سرنوشت پرسپولیس بعد از یحیی

سرمربی پرسپولیس در آخرین اظهارنظرش اعلام کرده که شاید بخواهد استراحت کند یا به تیم دیگری برود و این به معنای جدایی او از پرسپولیس است.
کدخبر (189123) | 13 خرداد 1402 | ساعت 08:15
0 71
سرنوشت پرسپولیس بعد از یحیی
سرمربی پرسپولیس در آخرین اظهارنظرش اعلام کرده که شاید بخواهد استراحت کند یا به تیم دیگری برود و این به معنای جدایی او از پرسپولیس است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، یحیی گل محمدی حق دارد بهترین تصمیم را برای آینده اش بگیرد. درواقع به موقع تمام کردن یک رابطه هوش و تبحر می خواهد. البته سرمربی 52 ساله پرسپولیس هنوز می تواند جاه طلبی هایش را ادامه داده و با تقویت تیمش ماموریت بزرگ و نیمه تمام قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را به انجام برساند اما او اگر بخواهد همین امروز هم به کارش در پرسپولیس پایان بدهد بازهم یک "خداحافظی در اوج" خواهد داشت.

یحیی در حال حاضر در طول مدت حضوری تقریبا برابر با برانکو ایوانکوویچ، توانسته به اندازه این مربی برای پرسپولیس جام و افتخار بیاورد. مقایسه عملکرد یحیی و برانکو در پرسپولیس نتیجه‌ای جالب دارد سه قهرمانی در لیگ برتر (و یک نایب قهرمانی)، یک قهرمانی در جام حذفی، 2 سوپرجام و یک فینال لیگ قهرمانان آسیا (نایب قهرمانی) نتایجی است که این دو مربی به طور جداگانه و در مدت چهارسال برای پرسپولیس به دست آورده اند.

سرنوشت پرسپولیس بعد از یحیی / گل محمدی مانند ایوانکوویچیحیی و برانکو یکبار هم شانسشان را برای قهرمانی در آسیا امتحان کرده‌اند و تا یکقدمی جام قهرمانی رفته‌اند اما هر دو بار -باوجود اتفاقات خارج از زمین- مدال نقره نصیبشان شد. با این وصف اگر بتوانیم خودمان را جای یحیی گل‌محمدی بگذاریم می توانیم به او حق بدهیم که بخواهد ماجراجویی های جدیدی را در زندگی حرفه ای اش داشته باشد. کاری که برانکو کرد و خیلی از بهترین مربیان جهان هم انجام می دهند. اینجا نه خیانتی اتفاق افتاده و نه بی معرفتی در کار است. اتفاقا اگر یحیی بخواهد برای پیشرفت جدا شود پرسپولیس و هوادارانش باید با نهایت عشق او را بدرقه کنند.

برانکو یا یحیی حتی اگر به خاطر یک قرارداد بهتر از پرسپولیس جدا شده و بشوند ماموریتشان را در این تیم به بهترین نحو انجام داده اند. گل محمدی اگر بتواند با این رزومه فوق العاده ای که در فوتبال باشگاهی ایران داشته و با آن سابقه عالی دوران بازی اش به یک باشگاه خارجی برود چرا که نه؟!

این باشگاه پرسپولیس است که اکنون در موقعیت حساسی قرار دارد. آن ها باید تیمی که در طی نزدیک به نه سال ساخته شده را با انتخاب مناسب(درصورت جدایی یحیی) به سمت آن هدف بزرگ باشگاه که قهرمانی در آسیا ببرند. باشگاه باید از همین الان و در صورتیکه گل محمدی واقعا تصمیمش برای جدایی جدی باشد به دنبال بهترین گزینه باشد. اما بهترین گزینه چیست و کیست؟  با توجه به نتایج یحیی با پرسپولیس بعید است که هیچ مربی ایرانی –که پرسپولیسی باشد- حاضر باشد این مسئولیت بزرگ را به عهده بگیرد. این لاجرم باشگاه را به سوی گزینه های خارجی خواهد برد. اما چه کسی؟ یک نام بزرگ؟ از کدام قاره؟

سرنوشت پرسپولیس بعد از یحیی / گل محمدی مانند ایوانکوویچ

با اینکه این سوالهای ژورنالیستی همیشه مطرح بوده و خواهند بود اما پرسپولیس فراتر از پاسپورت و یا اسم یک مربی باید به دنبال گزینه ای باشد که بتواند در امتداد مسیر برانکو و یحیی باشد. یک مربی که چهارسال در پرسپولیس بماند، بتواند تیم را در اوج نگه داشته و در سطح آسیا در جستجوی جام قهرمانی باشد.

حالا توپ در زمین باشگاه پرسپولیس است. آنها باید بهترین تصمیم برای بنایی را بگیرند که بازحمت و صرف زمان و سرمایه مالی و انسانی ساخته شده و همانقدر که انتخاب درست می تواند آینده ای درخشان تر را رقم بزند انتخاب اشتباه ممکن است باعث فروریختن آن شود. پرسپولیس نباید از جدایی یحیی بترسد و حتی اجازه بدهد که کاپیتان و سرمربی قهرمانش چالش های بزرگتری را هم تجربه کند اما باشگاه باید نگران آینده تیم و انتخاب سرمربی بعدی باشد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...