پرسپولیس از اشتباهاتش درس می گیرد؟

کدخبر (190086) | 15 خرداد 1402 | ساعت 11:33
0 110
پرسپولیس از اشتباهاتش درس می گیرد؟
پرسپولیس دو قهرمانی مهم به دست آورد اما در مسیر رسیدن به این افتخار سختی های غیرمتعارفی را هم متحمل شد.

به گزارش سرخ نیوز، جذب یورگن لوکادیا می‌توانست بهترین اتفاق نقل و انتقالاتی در تاریخ جذب بازیکنان خارجی برای باشگاه پرسپولیس باشد اما تبدیل به یکی از بدترین ها شد. پرسپولیس در سال‌های اخیر همواره با مشکل بازیکن در خط حمله مواجه بوده است. محرومیت و مصدومیت آل کثیر، جدایی شهریار مغانلو و یورگن لوکادیا و سپس امیدبستن به پاهای مصدوم شیخ دیاباته و در نهایت هم جذب لئاندرو پریرا... .

پرسپولیس در فصل پیش رو نیز در بازار نقل و انتقالات احتمالا به دنبال یک مهاجم تراز اول خواهد گشت اما به نظر می رسد این باشگاه بعد از سال‌ها عدم موفقیت در جذب بازیکن خارجی از اتفاقات درس بگیرد.

پرسپولیس فصل گذشته دو جور سرمایه گذاری روی بازیکنان انجام داد. آنها علاوه بر اسکلت موفق تیم، دو مهاجم باتجربه خارجی و بازیکنان جوانی مثل محمد عمری و سینا اسدبیگی را به کار گرفتند. نتیجه اما برخلاف انتظار نشان می دهد که سرمایه گذاری روی جوان ها به مراتب موفق تر از شیخ دیاباته و لیاندرو پریرا بوده است.

در حالی که مدیران باشگاه باید خودشان برای پرداخت قرارداد یک میلیون و صدهزار دلاری و آپشن های پریرا -بعلاوه مبلغ قرارداد شیخ دیاباته- کنند و شاید هم در انتظار دردسرهای حقوقی برای آینده باشند، محمد عمری از یک بازیکن جوان و گمنام در مسیر تبدیل شدن به یک سرمایه گران‌بها قرار دارد.

این بازیکن ۲۳ ساله که از فصل گذشته و با یک شیب منطقی و آرام به ترکیب اضافه شد، امسال توانست مهره‌‌ای تاثیرگذار در ترکیب پرسپولیس باشد. او اکنون یکی از امیدهای باشگاه برای فصل آینده به حساب می آید. محمد عمری اگر پیشرفت قابل توجهی داشته باشد، می‌تواند با توجه به قرارداد پنج ساله‌ای که دارد، با یک انتقال خوب به تیمی خارجی تبدیل به سرمایه‌ای باارزش شود.

شاید پرسپولیس بتواند مبالغی که در طی این سال‌ها به پای بازیکنان خارجی کم اثر ریخته، را با سرمایه گذاری بر روی جوانانی مثل محمد عمری جبران کند. این تجربه می تواند باعث شود که مدیران و مسئولان فنی باشگاه در این فصل با دیدگاه جذب جوانان واقعا مستعد و نخبه در فوتبال وارد بازار نقل و انتقالات شوند.

از سوی دیگر باشگاه پرسپولیس بعد از ناکامی های بسیار باید در جذب بازیکن خارجی دست از اشتباه بردارد. این باشگاه سالهای زیادی است که دارد تاوان انتخاب بازیکن خارجی غیرموثر را می دهد و حتی الان نیز برای آسیب شناسی این اتفاق تکراری دیر به نظر می رسد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه کاربران

دیدگاهی ثبت نشده است.
در حال دریافت...
وبگردی
هادی چوپان
سامسون داودا
وسلی ویسرز
آرنلود کلاسیک 2024
سرخ‌نیوز گردی
شما آفلاین هستید...