از احتمالی جدایی مهاجمان تا ابهام در ماندن گولسیانی

خارجی های پرسپولیس در فصلی که گذشت عملکرد متفاوتی در مسابقات داشتند و برخی از آن ها نتوانستند از کادرفنی نمره قبولی بگیرند.
کدخبر (190074) | 15 خرداد 1402 | ساعت 10:24
0 131
از احتمالی جدایی مهاجمان تا ابهام در ماندن گولسیانی
خارجی های پرسپولیس در فصلی که گذشت عملکرد متفاوتی در مسابقات داشتند و برخی از آن ها نتوانستند از کادرفنی نمره قبولی بگیرند.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، پرسپولیس در پنجره تابستانی گیورگی گولسیانی، مدافع تیم فوتبال سپاهان را به خدمت گرفت و پس از مدتی یورگن لوکادیا را جذب کرد. این مهاجم هلندی که سابقه حضور در تیم‌های مطرحی چون بوخوم، برایتون و آیندهوون را در کارنامه داشت از همان ابتدا نشان داد راه گلزنی به دروازه ها را بلد است و موفق شد ۶ گل نیز به ثمر برساند و خیلی زود در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار بگیرد. اما عمر حضورش در فوتبال ایران به نیم فصل قد نداد و لوکادیا به دلیلی نامعلوم پرسپولیس را ترک کرد، آن هم قبل از جدال حساس فصل مقابل استقلال.

دیاباته، مشتری دائمی کلینیک سرخپوشان پایتخت!

آخرین خرید تابستانی سرخ ها نیز به خط حمله اختصاص داشت و گل محمدی آقای گل سابق لیگ برتر را به تیمش اضافه کرد، به این امید که بتواند مشکلات گلزنی خط حمله را بر طرف کند.

از احتمالی جدایی مهاجمان تا ابهام در ماندن گولسیانی

شیخ دیاباته اما شرایط بدنی چندان مناسبی نداشت و چند هفته اول را به صورت اختصاصی تمرین کرد و سپس با آسیب دیدگی مواجه شد. او از هفته نهم به ترکیب بازگشت و در بازی با مس کرمان یک گل سه امتیازی زد، اما در جریان دیدار دوستانه با سپاهان بار دیگر دچار مصدومیت شد تا دربی رفت را از دست دهد. این اتفاق یک بار دیگر در طول فصل رخ داد تا این مهاجم مالیایی بیش از آن که در خدمت خط حمله پرسپولیس باشد، مشتری کلینیک این باشگاه باشد!

دیاباته هفته های پایانی فصل را از روی نیمکت دنبال کرد و مجموعا ۳۳۶ دقیقه در لیگ برتر حضور داشت و ۳ گل زد، بدون اینکه در جام حذفی میدان ببیند. با توجه به سن و سال این مهاجم و شرایطی که در طول فصل داشت به نظر می رسد که باید کار شیخ را در پرسپولیس تمام شده دانست.

علاقه عجیب پریرا به کارت زرد!

شاید دومین بازیکنی هم که از جمع سرخپوشان جدا شود دیگر یک مهاجم خارجی این تیم باشد. چرا که لئاندرو پریرا هم نتوانست رضایت کادرفنی را جلب کند.

این برزیلی که در پنجره زمستانی سرخپوش شد فقط در ۳ بازی فیکس بود و در ۶ دیدار دیگر به عنوان بازیکن جانشین وارد ترکیب شد که حاصل آن یک گل و کسب یک پنالتی در لیگ برتر و کسب یک پنالتی مقابل سپاهان در جام حذفی بود. پریرا ۳ زرد کارت و یک کارت قرمز را هم طی ۳۸۹ دقیقه‌ای که در ترکیب بود از داوران دریافت کرد!

تردید گولسیانی برای ماندن

مدافع گرجستانی پرسپولیس برخلاف دو خرید دیگر عملکرد فوق العاده‌ای در طول فصل داشت و علاوه بر اینکه یک مدافع آخر کامل بود، یک پنالتی زن خوب و یک گلزن تمام عیار نشان داد. او ۶ بار در لیگ برتر و ۴ بار در جام حذفی برای پرسپولیس گل زد تا بهترین گلزن این تیم در همه رقابت ها لقب بگیرد. بیش از دو سوم گل های این مدافع از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید.

