عالیشاه به پیوس و محمدخانی پیوست / مروری بر گلزنان خاطره ساز پرسپولیس

در تاریخ پرافتخار پرسپولیس شاهد گل های طلایی زیادی بوده ایم که منجر به قهرمانی این تیم شده است.
کدخبر (189158) | 13 خرداد 1402 | ساعت 10:15
0 153
عالیشاه به پیوس و محمدخانی پیوست / مروری بر گلزنان خاطره ساز پرسپولیس
در تاریخ پرافتخار پرسپولیس شاهد گل های طلایی زیادی بوده ایم که منجر به قهرمانی این تیم شده است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، پرسپولیس با غلبه بر استقلال برای هفتمین بار فاتح جام حذفی شد و در تعداد قهرمانی با رقیب برابر گردید. سرخپوشان که همین چند روز قبل هشتمین قهرمانی خود را در جام بیست و دوم جشن گرفته بودند، حالا علاوه بر اینکه پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر هستند، به صورت مشترک با استقلال، پرافتخارترین تیم جام حذفی به شمار می روند.

روی هم رفته، پرسپولیس ۳۸ قهرمانی را طی ۵۵ سالی که از حیاتش سپری شده به دست آورده‌ که در نوع خود منحصر به فرد است. برخی از این قهرمانی ها، بسیار دراماتیک بوده و بعضا به شکل معجزه‌آوری رقم خورده است که از جمله به قهرمانی در لیگ های اول، هفتم و هجدهم اشاره داشت. حتی می‌توان گفت در فصلی هم که گذشت پرسپولیس در اوج ناباوری رقبا توانست قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شود، چرا که صدر جدول را واگذار کرده بود.

در دربی اخیر وقتی دقیقه ۱۰+۹۰ مدافع استقلال گل مساوی را زد، این تصور وجود داشت که شاید پرسپولیس روحیه خود را از دست دهد و بار دیگر در ضربات پنالتی مغلوب شود، اما با یک تعویض ورق بازی برگشت و کاپیتان سرخپوشان پایتخت با گل طلایی خود سند قهرمانی پرسپولیس را امضا کرد.

گل امید عالیشاه، تنها گل سرنوشت‌سازی نبوده که یک بازیکن در فینال‌ها می‌زند و در تاریخ پرافتخار پرسپولیس شاهد گل های طلایی زیادی بوده‌ایم که منجر به قهرمانی این تیم شده است. برخی از آن ها در بازی مقابل تیم های بزرگ و نامدار بدست آمده است؛ از گل زیبای محمدحسن انصاری فرد در فینال جام در جام آسیا گرفته تا گل عیسی آل کثیر مقابل تراکتور در سوپرجام.

در ادامه تجدید خاطره ای خواهیم داشت به همه گل های مهمی که منجر به قهرمانی پرسپولیس در مسابقات داخلی و آسیایی شده. با ذکر این نکته مهم که محمدحسن انصاری‌فرد تنها بازیکن پرسپولیس است که دوبار گل قهرمانی این تیم را در فینال به ثمر رسانده است.

فینال جام شهید اسپندی (1358): پرسپولیس 1 - پاس صفر

در اولین دوره مسابقات رسمی باشگاهی تهران موسوم به جام اسپندی، پرسپولیس با گلزنی محمد پنجعلی مدافع پیش تاخته خود در فینال تیم قدرتمند پاس را شکست داد و جام را به خانه برد.    

فینال جام باشگاههای تهران (28 خرداد 65): پرسپولیس 1- شاهین 0

پرسپولیس در فینال باشگاه های تهران مقابل شاهین با تک گل مهاجم گریزپای خود ناصرمحمدخانی حریف را مغلوب کرد و قهرمان شد.

فینال جام حذفی تهران (20 آذر 66): پرسپولیس 1 - هما 0

شاگردان پروین پس از قهرمانی در باشگاه های تهران، دومین جام را با شکست تیم هما در فینال حذفی تهران از آن خود کردند. این بازی در حضور 60 هزار تماشاگر در آزادی برگزار شد و فرشاد پیوس زننده گل قهرمانی پرسپولیس بود.

فینال جام حذفی (1366): پرسپولیس 1- ملوان 0

فینال جام حذفی سال 66 بصورت رفت و برگشت میان پرسپولیس و ملوان برگزار شد که پرسپولیس با تک گل محمدحسن انصاری فرد طی دو بازی موفق به شکست حریف و کسب جام شد.

فینال جام در جام آسیا (26 مهر 70) پرسپولیس ۱ – المحرق بحرین 0

در اولین دوره جام در جام آسیا، پرسپولیس که در بازی رفت تیم المحرق بحرین را در خانه بدون گل متوقف کرده بود، در آزادی با تک گل زیبای محمد حسن انصاری فرد شکست داد.

فینال جام حذفی (20 تیر 78): پرسپولیس 2 - استقلال 1

دیدار فینال جام حذفی بین سرخابی ها در حالی که تا دقیقه 85 با تساوی یک - یک دنبال می شد، با گلزنی افشین پیروانی به سود پرسپولیس همراه شد تا این تیم برای اولین بار در یک فصل دوگانه بگیرد.

فینال جام حذفی (12 خرداد 98): داماش 1 - پرسپولیس 0

پرسپولیس پس از قهرمانی در لیگ برتر هجدهم، در دیدار فینال جام حذفی نیز موفق ظاهر شد و با عبور از سد داماش توانست همزمان به قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی دست یابد. تک گل پرسپولیس را علی علیپور به ثمر رساند. در این دوره از رقابت ها، برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت حضور داشت.

سوپرجام فصل 99-98 (30 خرداد 1400): پرسپولیس 1 - تراکتور 0

عیسی آل کثیر مهاجم خوزستانی سرخ ها با تک گل خود نتیجه سوپرجام را که جدالی بین قهرمان های لیگ برتر و جام حذفی بود رقم زد و باعث شد سرخ ها چهارمین قهرمانی خود را در این رقابت ها جشن بگیرند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...