سه گانه یحیی و آبی ها؛ ناکامی های استقلال تکمیل شد

گل محمدی از زمانی که به پرسپولیس بازگشته است سه بار استقلالی ها را در کسب جام ناکام گذاشته است.
کدخبر (190010) | 15 خرداد 1402 | ساعت 08:41
0 100
سه گانه یحیی و آبی ها؛ ناکامی های استقلال تکمیل شد
گل محمدی از زمانی که به پرسپولیس بازگشته است سه بار استقلالی ها را در کسب جام ناکام گذاشته است.

به گزارش خبرنگار سرخ نیوز، فینال و استقلال دو اسم آشنا برای یحیی گل محمدی هستند و با سرنوشت اش عجین شده اند. انگار این مربی وقتی فقط قهرمان جام حذفی می شود که یک سوی آن یک آبی پوش باشد؛ خواه خود استقلال باشد یا مردی از آن تبار.

سال ها قبل وقتی گل محمدی هدایت تیم کم‌بضاعت ذوب آهن را بر عهده داشت و هنوز به آن صورت اسمی و صاحب افتخار در فوتبال ایران نبود، توانست علیرضا منصوریان را با تیم نفت تهران مغلوب کند و به اولین جام فوتبالی‌اش در دوران مربیگری برسد. او یک سال بعد، استقلالِ پرمهره پرویز مظلومی را در ضربات پنالتی شکست داد و قهرمان شد. این افتخار پس از ۷ سال دوباره تکرار شد و گل محمدی در فینال مقابل استقلال جام را بالای سر برد؛ فینالی که یک بار پیش از این نیز با پرسپولیس مقابل سپاهان تجربه اش کرده بود.

از فینال پرسپولیس مقابل سپاهان بیش از ۱۰ سال گذشته است. از روزی که جام قهرمانی مقابل چشم تماشاگران پرسپولیسی به زردپوشان اهدا شد و مهدوی کیا غریبانه در استادیوم آزادی با فوتبال وداع کرد تا گل محمدی هم به پایان کارش نزدیک شود و سال ها بعد در قامت یک مربی با تجربه و عنوان دار به پرسپولیس برگردد.

سه گانه یحیی و آبی ها؛ ناکامی های استقلال تکمیل شد

کابوس پنالتی ها

انگار اما پس از آن فینال جذاب با ذوب آهن دیگر هیچوقت سرنوشت به گل محمدی روی خوش نشان نداد و «پنالتی» برای این مربی به ضرباتی کابوس وار تبدیل شد. حذف از دو جام مقابل استقلال در ضربات پنالتی آن قدر تلخ و تکان دهنده است که هیچ مربی حتی دوست ندارد به آن فکر کند، تا چه برسد که بخواهد دوباره تجربه اش کند.

وقتی محمد حسین مرادمند در آستانه رسیدن به قهرمانی با ضربه سرش رویاهای سرخپوشان پایتخت را نیمه تمام گذاشت کابوس تکرار اتفاقات گذشته دوباره به سراغ گل محمدی و پرسپولیسی ها آمد، اما این سرخ ها از یک سوراخ دوباره گزیده نشدند و قبل از سوت پایان سرنوشت را رقم زدند تا طلسم گل محمدی در فینال مورد علاقه اش شکسته شود و این مربی پس از ۷ سال و پرسپولیس پس از ۴ سال به قهرمانی حذفی برسد.

سه گانه یحیی و آبی ها؛ ناکامی های استقلال تکمیل شد

گرفتن سه جام از آبی ها

یحیی گل محمدی زمانی که در نفت تهران و ذوب آهن بود به واسطه نتایج‌اش به گربه سیاه آبی ها شهرت داشت و از وقتی به پرسپولیس برگشته است همان نتایج را در دربی ها تکرار کرده است؛ به طوری که استقلالی ها ۱۰ بازی است که نتوانستند پرسپولیس را در وقت های قانونی شکست دهند. ۳ شکست و ۷ تساوی در حالی برای این تیم به ثبت رسیده که طی این سال ها هرگز از یک مربی ثابت برخوردار نبودند و در ۷ بازی مجیدی و در ۴ بازی ساپینتو‌ رو به روی گل محمدی ایستاد، اما هر دو در شکست دادن مربی پرسپولیس ناکام بودند.

استقلال حتی در فصلی که با مجیدی مقتدرانه و بی شکست جام را به خانه برد از پس تیم گل محمدی در لیگ بیست و یکم بر نیامد. آبی ها به واسطه شکست هایی که در دربی های ۹۵ و ۱۰۰ داشتند فرصت قهرمانی در لیگ های هجدهم و بیست و دوم را از دست دادند تا گل محمدی نه فقط دربی که دو جام را از آبی ها گرفته باشد. با این تفاسیر باید گفت ناکامی های استقلال با از دست دادن دربی جام حذفی و کاپ قهرمانی مقابل گل محمدی تکمیل شد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...