مقاصد احتمالی جوردی آلبا در فصل آینده

از آنجایی که قرارداد جوردی آلبا در بارسلونا به پایان رسیده است، به بررسی مقاصد احتمالی او در فصل آینده می‌پردازیم.
کدخبر (188984) | 12 خرداد 1402 | ساعت 18:33
0 334
مقاصد احتمالی جوردی آلبا در فصل آینده
از آنجایی که قرارداد جوردی آلبا در بارسلونا به پایان رسیده است، به بررسی مقاصد احتمالی او در فصل آینده می‌پردازیم.

به گزارش سرخ نیوز، دوران 11 ساله جوردی آلبا در بارسلونا به پایان رسید و این فولبک 34 ساله پس از کسب تمام افتخارات ممکن همراه با بلوگرانا، این باشگاه را در پایان فصل ترک خواهد گفت. هرچند در این فصل بالده در بازی‌های بارسلونا در لیگ از ابتدا به میدان رفته و جوردی آلبا به‌عنوان جانشین او در زمین بود اما او با انجام 24 بازی و ثبت دو گل و سه پاس گل آمار به نسبت خوبی در این فصل از خود برجای گذاشته است. آلبا همچنین در هر بازی میانگین 1.6 پاس کلیدی در هر بازی داشته است. با وجود این آمار و ارقام اما همانطور که گفته شد دوران یازده سالۀ آلبا با بارسلونا در پایان فصل به پایان می‌رسد و برخلاف سرخیو بوسکتس، که گمانه‌زنی‌ها از حضور این هافبک دفاعی در فوتبال عربستان یا MLS حکایت دارد، اما آلبا به احتمال فراوان، فوتبالش را همچنان در اروپا ادامه خواهد داد. به ادعای موندو دپورتیوو، سه باشگاه اروپایی اینتر، اتلتیکو مادرید و بنفیکا به جذب این مدافع چپ اسپانیایی علاقه‌مند هستند که در ادامه شرایط این سه باشگاه را با هم مرور می‌کنیم: مقاصد احتمالی جوردی آلبا در فصل آینده
  • اتلتیکو مادرید
اتلتیکو مادرید احتمالاً در تابستان یانیک کاراسکو را از دست خواهد داد، کسی که در دو تا سه فصل اخیر، مهره‌ای کلیدی و تأثیرگذار در سمت چپ تیم دیگو سیمئونه بوده است. آن‌ها باید جایگزینی برای این بازیکن بلژیکی پیدا کنند و آلبا می‌تواند نقش او را به شکل دیگری تکرار نماید. جوردی آلبا در یافتن فضا در جناحین عالی است و قادر به ارسال پاس‌های خطرناکی در محوطه شش قدم حریفان است. این مدافع اسپانیایی به‌خوبی می‌تواند آن تنوعی که سرمربی اتلتیکو به دنبالش هست را ارائه دهد. البته پس از پایان دوران احساسی او در بارسا، باید دید که آلبا به تیم رقیب بارسا در لالیگا می‌پیوندد یا خیر؟
  • اینتر
تیم دیگری که تا حد زیادی از سیستم 3-5-2 استفاده می‌کند و برای مدافعی چون آلبا، ایده‌آل است، این باشگاه ایتالیایی است. این بازیکن اسپانیایی، که به‌عنوان یک مدافع چپ بازی می‌کند، بدون هیچ مشکلی در این سیستم می‌تواند علاوه‌بر انجام وظایف دفاعی‌اش، به‌موقع به فاز هجومی نیز اضافه شود و در ترکیب افعی‌ها بسیار تأثیرگذار ظاهر شود. علاوه‌بر این، آلبا با سانترها و پاس‌های دقیقش می‌تواند مهاجمینی چون لوکاکو، ادین ژکو و لائوتارو مارتینز را صاحب فرصت گلزنی کند. اینتر در تابستان گذشته نیز به آلبا علاقه‌مند بود و طبق گزارش‌ها، بارسلونا برای انتقال این مدافع چپ خود با نراتزوری به توافق رسیده بود. با این حال، این مدافع چپ اسپانیایی در نهایت از رفتن به تیمی غیر از بارسلونا امتناع کرد و مطمئن بود که می‌تواند جایگاهش را از بالده پس بگیرد.
  • بنفیکا
بنفیکا به‌دنبال جایگزینی برای الخاندرو گریمالدو در تابستان خواهد بود که این تیم پرتغالی را به‌صورت آزاد ترک و به باشگاه بایرلورکوزن پیوسته است. این بازیکن 27 ساله با 5 گل و 9 پاس گل در کنار 22 موقعیت بزرگ خلق شده، یکی از خلاق‌ترین مدافعین پنج لیگ معتبر فوتبال اروپا بوده است. هرچند آلبا به آن شکل در فاز هجومی ممکن است به پای گریمالدو نرسد، ولی بازهم نمی‌توان از خصوصیات بالای این مدافع اسپانیایی در تیمی همچون بنفیکا و فوتبال پرتغال به این آسانی‌ها گذشت.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...