گیورگی گولسیانی یکی از ۱۱ بازیکن منتخب گل محمدی در طول فصل بود و فقط دو بازی را به دلیل مصدومیت مقابل تراکتور ( لیگ برتر) و گل گهر (جام حذفی) از دست داد. با اینکه او توانست در جلب رضایت کادرفنی پرسپولیس موفق عمل کند، اما شاید به دلیل قوانین جدیدی که سازمان لیگ گذاشته شاید فوتبال ایران را ترک کند که این به هیچ عنوان نمی تواند خبر خوبی برای سرخپوشان پایتخت باشد. خانواده‌ این مدافع در گرجستان زندگی می کنند و به گفته وی امکان بستن قرارداد ریالی برای وی وجود ندارد.

از احتمالی جدایی مهاجمان تا ابهام در ماندن گولسیانی

ناگفته نماند که گولسیانی هنوز یکسال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و اگر تصمیم به جدایی داشته باشد باید با باشگاه به توافق برسد. باید دید که در ادامه چه اتفاقی رخ خواهد داد و آیا پرسپولیس می تواند این مدافع خوب را به ماندن راضی کند؟

هنانوف، ذخیره ای مطمئن

پرسپولیس به غیر از نفراتی که نام بردیم دو بازیکن آسیایی در فهرست خود داشت؛ شیرزود تمیروف و وحدت هنانوف؛ اولی که مهاجم بود و اهل ازبکستان در همان هفته های نخست کنار گذاشته شد و به پیکان رفت. مدافع تاجیکی که نیمی از فصل بیست و یکم را به دلیل محرومیت پرسپولیس بیرون مانده بود، توانست عملکرد نسبتا خوبی را در طول لیگ بیست و دوم ارائه دهد و سیامک نعمتی را سکونشین خود کند و ذخیره مطمئنی برای دانیال اسماعیلی فر باشد.

از احتمالی جدایی مهاجمان تا ابهام در ماندن گولسیانی

وحدت هنانوف با اینکه فرصت چندانی در طول فصل نداشت، آمار یک گل و یک پاس گل در لیگ برتر را ثبت کرد. تنها گل این بازیکن در تبریز به ثبت رسید که به کسب سه امتیاز برابر تراکتور منجر شد.

با توجه به آن چه گفته شد به نظر می‌رسد هنانوف به نسبت سیامک نعمتی از شانس بیشتری برای ماندن در پرسپولیس برخوردار باشد.

لطفاً خارجی بی‌کیفیت نخرید!

در صورتی که یحیی گل محمدی تصمیم بگیرد دو مهاجم خارجی‌اش را کنار بگذارد و نفرات جدیدی را به خدمت بگیرد، باید دید که به سراغ بازیکنان ایرانی خواهد رفت یا در پی جذب مهاجم خارجی خواهد بود؟

در نیم فصل دوم مهدی عبدی و عیسی آل کثیر عملکرد به مراتب بهتری به نسبت شیخ دیاباته و لئاندرو پریرا داشتند و نه تنها فیکس شدند، که چند گل سرنوشت ساز نیز زدند. اگر قرار به جذب مهاجمی از خارج است، آن بازیکن باید بتواند سرتر از بازیکنان داخلی ظاهر باشد، نه اینکه زمان‌های باارزش تیم را با نشستن روی نیمکت یا حضور در کلینیک پزشکی تلف کند.

از احتمالی جدایی مهاجمان تا ابهام در ماندن گولسیانی

پرسپولیس به مهاجمی شبیه به یورگن لوکادیا نیاز دارد که فرصت طلب و چارچوب شناس باشد و بتواند در بازی‌های حساس با گل های خود گره بازی را باز کند. نباید یادمان برود که پرسپولیس فصل آینده علاوه بر لیگ برتر و جام حذفی، باید در رقابت های فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کند و برای رقابت با تیم های آسیایی نیازمند جذب بازیکنان با کیفیت خارجی است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...