هر روز بهتر از دیروز / وحید و تغییر چهره در خط حمله

کدخبر (189139) | 13 خرداد 1402 | ساعت 08:37
0 120
هر روز بهتر از دیروز / وحید و تغییر چهره در خط حمله
وحید امیری در بازی های آخر پرسپولیس تغییر پست داد و بازهم موفق بود. آنقدر موفق که حالا یک پست جدید و روش تازه ای از بازی برای این تیم شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، اینکه وحید امیری در این فصل اینقدر عملکرد خوبی داشت می‌تواند یک دردسر شیرین برای پرسپولیس باشد. چه یحیی گل‌محمدی بماند و چه مربی دیگری بیاید، حالا می‌داند که وحید امیری یک پست تازه را در پرسپولیس تعریف کرده است. هافبک –مهاجم مرکزی باقابلیت های فوق العاده تکنیکی و بدنی.

او در حال حاضر مهاجمی  است –که در اغلب مواقع- در زمان دفاع هرکجا توپ هست به عنوان بازیکن اول یا دوم حضور دارد. با این حال حضور موفق امیری در این پست باعث شد که یحیی بتواند به راحتی دست به تغییراتی بزند که پرسپولیس را به دو جام برساند. چرا که وحید می توانست به خوبی به هافبک کمک کند و این کمک آنقدر بود که گل محمدی بتواند از بار تدافعی خط هافبک کم کرده و سروش رفیعی را کنار سرلک بازی بدهد. بازیکنانی مثل محمد عمری و سینا اسدبیگی بیشتر می‌توانستند بازی کنند، اگر وحید امیری تا این حد آماده نبود.

از وقتی امیری در این پست به بازی گرفته شد پرسپولیس هم در خط حمله و هم خط میانی قدرت مضاعفی پیدا کرد. امیری به واسطه سرعت، قدرت بدنی و تکنیک بالایش می توانست یک هافبک بازیساز در حوالی محوطه جریمه و در ضدحملات یک مهاجم خطرناک باشد. نکته جالب درباره وحید اینکه بازی او هرسال کاملتر و قابلیت های تازه ای به آن اضافه می شود.

اگر به روند پیشرفت این بازیکن از نفت تهران تا همین آخرین بازی فینال جام حذفی برابر استقلال نگاه کنیم، متوجه این سیر تکاملی خواهیم شد. او ابتدا در کناره ها به عنوان بازیکنی سرعتی اعلام حضور کرد اما گاهی به خط حمله رفت و آنجا قابلیت هایی مثل سرزنی، پرس و پاس گل را نشان داد. در دفاع چپ تبدیل به یک دفاع چپ کلاسیک شد و حالا در این پست تازه او قابلیت توپ نگه داشتن، بازیسازی و گلزنی را به نمایش می گذارد.

وحید امیری را می توان در حال حاضر کاملترین بازیکن فوتبال ایران دانست. بازیکنی که در 35 سالگی بهترین نمایش فوتبالی اش را ارائه می دهد. او 6 بازی ابتدای فصل را به دلیل مصدومیت از دست داد اما در 24 بازی بعدی حضور داشت و در یازده مسابقه بازوبند کاپیتانی را به بازو بست.

درست است دو پاس گل داد اما تاثیرحضورش در ترکیب تیم آنقدر هست که حتی شیفتگان اعداد و آمار هم نمی توانند انکارش کنند. هرچه به پایان فصل نزدیک شدیم او در پست جدید قوی تر ظاهر شد و حالا این می تواند یک ایده تازه را برای بازی های تیم ملی نیز در اختیار امیرقلعه نویی قرار بدهد. شاید باوجود تمام ستاره های بزرگ بخش تهاجمی، حضور وحید بتواند سبک و شکل تازه ای بعد از سال ها  در خط حمله تیم ملی به وجود بیاورد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...