ادعای جنجالی سرداور مستر المپیا : هادی چوپان درک لانسفورد را در مستر المپیا 2022 کشت!

استیو واینبرگر که به عنوان یکی از پرمشغله‌ترین داوران لیگ حرفه‌ای بدنسازی شناخته می‌شود، چشم اندازی در مورد بسیاری از مدعیانی که برای کسب مدال طلا در مستر المپیا 2023 دندان تیز کرده‌اند، ارائه داده است.
کدخبر (188446) | 13 خرداد 1402 | ساعت 00:44
0 177
ادعای جنجالی سرداور مستر المپیا : هادی چوپان درک لانسفورد را در مستر المپیا 2022 کشت!
استیو واینبرگر که به عنوان یکی از پرمشغله‌ترین داوران لیگ حرفه‌ای بدنسازی شناخته می‌شود، چشم اندازی در مورد بسیاری از مدعیانی که برای کسب مدال طلا در مستر المپیا 2023 دندان تیز کرده‌اند، ارائه داده است.

به گزارش سرخ نیوز، تنها شش ماه دیگر به آغاز مستر المپیا 2023 زمان باقی مانده و با همین رویکرد، استیو واینبرگر داور ارشد مسابقات در مورد ترکیب احتمالی شرکت کنندگان در این دوره اظهار نظر کرده است. او با حضور در قسمت آخر پادکست «The Menace» به میزبانی دنیس جیمز، در مورد آینده بیگ رامی و مسیر پیروزی سامسون داودا و اندرو جکد صحبت کرده است. ادعای جالب سرداور مستر المپیا هادی چوپان درک لانسفورد را در مستر المپیا 2022 کشت! 02سال گذشته مسابقات بخش آزاد مردان دستخوش تغییرات قابل توجهی شد. بیگ رامی علی رغم اینکه به عنوان شانس اصلی قهرمانی وارد مستر المپیا 2022 شد، نتوانست از عناوین قهرمانی دو سال قبل خود دفاع کند. در همین حال فینال به یک رقابت سه نفره میان هادی چوپان، درک لانسفورد و نیک واکر تبدیل شد و در پایان در یک رقابت نزدیک هادی چوپان توانست جام قهرمانی را برباید و به خانه ببرد. با توجه به اینکه هیولای توده‌ای یعنی بیگ رامی دیگر نتوانسته بود به قهرمانی برسد، موفقیت هادی چوپان مباحث زیادی را در مورد اینکه آینده بدنسازی بخصوص در بخش آزاد مردان به کدام سمت و سو حرکت خواهد کرد، به راه انداخت. پس از اینکه بیگ رامی از تاج و تخت قهرمانی‌اش سقوط کرد، استیو واینبرگر در چندین مصاحبه نظرش را در مورد این اتفاق و مسیر اشتباهی که این بدنسازی مصری در پیش گرفته و قهرمان سابق مستر المپیا، بیان کرد. به گفته واینبرگر، بیگ رامی روی صحنه از مصدومیت رنج می‌برد و به همین دلیل عضلات لت، پشت و بازوی او جزئیات قابل توجهی نداشت. در ماه مارس برخی از چهره‌های شاخص بدنسازی این بار در شهر اوهایو ایالت کلمبوس دور هم جمع شدند تا در مسابقات آرنولد کلاسیک 2023 با هم رقابت کنند. پس از کسب مقام پنجمی در مستر المپیا، بیگ رامی برای احیای مجدد و اعاده حیثیت انگیزه زیادی در این رویداد داشت. با این حال در شرایطی که بسیاری از کارشناسان بدنسازی معتقد بودند که او با پکیجی بهبود یافته به روی صحنه آمده اما داوران نظر دیگری داشتند و یکبار دیگر او را پایین‌تر از سکوی قهرمانی نگه داشتند. بیگ رامی به مقام چهارم رسید و سامسون داودا فاتح سی و پنجمین دوره این مسابقات شد. داور مستر المپیا : بهترین پکیج هادی چوپان در مستر المپیا 2022 بود حالا پس از چند اتفاق غیرمنتظره متوالی، هواداران در انتظار یک مستر المپیا غیرقابل پیش بینی دیگر هستند. برخی از بدنسازان بلیت حضور در این رویداد مه را بدست آورده و برخی دیگر در حال آماده‌سازی خود هستند. استیو واینبرگر که به عنوان یکی از پرمشغله‌ترین داوران لیگ حرفه‌ای بدنسازی شناخته می‌شود، چشم اندازی در مورد بسیاری از مدعیانی که برای کسب مدال طلا در ماه نوامبر دندان تیز کرده‌اند، ارائه داده است.

