تمام فنون جان سینا در دنیای کشتی کج / میراثی که از قهرمان به جا ماند

کدخبر (189613) 14 خرداد 1402 | ساعت 15:45
0 878
جان سینا سال‌های درخشانی را در کشتی کج و WWE داشت که بخش زیادی از آن، به عملکرد او در رینگ بازمی‌گشت.

به گزارش سرخ نیوز، تاثیر جان سینا بر کشتی کج و صنعت سرگرمی، غیرقابل انکار است. علی‌رغم حضور پراکنده او طی سال‌های اخیر در رینگ مبارزه و تمرکز بر حرفه سینمایی، سینا همچنان یکی جذاب‌ترین نام‌ها در دنیای کشتی کج محسوب می‌شود.

علاوه بر شخصیت کاریزماتیک، مهارت‌های نمایشی و توانایی سرگرم‌کردن مخاطبین، یکی از دلایل اصلی محبوبیت جان سینا، مهارت‌های منحصر به فرد فیزیکی و فنون اجرا شده از سوی او در مسابقات است. فن نهایی (فینیشر) جان سینا با نام تنظیم نگرش (Attitude Adjustment) یکی از مشهورترین فنون کشتی کج به حساب می‌آید.

 با این حال، ممکن است مخاطبان تصور کنند که «قهرمان» از ابتدا همین فن را برای به پایان رساندن مسابقات استفاده می‌کرد، اما اینطور نیست. فینیشر جان سینا در روزهای ابتدایی فعالیت به عنوان کشتی‌گیر در WWE، فنی به نام FU بود. در این حرکت، همانند AA، او حریف خود را کاملا از زمین بلند می‌کرد.

با این حال، این حرکت در ادامه با اندکی تغییر به Attitude Adjustment تبدیل شد، چرا که کمپانی دبلیو دبلیو ای اعتقاد داشت این حرکت مخاطره‌آمیز بوده و نام نامناسب آن برای جان سینا که حالا از کاراکتری منفی، به مثبت و چهره اصلی کمپانی تبدیل شده، مناسب به نظر نمی‌رسد.

فن ششمین حرکت سرنوشت جان سینا چیست؟

جان سینا برای سال‌های طولانی، پنج فن اصلی داشت که آن‌ها در بین طرفداران به پنج حرکت سرنوشت «Five move of Doom» مشهور شده بودند. این پنج حرکت شامل تکل شانه (Shoulder tackle)، پرتاب لگن (Hip toss)، پاوربامب چرخشی (spin-out powerbomb)، جابجایی پنجه (five-knuckle shuffle) و تنظیم نگرش (Attitude Adjustment) می‌شد.

با این حال، در سال ۲۰۱۸ و رویدادی که به میزبانی شانگهای چین برگزار می‌شد، جان سینا خطاب به مخاطبان WWE اعلام کرد که ششمین حرکت سرنوشت را رونمایی خواهد کرد. سینا این حرکت جدید را بسیار قدرتمند و برگرفته از فرهنگ اصیل چینی دانست. قهرمان در خصوص حرکت جدیدی که به فنون خود افزوده بود، گفت:
این حرکت نه تنها یک فن جدید است، که پایه و اساس واقعی در فرهنگ چینی دارد و من به آن افتخار می کنم زیرا دوست دارم به تجربه خود در اینجا (شانگهای) احترام بگذارم. ششمین حرکت سرنوشت بسیار قدرتمند است و هیجان‌زده هستم تا چیزی که در اینجا یاد گرفته‌ام را به نمایش بگذارم و بخشی از تجربه چینی‌ام را وارد رینگ کنم.

اظهار نظر جان سینا در خصوص ششمین حرکت سرنوشت مورد تمسخر هواداران کشتی کج قرار گرفت، چرا که این حرکت نه تنها قدرتمند به نظر نمی‌رسید، بلکه فنی مضحک و صرفا جهت تقویت روابط WWE با چینی‌ها به نظر می‌آمد. این حرکت که با استقبال ضعیف هواداران همراه بود، خیلی زود از زرادخانه فنون سینا خارج شد.

چرا جان سینا AA را به عنوان حرکت پایانی خود انتخاب کرد؟

اعضای تیم نویسندگی و خلاقیت WWE، برای تبدیل کردن جان سینا به یک کاراکتر با شخصیت مثبت، Attitude Adjustment را به عنوان فینیشر او درنظر گرفتند، چرا که در آن دوران کمپانی به دلیل محدودیت‌های تلویزیونی، تصمیم گرفته بود تا محتوای هیجان‌انگیز و مخاطره‌آمیز خود را محدود کند و منطقی به نظر می‌رسید که FU از بین فنون سینا خارج شود. از آن زمان تاکنون، فینیشر جان سینا تنها یک بار دیگر با نام FU خطاب شد، آن هم زمانی که قهرمان با کاراکتر منفی و قدیمی خود یعنی دکتر توگانامیکس در رسلمنیا ۳۴ حاضر شد. بیشتر بخوانید:

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
ویدئو های ترند
موردی نیست.
موردی نیست.
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...