نگاهی به پرونده کاری مائوریسیو پوچتینو / طلسم‌شکن، ناجی طلسم قدیمی خواهد بود؟

مائوریسیو پوچتینو به عنوان سرمربی یکی از گرانقیمت‌ترین تیم‌های فوتبال حال حاضر جهان انتخاب شده است.
کدخبر (189012) | 12 خرداد 1402 | ساعت 19:48
0 111
نگاهی به پرونده کاری مائوریسیو پوچتینو / طلسم‌شکن، ناجی طلسم قدیمی خواهد بود؟
مائوریسیو پوچتینو به عنوان سرمربی یکی از گرانقیمت‌ترین تیم‌های فوتبال حال حاضر جهان انتخاب شده است.

به گزارش سرخ نیوز، سرانجام یکی از بدترین فصل‌های فوتبالی تاریخ باشگاه چلسی به اتمام رسید. فصلی که رومن آبراموویچِ محبوب دیگر مالک آبی‌های لندن نبود و هزینه ۷۰۰ میلیون دلاری تاد بولی، میلیارد آمریکایی، که به تغییر سه سرمربی ختم شد، حاصلی جز یک فاجعه بزرگ و به پایان رساندن لیگ در رتبه دوازدهم جدول، نداشت.

حالا سکان هدایت چلسی به مائوریسیو پوچتینو سپرده شده است؛ مربی طلسم‌شکنی که در تمام تیم‌های تحت هدایتش، عملکردی قابل قبول و شایسته احترام را از خود به جا گذاشته است.

مائوریسیو پوچتینو در نخستین تجربه مربی‌گری خود، هدایت اسپانیول را پذیرفت و توانست در دربی بزرگ کاتالونیا، بارسلونای پپ گواردیولا را شکست دهد و به روند ۲۷ سال ناموفق اسپانیول در این دربی، پایان دهد.

او در ادامه مسیر کاری خود به ساوتهمپتون رفت تا پس از اسوالدو آردیبلز، دومین سرمربی آرژانتینی شاغل در لیگ برتر باشد. پوچتینو به مدت یک و نیم فصل سرمربی قدیس‌ها را برعهده داشت و در تنها فصلی که به طور کامل سرمربی این تیم بود، به رتبه قابل قبول هشتم جدول رسید. این رتبه که با رکورد بیشترین امتیاز کسب شده تاریخ این باشگاه در پریمیر لیگ به دست آمد، بهترین جایگاه ساوتهمپتون از فصل ۲۰۰۳–۲۰۰۲ به‌شمار می‌رفت.

پس از ساتهمپتون، نوبت به حضور در تاتنهام رسید. حضور مائوریسیو پوچتینو در تاتنهام، مصادف بود با شکوفایی ستارگان جوانی نظیر دله علی و هری کین. پوچتینو در فصل اول حضورش در تاتنهام، به فینال جام اتحادیه رسید، اما در فینال با نتیجه ۲ بر ۰ مغلوب رقیب همشهری‌اش چلسی شد. در فصل ۲۰۱۶–۲۰۱۵، تاتنهام با لستر سیتی رقابت تنگاتنگی برای کسب عنوان قهرمانی داشت، اما تساوی ۲ بر ۲ مقابل چلسی در هفته‌های پایانی، امیدهای قهرمانی آن‌ها را نقش بر آب کرد.

در آغاز فصل ۲۰۱۷–۲۰۱۶، تاتنهام و پوچتینو ۱۲ بازی شکست ناپذیری را تجربه کردند که این روند با باخت مقابل چلسیِ آنتونیو کونته خاتمه یافت. رقابت این دو تیم تا پایان فصل ادامه پیدا کرد و نهایتا این چلسی ۹۳ امتیازی بود که بالاتر از تاتنهام ۸۶ امتیازی، به قهرمانی لیگ رسید. تاتنهام در تمام بازی‌های خانگی این فصل شکست ناپذیر بود و و توانست رکورد بالاترین میزان امتیاز کسب شده در تاریخ باشگاه را ثبت کند. رتبه دومی تاتنهام به همراه مائوریسیو پوچتینو، بهترین رتبه اسپرز در لیگ از سال ۱۹۶۵ بود.

مهمترین دستاورد پوچ در تاتنهام اما صعود آن‌ها برای اولین بار در تاریخ به فینال لیگ قهرمانان بود، هرچند که سفیدپوشان لندنی حریف لیورپولِ یورگن کلوپ نشدند و به نایب قهرمانی این مسابقات، رضایت دادند.

مسیر حرفه‌ای مائوریسیو پوچتینو پس از اخراج از تاتنهام و دوری ۱۴ ماهه از میادین، به پاری سن ژرمن رسید و در بازه یک و نیم ساله حضور در این تیم موفق به کسب عنوان قهرمانی لوشامپیونه فرانسه شد. پوچتینو نهایتا به علت کسب نتایج ضعیف در لیگ قهرمانان اروپا، تنها پس از یک و نیم فصل از هدایت پاریسی‌ها برکنار شد.

سفرهای پرماجرای مائوریسیو پوچتینو خصوصا با تاتنهام، همواره در برابر چلسی به بن‌بست خورده بود اما اینبار مرد آرژانتینی در پیراهن آبی‌های لندن به ادامه ماجراجویی های خودش خواهد پرداخت.

پوچ پس از مورینیو و کونته، سومین سرمربی مشترک سال‌های اخیر چلسی و تاتنهام است، با این تفاوت که او برخلاف نفرات قبلی، از شمال به غرب لندن رفته است حالا باید صبر کرد و دید بعد از هزینه های هنگفت تاد بولی، پوچتینو می‌تواند در نقش یک منجی، چلسی را به ساحل آرامش برساند یا خیر.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...