2 تصمیم متفاوت قهرمانان معروف کشتی آمریکا

در حالی که جی‌دن کاکس خواست بلافاصله بعد از مسابقات جهانی ۲۰۲۲ به وزن المپیکی برود، جردن باروز اما رقابتش با کایل دیک را بعد از رقابت‌ های جهانی امسال موکول کرد.
کدخبر (189558) | 14 خرداد 1402 | ساعت 07:30
0 117
2 تصمیم متفاوت قهرمانان معروف کشتی آمریکا
در حالی که جی‌دن کاکس خواست بلافاصله بعد از مسابقات جهانی ۲۰۲۲ به وزن المپیکی برود، جردن باروز اما رقابتش با کایل دیک را بعد از رقابت‌ های جهانی امسال موکول کرد.

به گزارش سرخ نیوز، طی چند روز آینده مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آمریکا (فاینال ایکس) برگزار می‌شود تا ترکیب تیم این کشور برای شرکت در مسابقات جهانی 2023 مشخص شود. جی‌دن کاکس قهرمان 92 کیلوگرم جهان در سال‌های گذشته که تجربه چهار بار شکست دادن علیرضا کریمی را دارد، بلافاصله بعد از نایب قهرمانی‌اش در سال 2022، اعلام کرد دنبال کسب دوبنده تیم ملی کشورش در وزن 97 کیلوگرم است. او نخواست سال 2023 را هم در وزن غیرالمپیکی 92 کیلوگرم سپری کند و به همین منظور در مسابقات اوپن آمریکا که مرحله اول انتخابی بود، در 97 کیلوگرم کشتی گرفت و قهرمان شد تا مجوز حضور در مرحله بعدی و رقابت با کایل اسنایدر مدعی شماره یک این وزن در فاینال ایکس را به دست آورد. جردن باروز هم که بعد از شکست مقابل کایل دِیک در مسابقات انتخابی المپیک 2020 توکیو، به وزن 79 کیلوگرم رفت و در دو مسابقه جهانی برگزارشده بعد از المپیک نیز در اسلو و بلگراد، دو مدال طلای جهانی به دست آورد، اما برخلاف جی‌دن کاکس، امسال را هم در همین 79 کیلوگرم کشتی خواهد گرفت و پس از بلگراد قطعاً دنبال تغییر وزن و بازگشت به 74 کیلوگرم است تا شاید برخلاف توکیو، این بار در پاریس بتواند یک بار دیگر حضور در بازی‌های المپیک را با گذر از سد بزرگ کایل دِیک، تجربه کند. در این میان دو دلیل عمده درباره تفاوت تصمیمات دو قهرمان بنام و عنوان‌دار آمریکایی وجود دارد. اول اینکه کاکس بعد از آنکه رویارویی با کایل اسنادر در انتخابی المپیک 2020 توکیو را صرفاً به دلیل چند دقیقه دیر رسیدن به محل وزن‌کشی از دست داد، به 92 کیلوگرم بازگشت که شاید با تکرار طلاهایی قبلی خود در این وزن، لااقل بر تعداد مدال‌های خوشرنگ جهانی خود اضافه کند، اما بدشانسی او ادامه پیدا کرد و در سال‌های 2021 و 2022 با سد محکم کامران قاسم‌پور مواجه شد که گذر از او، برایش هرگز ممکن نشد. او در سال اول کشتی نزدیک‌تری با قاسم‌پور گرفت، اما وقتی در سال دوم، در حالی که با آنالیز بهتری آمده بود، شکست سخت‌تری را تجربه کرد، به این باور رسید که ادامه حضورش در 92 کیلوگرم، در سومین مسابقه جهانی پیش از المپیک 2024 پاریس هم همراه با شکست خواهد بود، بنابراین ترجیح داد به وزن المپیکی برود و تجربه‌اش در 97 کیلوگرم بیشتر شود. جردن باروز ستاره کشتی آمریکا اما همچنان خودش را برای کسب مدال طلای 79 کیلوگرم بی‌رقیب می‌بیند. ضمن اینکه او که حالا رکورددار مدال در کشتی آمریکاست، این شانس را دارد که جایگاه خود را در تاریخ کشتی این کشور دست‌نیافتنی‌تر کند. بنابراین باروز امسال هم در 79 کیلوگرم رقابت خواهد کرد و قطعاً از شانس بالایی برای کسب طلایی دیگر برخوردار است. محمد نخودی در دو سال متوالی رقیب فینال باروز بوده که هر دو بار هم مغلوب این کشتی‌گیر شده است، علی سوادکوهی اما موفق شد به روند شکست‌ناپذیری باروز مقابل کشتی‌گیران ایرانی، در جام جهانی آمریکا خاتمه دهد. رقابت برای کسب دوبنده تیم ملی در 79 کیلوگرم ایران تمام نشده و طبق تصمیم کادر فنی قرار است سوادکوهی و نخودی ماه آینده در تورنمنت رنکینگ‌دار مجارستان کشتی بگیرند و نفر برتر صاحب دوبنده تیم ملی در این وزن خواهد شد. در 92 کیلوگرم اما با انصراف مبین عظیمی از حضور در تورنمنت مجارستان، کامران قاسم‌پور برای سومین سال متوالی صاحب دوبنده تیم ملی در این وزن شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...