیروزی دست پیدا کرده که هفت پیروزی او در UFC بوده است. به هر حال، در صورتی که این مبارز به دنبال مبارزه‌های بزرگ‌تر است، باید بتواند تواناییگهای خود را در این زمینه بیشتر کند. مبارزه با اولویف روسی برای هر کسی سخت خواهد بود. با این حال، او باید عملکردی را از خود نشان دهد که طرفداران را به وجد بیاورد و توجه طرفداران و مبارزان دیگر را به خود جلب کند. خطرناک اما بی سر و صدا / 5 مبارزی که قطعا در آینده نام آن ها را خواهید شنید!
  1. آرمان ساروکیان – دسته سبک وزن
به جرأت می‌توان گفت که دست سبک وزن UFC، رقابتی‌ترین دسته وزنی این مجموعه به‌حساب می‌آید. در این دسته هر چیزی ممکن است و هر مبارزی با هر رتبه‌ای در این دسته می‌تواند حتی گاهاً مبارزان بزرگ این دسته را شکست دهد. آرمان سارویکان هم‌اکنون در دسته سبک وزن در رتبه هشتم قرار دارد و از پتانسیل فوق‌العاده بالایی برخوردار است. چیزی باقی نمانده تا این مبارز قدرتمند برای قهرمانی در این دسته مبارزه کند. خطرناک اما بی سر و صدا / 5 مبارزی که قطعا در آینده نام آن ها را خواهید شنید! زمانی که آرمان ساروکیان تنها 22 سال داشت، برای اولین در UFC حضور پیدا کرد و مقابل اسلام ماخاچف شاگرد حبیب نورماگومدوف مبارزه کرد. مبارزه آن‌ها بسیار تنگاتنگ بود و ساروکیان در نهایت با تصمیم داوران از ماخاچف شکست خورد و مبارزه آن‌ها به‌عنوان بهترین مبارزه آن رویداد در نظر گرفته شد. با این حال، ساروکیان پس از این به پنج پیروزی پیاپی دست پیدا کرد و بین 15 مبارز برتر دسته سبک وزن قرار گرفت. او سپس از متئوژ گامروت با تصمیم داوران شکست خورد؛ تصمیمی که به عقیده بسیار از طرفداران MMA اصلاً درست نبود. سارویکان هم‌اکنون 26 سال دارد و به‌دنبال حریف مناسب می‌گردد. او در مبارزه بعدی باید با جواکیم سیلوا مبارزه کند اما حتی پیروزی در این مبارزه نیز به او کمک زیادی نخواهد کرد؛ چراکه سیلوا محبوبیت خاصی در UFC ندارد و حتی رتبه‌ای هم در این دسته ندارد. این مبارزه تنها در یک صورت به او کمک خواهد کرد و آن این است که او بتواند به زیبایی کار حریف خود را تمام کند. به نظر می‌رسد که ساروکیان نیز باید همان مسیری را طی کند که مبارزانی چون لئون ادواردز، بلال محمد و بنیل داریوش طی کردند و با هرکسی که UFC برای آن‌ها در نظر می‌گیرد، مبارزه کند و در تمام آن‌ها پیروز شود تا بالاخره بتواند برای رسیدن به قهرمانی مبارزه کند. خطرناک اما بی سر و صدا / 5 مبارزی که قطعا در آینده نام آن ها را خواهید شنید!
  1. جالیتون آلمیدا – دسته سنگین وزن
دسته سنگین وزن همواره استعدادهای جدید و پرقدرتی را به دنیای هنرهای رزمی معرفی کرده است. جان جونز، سرجی پاولوویچ، تام آسپینال، سیریل گین و کورتیس بلیدز همه جزو مبارزان محبوب و پرطرفدار دسته سنگین وزن به حساب می‌آیند. جالیتون آلمیدا جزو مبارزانی است که قطعاً می‌تواند اوقات سختی را برای تمام نام‌های بالا رقم بزند. او کار تمام 14 حریف پیشین خود را تنها در دو راند تمام کرده است. خطرناک اما بی سر و صدا / 5 مبارزی که قطعا در آینده نام آن ها را خواهید شنید! جالیتون آلمیدا کار خود را اولین بار در دسته نیمه سنگین وزن آغاز کرد و به دو پیروزی در این دسته دست پیدا کرد و سپس به دسته سنگین وزن منتقل شد. او از آن زمان تاکنون چهار بار دیگر در UFC مبارزه کرده و همه را با پیروزی پشت سر گذاشته است. آلمیدا در دسته سنگین وزن در رتبه نهم قرار دارد. او تاکنون 19 پیروزی به‌دست آورده و مبارزه‌های او هیچ گاه با تصمیم داوران به اتمام نرسیده است. از بین این 19 پیروزی، هفت پیروزی را با ناک اوت و دوازده پیروزی را با سابمیشن به‌دست آورده است. عملکرد او مقابل ژایرزینیو روزنسترویک فوق‌العاده بود و به‌نظر می‌رسد که آلمیدا در مسیر درستی قرار گرفته است. با این حال، او نیاز دارد تا با کسی مبارزه کند که بتواند به خوبی او را به چالش بکشد؛ چون تنها در این صورت است که پیروزی او ارزشمند خواهد بود. با این حال، شایعه‌ها و صحبت‌های زیادی پیرامون آلمیدا وجود دارد و این تنها هیجان ماجرا را بیشتر و بیشتر می‌کند. خطرناک اما بی سر و صدا / 5 مبارزی که قطعا در آینده نام آن ها را خواهید شنید!
  1. عمر نورماگومدوف – خروس وزن
حبیب نورماگومدوف در سال 2020 به‌عنوان قهرمان دسته سبک وزن و مبارزی که تا آن زمان شکست نخورده بود، از UFC کناره‌گیری کرد و تلاش کرد تا به عمر نورماگومدوف کمک کند تا او نیز مانند خودش در مسیر قهرمانی قرار بگیرد. عمر تاکنون در هیچ یک از مبارزاتش شکست نخورده و امیدوار است که بتواند در مسیر حبیب نورماگومدوف قرار بگیرد و به قهرمانی دست پیدا کند. خطرناک اما بی سر و صدا / 5 مبارزی که قطعا در آینده نام آن ها را خواهید شنید! عمر نورماگومدوف می‌تواند هر مبارزه‌ای برای حریف خود به یک کابوس ترسناک تبدیل کند. او نیز مانند اکثر مبارزان روسی از توانایی‌های کشتی‌گیری خوبی برخوردار است و همچنین می‌تواند درصورت اشتباه حریف، به خوبی از آن استفاده کند و او را با سابمیشن تسلیم کند. او در UFC به چهار پیروزی و در مجموع به 16 پیروزی دست پیدا کرده است و سه بار کار حریف خود را تمام کرده است. این مبارز 27 ساله با پیروزی مقابل رائونی بارسلوس حریف برزیلی خود به دنیا نشان داد که او نه تنها یک کشتی‌گیر ماهر، بلکه مبارزی بسیار خطرناک است. عثمان برادر عمر هم‌اکنون قهرمان دسته سبک وزن سازمان بلاتور است و اسلام ماخاچف هم تیمی او نیز قهرمان دسته سبک وزن UFC محسوب می‌شود. زمان عمر نیز به‌زودی فرا خواهد رسید و او نیز به جمع هم‌تیمی‌های قهرمان خود خواهد پیوست. خطرناک اما بی سر و صدا / 5 مبارزی که قطعا در آینده نام آن ها را خواهید شنید! بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...