استیو واینبرگر: گذشته دیگر معنایی ندارد

استیو واینبرگر در پادکست «The Manace» می‌گوید هیچ یک از بدنسازان بر مبنای فیزیکی که در مسابقات گذشته داشته‌اند، قضاوت نخواهند شد.
یقینا هیچ وقت چنین اتفاقی نمی‌افتد. شاید یک سال قبل آنها بزرگتر از حالا بوده‌اند. ملاک تصمیم‌گیری شرایطی است که در همان لحظه دارند و اینکه چطور به نظر می‌رسند. رقابت گذشته هیچ معنایی ندارد. به بیگ رامی نگاه کنید و ببینید چه اتفاقی در مستر المپیا برایش افتاد. این مهم نیست. ممکن است این هفته یا هفته بعد شما بزرگتر به نظر بیاید. اگر این طور باشد، شانس شما زده است.

استیو واینبرگر : درک لانسفورد در مستر المپیا 2022 توسط هادی چوپان کشته شد

واینبرگر در مورد فرم هادی چوپان توضیح می‌دهد که او در سال 2021 در مقایسه با مستر المپیا سال گذشته که بهترین پکیج خود تا به حال را در آن ارائه کرده، مشکلات بسیار کمی داشته است.
در سال 2021 هادی چوپان در فرم و فیزیک خود مشکلات بسیار ناچیزی داشت. اما توانست در مستر المپیا 2022 یک پکیج کامل را ارائه کند. او در سال 2021 چندین مشکل داشت که می‌دانید آنها کجا بودند.
دنیس جیمز همچنین از واینبرگر درباره مستر المپیا 2022 پرسید و سرداور مستر المپیا این گونه پاسخ داد:
هادی چوپان و درک لانسفورد در فیگور های جفت بازو از پشت و فیگور های بغل به هم نزدیک بودند اما در فیگور های جلو اصلا!
ادعای جالب سرداور مستر المپیا هادی چوپان درک لانسفورد را در مستر المپیا 2022 کشت! 02جیمز در ادامه می‌پرسد یعنی هادی چوپان در فیگور های جلو درک لانسفورد را شکست داد که استیو وانبرگر به این سوال پاسخ جالبی داد:
او درک لانسفورد را کشت! اصلا به هم نزدیک نبودند و عضلات سینه و پای درک لانسفورد نیاز به تقویت شد بسیار زیادی دارد و او اگر بتواند در مسابقات بعدی بتواند با عضلات سینه و پای بهتری روی استیج ظاهر شود ممکن است شاهد ماجراهای متفاوتی باشیم.

بیگ رامی نیاز به استراحت دارد

با توجه به دو اجرای اخیر بیگ رامی، استیو واینبرگر می‌گوید که بهتر است این بدنساز مصری مدتی از مسابقات فاصله بگیرد. او بر این باور نیست که دوران بیگ رامی به پایان رسیده اما اعتقاد دارد که شانه‌ها، بازوها و کمر قهرمان سابق مستر المپیا نیاز به بهبود دارند. علاوه بر این، او تاکید کرد که پاهای بزرگ رامی نسبت به بقیه بدن او نامتناسب است.
او در همه هفته‌ها تمرین کرده است. ما درست یک هفته بعد از مستر المپیا و البته همین هفته پیش با هم صحبت کردیم. صادقانه بگویک فکر می‌کنم او نیاز به استراحت دارد و باید کمی به پاهایش استراحت بدهد. پاهای او از تناسب خارج شده‌اند. عضلات پشت و همچنین شانه‌ها و بازوهایش نیاز به تقویت دارند و کمی به نظر می‌رسد که از درون خالی شده‌اند. واقعا او در پیتسبورگ 2023 خوب نبود و فکر می‌کنم کمی به زمان نیاز دارد. شاید لازم باشد یک سال فاصله بگیرد. من به این اعتقاد ندارم که بیگ رامی به پایان رسیده است. فکر می‌کنم فقط به کمی استراحت نیاز دارد.
ادعای جالب سرداور مستر المپیا هادی چوپان درک لانسفورد را در مستر المپیا 2022 کشت! 03 دنیس جیمز می‌گوید که بیگ رامی اخیراً پس از درمان با سلول‌های بنیادی، تمرینات را کنار گذاشته و کمی استراحت کرده است. واینبرگر به رامی پیشنهاد کرد که در این مدت از رژیم غذایی و تمرینات سخت دوری اجتناب کند. چند هفته پیش بود که بیگ رامی اعلام کرد که به سختی در حال تمرین است تا بتواند خوشد را احیا کند و بر روی تکرار قهرمانی تمرکز کرده است. دنیس جیمز می‌گوید:
از او پرسیدم که آیا می‌خواهد در مستر المپیای امسال حضور داشته باشد؟ او گفت نمی‌دانم. باید تمرینات بالاتنه‌ام را متوقف کنم و وقتی به من اجازه دادند دو هفته دیگر تمریناتم را شروع کنم و ببینم بدنم چطور جواب می‌دهد.
واینبرگر در ادامه می‌گوید:
بدن او واقعا به استراحت نیاز دارد. در واقع نه رژیمی باید در کار باشد، نه تمرینات سختی. شاید نیاز باشد دو ماه چنین شرایطی داشته باشد چراکه او اگر بخواهد از حالا برای مستر المپیا خودش را آماده کند، باید سه ماه واقعا تمرین کند و پس از آن رژیم غذایی‌اش را آغاز کند. او کار ساده‌ای ندارد. او باید به مدت یک سال تمرینات سنگین خود را کنار بگذارد. نمی‌گویم که کنار استخر بشیند و مارگاریتا بخورد. می‌گویم که در باشگاه باشد و کارهای سبک انجام دهد.
داور مستر المپیا : بهترین پکیج هادی چوپان در مستر المپیا 2022 بود اگرچه بسیاری از کارشناسان جامعه بدنسازی معتقد بودند که بیگ رامی در آرنولد کلاسیک 2023 پیشرفت کرده اما واینبرگر می‌گوید او تغییر نداشته یا شاید هم بدتر شده بود. او عنوان کرد که همچون مستر المپیا، اندازه بیگ رامی در آرنولد کلاسیک هم چنگی به دل نمی‌زد.
او در آرنولد کلاسیک هم بهتر از قبل نبود. اینطور نبود که بگویم با یک بیگ رامی متفاوت مواجه هستیم و فکر نمی‌کنم که بهتر از قبل شده بود. اندازه رامی از بین رفته است. فکر نمی‌کنم در آرنولد کلاسیک بزرگتر از قبل شده بود. پاهای رامی همیشه بزرگ است و برایش هیچ وقت مشکل نبوده است. او حتی مجبور نیست که آنها را تمرین دهد. موضوع اصلی بالاتنه بیگ رامی است.

