افشاگری درباره مصدومیت های رونی کلمن / پاورلیفتینگ کار معروف پاسخ می‌دهد!

رونی کلمن که پس از دوران بازنشستگی خود در بیمارستان‌ها وقت سپری می‌کند، اما مشخص شده است مشکلات او، ارتباطی با ورزش‌های سنگین وی ندارد.
کدخبر (188615) | 13 خرداد 1402 | ساعت 11:30
0 1704
افشاگری درباره مصدومیت های رونی کلمن / پاورلیفتینگ کار معروف پاسخ می‌دهد!
رونی کلمن که پس از دوران بازنشستگی خود در بیمارستان‌ها وقت سپری می‌کند، اما مشخص شده است مشکلات او، ارتباطی با ورزش‌های سنگین وی ندارد.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، رونی کلمن در هشت دوره متوالی، در فاصله‌ی سال‌های 1998 تا 20،05 به مقام قهرمانی معتبرترین رقابت بدنسازی، یعنی مسابقات مستر المپیا، دست یافت. تمرینات کلمن برای بدل شدن به بهترین بدنساز دنیا، تمریناتی شدیداً سخت و پرفشار بود که گاهی به سطح اسکات‌ها و ددلیفت‌های 360 کیلوگرمی می‌رسید. اگرچه کلمن یکی از بزرگترین بدنسازان تاریخ و رکوردار تعداد قهرمانی در مستر المپیا است، اما با این حال، بخش زیادی از دوران بازنشستگی اسطوره میان تخت بیمارستان و ویلچر در سیر بوده است. رونی کلمن پس از بروز یک مصدومیت شدید در ناحیه‌ی کمر و پشت سر گذاشتن چندین عمل جراحی، پویایی سابق خود را از دست داد. عده‌ی بسیاری معتقدند که این شرایط نتیجه منطقی تمرینات سخت و افراط‌کارانه‌ی کلمن در دوران حرفه‌ایش هستند. با این حال، دیو تیت (پاورلیفتینگ‌کار معروف) با این ایده موافق نیست و معتقد است که اوضاع کنونی رونی کلمن از فشار بیش از حد تمرینات او ناشی نشده است.

افشاگری درباره مصدومیت های رونی کلمن 02دیو تیت: چرا فقط راجع به کمر رونی کلمن حرف می‌زنید؟

دیو تیت در ویدئویی که اخیراً در اینستاگرام منتشر شده است، با حضور در کنار جاستین هریس و دکتر دنی لامارتینا به بحث و گفتگو و درباره موضوعات مختلفی پرداخته است. در طی این بحث‌ها، تیت اشاره‌ای نیز به رونی کلمن می‌کند و بیان می‌دارد که مصدومیت‌های ادامه‌دار کلمن برخلاف تصور رایج، ریشه در تمرینات پرفشار او ندارند. تیت استدلال خود را بر این مبنا استوار ساخته که کلمن تابه‌حال هرگز سابقه هیچ عمل جراحی و مصدومیت شدیدی را در ناحیه‌ی شانه، آرنج یا زانو نداشته است. او معتقد است که مقصر ویلچرنشین شدن کلمن تنها رشته‌ای از جراحی‌های ناموفق در ناحیه‌ی کمر بوده است. تیت می‌گوید که مشکلات کلمن در ناحیه‌ی لگن نیز از مشکلات او در ناحیه‌ی کمر حاصل شده‌اند. افشاگری درباره مصدومیت های رونی کلمناین پاورلیفتینگ‌کار برجسته، مخالف ایده‌ای است که تمام تقصیرات را متوجه برنامه‌های تمرینی رونی کلمن می‌داند. تیت می‌گوید که اگر این ایده درست می‌بود، کلمن باید در ناحیه‌ی قفسه سینه و یا جلو بازو نیز با مشکلاتی مواجه می‌شد:

مردم مدام می‌گویند که برنامه‌های اشتباه تمرینی و فشار بیش از حد تمرینات باعث شده‌اند که رونی کلمن با مشکلات فعلی روبه‌رو شود. اما این را فراموش می‌کنند که این مشکلات صرفاً مربوط به ناحیه‌ی کمر کلمن هستند.

دیو تیت بر این هم تأکید دارد که خود رونی کلمن نیز هرگز شکایتی را درباره تمرینات خود و فشار بالای آن‌ها مطرح نکرده است. دیو تیت می گوید که مصدومیت های رونی کلمن ربطی به فشار بالای تمرینات او ندارند

هزینه ای که پادشاه برای بهترین بودن پرداخت کرد

رونی کلمن بدون اینکه نگران اوضاع سلامتی خود باشد، همچنان به دوران باشکوه خود در بدنسازی می‌بالد و از قله‌های فتح‌شده‌ی خود با افتخار یاد می‌کند؛ بدون اینکه از هیچکدام از رویکردهای خود پشیمان باشد. کلمن بارها گفته که هیچ حسرتی درخصوص شیوه انجام تمرینات خود و فشار بالای آن‌ها ندارد، به‌جز اینکه چرا بیشتر به خودش فشار نیاورد:

من بهترین بودم و باید هزینه‌ی بهترین بودن را نیز پرداخت می‌کردم. تنها حسرتی که به دل دارم این است که چرا فقط دو حرکت با اسکات 360 کیلویی انجام دادم. به‌نظرم می‌توانستم تا چهار حرکت هم پیش بروم. این احساس پشیمانی تا ابد با من خواهد بود.

قله‌هایی که رونی کلمن بر آن‌ها پرچم برافراشت، مصادیقی از نتایج تلاش و پشتکار پایان‌ناپذیرند. اینکه پادشاه از کرده‌های خود پشیمان نیست، نشانه‌ای دیگر از شخصیت اسطوره‌ای او هستند. گرچه روزهای درخشش او برروی استیج پایان یافته‌اند اما اسطوره همچنان منبع الهامی برای بدنسازان جوان‌تر و تمام آنانی‌ست که رؤیای قهرمانی در مستر المپیا را در سر دارند. بیشتر بخوانید:

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...