دیگر بدنسازی مانند رونی کلمن نخواهیم داشت

واینبرگر معتقد است که دیگر دنیای بدنسازی، ورزشکاری همچون رونی کلمن را به خود نخواهد دید.
آن روزها تمام شدند. من دیگر فکر نمی‌کنم بدنسازی را ببینیم که بتواند 8، 7 یا حتی 6 قهرمانی مستر المپیا را بدست آورد. ممکن است اشتباه کنم اما آن را نخواهیم دید. من کسی را نمی‌بینم که بتواند چنین تسلطی را بر این مسابقات بدست آورد.
در پایان واینبرگر در مورد مسیر قهرمانی سامسون داودا و اندرو جکد در مستر المپیا توضیحاتی را ارائه کرد. او پیش بینی کرد که داودا اگر عضلات پشت خود را بهبود دهد، می‌تواند در بین سه نفر مستر المپیا 2023 قرار بگیرد.
اگر او اندازه خودش را حفظ کند و عضلات پشت خود را بهبود دهد، فقط نیاز دارد که سخت‌تر رقابت کند. او پتانسیل قهرمانی در مستر المپیا را دارد. اگر در بین 3 نفر نهایی قرار نگیرد، واقعا شگفت زده می‌شوم. سامسون داودا فقط باید عضلات پشت خود را تقویت کند. او باید روی فرم خودش کار کند. یک همسترینگ عالی، یک شکل فوق العاده. در پیتسبورگ او خیلی در هم ریخته نبود و واقعا خوب بود. سامسون واقعا بدن زیبایی دارد که پر از عضلات است.
ادعای جالب سرداور مستر المپیا هادی چوپان درک لانسفورد را در مستر المپیا 2022 کشت! 04واینبرگر در مورد اندرو جکد می‌گوید اگر بتواند قسمت پایین تنه خود را تقویت کند، می‌تواند به مدال طلای مستر المپیا برسد
اندرو جکد باید پاهایش را تقویت کند. او فرم خوبی برای این کار دارد اما قسمت پایین تنه‌اش باید ساخته شود. اگر او پاهایی مانند بیگ رامی داشته باشد، نمی‌دانم چه اتفاقی بیفتد.
اندرو جکد علیرغم موفقیت اخیرش در لیگ حرفه‌ای IFBB، هنوز برای مسابقه مستر المپیا که 2 تا 5 نوامبر در اورلاندو برگزار می‌شود، دعوت نشده است. جکد در حال حاضر برای دفاع از عنوان خود در تگزاس پرو 2023 آماده می‌شود که در ماه آگوست برگزار خواهد شد. مسابقه مستر المپیا همیشه برای هواداران یک نمایش هیجان انگیز است. آنها مشتاقند ببینند آیا هادی چوپان می‌تواند از عنوان خود دفاع کند یا خیر. همانطور که استیو واینبرگر اشاره می‌کند، تبدیل شدن به قهرمان مستر المپیا کار آسانی نیست. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...